کد خبر: ۲۲۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵
چری آریزو ۸ جدید با موتور ۲ لیتری و قدرت ۲۵۴ اسب بخاری به بازار آمد. در ادامه با مشخصات و امکانات نسخه قدرتمند Chery Arizzo ۸ آشنا می‌شویم.

خودرو جدید چری در راه ایران + عکس

گجت‌نیوز نوشت: چری سال قبل سدان لوکس آریزو ۸ را با موتور ۱.۶ لیتری توربو به بازار عرضه کرد که این پیشرانه می‌توانست قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار را به تولید برساند. در همین راستا این خودروساز چینی اکنون نسخه قدرتمندتر چری آریزو ۸ را مجهز به پیشرانه ۲ لیتری روانه بازار چین کرد تا بتواند نگاه مشتریان بیشتری را جلب کند.

معرفی چری آریزو ۸ جدید

مشخصات فنی

چری آریزو 8 جدید

آریزو ۸ جدید به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو TGDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه در تیگو ۸ پرو مکس که در بازار این عرضه شده نیز وجود دارد. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربگس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو آریزو ۸ می‌رسد.

بخش طراحی بیرونی

چری آریزو 8 جدید

آریزو ۸ جدید در بخش ظاهری نسبت به به مدل قبلی خود تغییراتی را تجربه نکرده و در نمای جلوی آن کماکان جلوپنجره بزرگ چند ضلعی با الگوی داخلی مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد. در بالای جلوپنجره نیز چراغ‌های افقی باریک و تیزی نصب شده که یک نوار کرومی آنها را به یکدیگر متصل کرده است. این سبکه طراحی باعث شده تا نمایی مشابه محصولات آئودی در این سدان چینی به وجود آید.

چری آریزو 8 جدید

در نمای عقب این خودرو نیز در هر طرف سپر دو اگزوز نصب شده است که روی قدرتمند بودن این خودرو تاکید دارد. طول این سدان چینی به ۴۷۸۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۴۳ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۴۶۹ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۹۰ میلی‌متر می‌رسد.

طراحی داخلی

Chery Arizzo 8

طراحان برای کابین آریزو ۸ جدید تودوزی چرمی ناپا قهوه‌ای رنگ را در نظر گرفتند که ترکیب آن با تریم طرحی چوب و مشکی ناپا روی داشبورد توانسته نمای لوکسی را به وجود آورد. این خودرو از چیپ کوالکام ۸۱۵۵ نیز بهره می‌برد که باعث سریع‌تر شدن سیستم‌های داخلی خودرو، ارتقا تشخیص فرمان‌های صوتی و تعامل بصری سه‌بعدی می‌شود. از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به سیستم دید ۵۴۰ درجه و سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو اشاره کرد.

قیمت چری آریزو ۸ جدید

آریزو ۸ جدید بسته به امکانات با قیمتی حدود ۱۸ هزار و ۱۳۰ دلار تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار در بازار چین به فروش می‌رسد. گفتنی است مدیران خودرو نیز برنامه عرضه این سدان لوکس چینی را در دستور کار خود قرار داده و مدل‌های اولیه آن نیز وارد ایران شدند. این خودرو با هر دو پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری روانه بازار ایران خواهد شد.

برچسب ها: چری ، آریزو 8 ، خودروی چینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار