کد خبر: ۲۲۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
اگر در حال راه‌اندازی یک سینمای خانگی هستید؛ داشتن یک پروژکتور تجربه بسیار بهتر و فراگیرتری را نسبت به تلویزیون‌های سنتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور + راهنما

اگر در حال راه‌اندازی یک سینمای خانگی هستید؛ داشتن یک پروژکتور تجربه بسیار بهتر و فراگیرتری را نسبت به تلویزیون‌های سنتی در اختیار شما قرار می‌دهد. با این وجود از آنجا که اغلب ویدئو پروژکتورها به تیونر نمایش برنامه‌های تلویزیونی مجهز نیستند؛ یکی از نگرانی‌های معمول، امکان و روش تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور است. به‌طور خلاصه می‌توان گفت با یک ویدئو پروژکتور نیز همچنان می‌توانید تلویزیون را تماشا کنید. از انواع پروژکتور ها می توان به پروژکتور جیبی و خانگی اشاره کرد. برای یافتن پاسخ دقیق‌تر و عملی‌تر نیز بهتر است به خواندن این نوشته ادامه دهید. این راهنما به شما نکاتی را در مورد نحوه تماشای تلویزیون به کمک پروژکتور ارائه می‌دهد.

چگونه بدون ستاپ باکس تلویزیون را با پروژکتور تماشا کنیم؟

در درجه اول در نظر داشته باشید که خرید یک ستاپ باکس و اتصال آن به ویدئو پروژکتور ساده‌ترین راهی است که می‌توانید به تماشای تلویزیون بر روی پرده پروژکتور خود بنشینید. در واقع ستاپ باکس خلاء تیونر در ویدئو پروژکتور را برطرف می‌کند. با این وجود اگر نمی‌خواهید هزینه بیشترd بر روی دست خود بگذارید؛ تنها کافی است که طبق روش‌های زیر ویدئو پروژکتور خود را به تلویزیون متصل کنید. برای خرید ویدئو پروژکتور می توانید به سایت ایران بابا مراجعه کنید.

·         اتصال با کابل HDMI

یک سر کابل HDMI را به خروجی HDMI تلویزیون و سر دیگر را به ورودی HDMI ویدئو پروژکتور وصل کنید. حالا تلویزیون و پروژکتور را هم‌زمان روشن کنید. توجه کنید که در پروژکتورهای قابل حمل معمولا نیازی به اتصال مستقیم دستگاه به برق نیست؛ و این دستگاه‌ها اغلب دارای باتری داخلی هستند. برای اطلاع دقیق در این مورد توصیه می‌کنیم مقاله «آیا مینی پروژکتور قابل حمل باید به برق وصل شود؟» را مطالعه کنید. سپس مطمئن شوید که تنظیمات تلویزیون روی ورودی صحیح برای اتصال کابل HDMI قرار گرفته است. در این شرایط اگر این کارهای ساده درست انجام شده باشد؛ شما باید تصویر تلویزیون را بر روی پرده ویدئو پروژکتور مشاهده کنید.

البته هنوز کار تمام نشده است؛ و بهتر است موارد زیر را نیز بررسی و تنظیم کنید:

  • برای تنظیم فوکوس و بزرگ‌نمایی ابتدا پروژکتور را روی یک سطح صاف قرار دهید و فوکوس و زوم را تنظیم کنید؛ تا تصویر تلویزیون واضح و در مرکز صفحه نمایش باشد.
  • همچنین اگر تلویزیون و پروژکتور شما به سیستم صوتی متصل نیستند؛ باید مجموعه‌ای از بلندگوها را به خروجی صدای تلویزیون وصل کنید. سپس بلندگوها را روشن کرده و صدا را در سطح دل‌خواه خود تنظیم نمایید.

پس از اتصال و تنظیم همه چیز، باید آماده تماشای تلویزیون در پروژکتور خود باشید. اگر بخواهید تلویزیون کابلی و آنتنی، محتوای پخش اینترنتی، بلو-ری و دی وی دی تماشا کنید؛ ویدئو پروژکتور یک تجربه تماشای عالی را ارائه می‌دهد.

·         اتصال به گیرنده AV

اگر سیستم سینمای خانگی شما به یک گیرنده AV مجهز است؛ شما یک راه حرفه‌ای‌تر برای تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور خواهید داشت. برای این کار تنها کافی است خروجی HDMI تلویزیون را به ورودی HDMI گیرنده AV وصل کنید. همچنین خروجی HDMI گیرنده AV را نیز باید به ورودی HDMI روی پروژکتور خود وصل کنید.

در ادامه و برای دریافت صدا بهتر است بلندگوهای خارجی خود را به خروجی مناسب گیرنده AV وصل کنید. در نهایت تلویزیون، گیرنده AV و پروژکتور را روشن کنید. در اینجا نیز فراموش نکنید که پروژکتور را روی یک سطح صاف قرار داده و فوکوس و زوم آن را تنظیم کنید؛ تا تصویر شما واضح و در مرکز صفحه نمایش باشد. سپس ورودی گیرنده AV را به ورودی متصل به تلویزیون تغییر دهید. حالا بلندگوها را روشن کرده و میزان صدا را به میزان دل‌خواه تنظیم کنید. پس از اتصال و تنظیم همه موارد گفته شده، باید تصویر تلویزیون خود را روی صفحه ویدئو پروژکتور ببینید.

·         اتصال بی‌سیم

این روش کمک می‌کند تا از شر سیستم‌های اضافه و پراکنده راحت شوید. با این حال برای انجام این کار ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون و ویدئو پروژکتور شما دارای اتصالی بی‌سیم مانند Wi-Fi یا بلوتوث هستند. اگر پاسخ این بررسی مثبت است؛ در اولین قدم تلویزیون را به شبکه وای فای خانگی خود وصل کنید.

سپس پروژکتور را به همان شبکه وای فای تلویزیون وصل کنید. حالا در منوهای تلویزیون خود به دنبال ویژگی screen mirroring یا projection باشید. این ویژگی مثل یک آینه تصویر تلویزیون متصل از طریق بی‌سیم را بر روی ویدئو پروژکتور به نمایش درمی‌آورد. در این بخش باید گزینه دریافت سیگنال‌های بی‌سیم را انتخاب کنید. در این لحظه باید تصویر تلویزیون را بر روی پرده نمایش خود ببینید.

در نهایت در این روش نیز انجام تنظیمات صحیح فوکوس، زوم و سیستم صوتی را فراموش نکنید.

·         باکس‌های پخش اینترنتی

اگر هدف تماشای تلویزیون‌های اینترنتی و شبکه‌های پخشی مانند نت فلیکس و گزینه‌های مشابه است؛ داشتن دیوایسی مانند اندروید باکس بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. شما می‌توانید این دستگاه را برای تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است دستگاه خود را با استفاده از کابل HDMI به پروژکتور متصل کنید؛ و سپس از آن دستگاه برای دسترسی به خدمات پخش آنلاین استفاده کنید.

·         اتصال کنسول‌های بازی

همچنین اگر یک کنسول بازی مانند ایکس باکس یا پلی استیشن دارید؛ می‌توانید از آن علاوه بر بازی روی پرده ویدئو پروژکتور، برای تماشای تلویزیون‌های اینترنتی نیز استفاده کنید. برای این کار به‌سادگی Xbox یا PlayStation خود را با استفاده از کابل HDMI به ویدئو پروژکتور متصل کنید؛ و سپس از کنسول خود برای دسترسی به خدمات پخش آنلاین استفاده کنید. سایر کنسول‌های بلازی نیز در اغلب موارد این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

·         اتصال لپ تاپ یا رایانه رومیزی

اگر لپ تاپ یا رایانه رومیزی دارید، می توانید از آن برای تماشای تلویزیون روی پروژکتور استفاده کنید. به سادگی لپ تاپ را با استفاده از کابل HDMI یا VGA به پروژکتور متصل کنید؛ و سپس از لپ تاپ خود برای دسترسی به خدمات پخش آنلاین تلویزیونی استفاده کنید.

تماشای تلویزیون با ویدئو پروژکتور + راهنما

چند نکته بیشتر برای اتصال ستاپ باکس و ویدئو پروژکتور

برای اتصال تلویزیون به پروژکتور با استفاده از ستاپ باکس، باید نوع اتصالات موجود بر روی ستاپ باکس و پروژکتور را در نظر بگیرید. در واقع باید نوع اتصالات موجود در ستاپ باکس و پروژکتور خود را تعیین کنید. اکثر ستاپ باکس‌های مدرن دارای خروجی HDMI هستند. در حالی که ستاپ باکس‌های قدیمی ممکن است خروجی ویدئوی کامپوزیت داشته باشند. از سویی پروژکتورها معمولا دارای ورودی HDMI یا VGA هستند.

بر اساس خروجی‌های موجود، کابل مناسب را برای اتصال بین ستاپ باکس و ویدئو پروژکتور خود خریداری کنید. اگر ستاپ باکس شما دارای خروجی HDMI است؛ به کابل HDMI نیاز دارید. همچنین اگر خروجی ویدئوی کامپوزیت داشته باشد؛ به کابل ویدئوی کامپوزیت نیاز دارید. در شرایطی ناهمانگی دو طرف نیز می‌توانید از تبدیل‌های مناسب استفاده کنید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار