کد خبر: ۲۲۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
شاه کبراها در واقع کبرا نیستند، بلکه بخشی از خانواده Ophiophagus هستند. آنها اغلب کبراهای دیگر را می‌خورند. شاه کبراها طولانی ترین مارهای سمی در جهان هستند که معمولاً بین ۲ تا بیش از ۳ متر طول دارند. طولانی ترین شاه کبرای ثبت شده، که در سال ۱۹۳۷ در مالزی شکار شد، ۵ متر و ۷۰ سانتی‌متر طول داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک اتاق نشیمن متوسط ۴ متر در ۶ متر است، بنابراین اگر روی کاناپه خود استراحت می‌کردید و دیدید که یک مار در طول دیوار شما پخش شده است، ممکن است، شاه‌کبرا باشد. شاه کبرا در آسیای جنوب شرقی و هند زندگی می‌کند. آنها به طور متوسط ۲ متر و ۵۰ سانتی‌متر طول دارند اما برخی از آنها می‌توانند کمی بزرگتر شوند.

بیشتر بخوانید:

پهپاد ترکیه‌ای ۳میلیارد دلار برای عربستان آب خورد!/ عکس

جیمزوب محل تولد خورشید را به تصویر کشید/ عکس

شاه کبرا طولانی ترین مار سمی دنیاست! آنها نام ترسناک خود را به این دلیل گرفتند که به خوردن مارهای دیگر از جمله پیتون ها معروف هستند! به عنوان مارهای سمی، آنها می توانند از دندان نیش خود برای سوراخ کردن طعمه خود استفاده کنند و سمی را آزاد کنند که طعمه آنها را فلج می کند و به آنها اجازه می دهد طعمه را به طور کامل ببلعند.

این «شاه‌کبرا» ۶ متری پیتون می‌خورد!/ عکس

به اصطلاح "کبراهای واقعی" همگی از تیره ناجا هستند. آنها را می‌توان در بخش بزرگی از جهان از جمله آفریقا، هند، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه یافت. مارهای کبرا را می توان از روی دندان های نیش توخالی و سمی و سر مشخص آنها شناسایی کرد. اما شاه کبرا متعلق به گروه دیگری است که به نام اوفیوفاگوس شناخته می شود. نام آنها در لغت به معنای "مار خواران" است و اغلب مارهای کبرا را می خورند.

شاه‌کبراها دارای ویژگی های فیزیکی مشابه بسیاری از مارهای کبرا هستند که در صورت تهدید می توانند سر خود را بزرگ‌تر جلوه دهند. لازم به ذکر است که شاه کبرا نسبت به سایر گونه های کبرا کلاه باریک تری دارد.

این «شاه‌کبرا» ۶ متری پیتون می‌خورد!/ عکس

بزرگترین شاه کبرایی که تا به حال ثبت شده به جنگ جهانی دوم برمی گردد و طول آن ۵.۷ متر است! طبق رکوردهای جهانی گینس، این مار در آوریل ۱۹۳۷ در مالزی شکار شد. اندازه عظیم آن توجه بسیاری را به خود جلب کرد و برای دیدن بیشتر به باغ وحش لندن منتقل شد. متأسفانه، این مار در طول جنگ جهانی دوم زندگی می کرد، زمانی که بسیاری از باغ وحش ها مجبور بودند تصمیم سختی برای کشتن برخی از حیوانات خود بگیرند تا از مردم در برابر حیوانات فراری پس از بمباران محافظت کنند.

مالزی کشوری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور از شمال با تایلند، از جنوب با سنگاپور، از غرب با اندونزی و از شرق با دریای چین جنوبی همسایه است.

منبع: azanimals

۲۲۷۲۲۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار