کد خبر: ۲۲۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
معرفی بهترین غذاهای ژاپن با جزئیات را در این مطلب بررسی می‌کنیم. غذاخوردن در ژاپن تنها یک راه برای امرارمعاش نیست؛ بلکه یک تجربه عالی نیز به‌حساب می‌آید. در غذاخوری‌های ژاپن طیف وسیعی از انواع غذا را مشاهده می‌کنید که بسیار وسوسه‌انگیز هستند.

معرفی بهترین غذاهای ژاپن با جزئیات

معرفی بهترین غذاهای ژاپن با جزئیات را در این مطلب بررسی می‌کنیم. غذاخوردن در ژاپن تنها یک راه برای امرارمعاش نیست؛ بلکه یک تجربه عالی نیز به‌حساب می‌آید. در غذاخوری‌های ژاپن طیف وسیعی از انواع غذا را مشاهده می‌کنید که بسیار وسوسه‌انگیز هستند.

در این مطلب که برگرفته از سایت ستاره ونک است، به معرفی غذاهای کشور ژاپن می‌پردازیم. چنانچه شما نیز از علاقه‌مندان به غذاهای ژاپنی هستید این مطلب می‌تواند برایتان بسیار مفید و جالب باشد.

بهترین غذاهای ژاپن را بشناسید و درست کنید

در این قسمت لیستی از بهترین غذاهای کشور ژاپن را برای شما آورده‌ایم که شامل موارد زیر هستند:

  1. Sushi
  2. Okonomiyaki
  3. Miso Soup
  4. Yakitori
  5. Udon
  6. Takoyaki
  7. Soba
  8. Sukiyaki
  9. Sashimi
  10. Unagi
  11. Tofu
  12. Onigiri
  13. Wagashi
  14. Natto
  15. Oden
  16. Shabu Shabu
  17. Tempura
  18. Ramen
  19. Tonkatsu
  20. Kaiseki
  21. Kappo Ryori
  22. Shojin Ryori
  23. Osechi Ryori
  24. Zenzai / Oshiruko
  25. Wagyu
  26. Bento
  27. Omurice
  28. Kiritanpo
  29. Mochi
  30. Gyoza
  31. Shogayaki
  32. Fugu
  33. Gyudon
  34. Karaage
  35. Oyakodon
  36. Robatayaki
  37. Shirasu / Shirasudon
  38. Somen
  39. Imagawayaki
  40. Melonpan
  41. Warabimochi
  42. Tamagoyaki
  43. Tsukemono
  44. Yokan
  45. Gyutan
  46. Chankonabe
  47. Anmitsu
  48. Hiyashi chuka
  49. Kushiage
  50. Yatsuhashi

حال در ادامه به بررسی تعدادی از این غذاهای معروف می‌پردازیم.

سوشی

سوشی از غذاهای کشور ژاپن

سوشی از غذاهای کشور ژاپن

یکی از معروف‌ترین غذاهای ژاپن سوشی است. این غذا را در هرجای ژاپن سرو کنید دارای طعم فوق‌العاده‌ای است. سوشی برنج سرکه‌ای است که روی ماهی، سبزی‌ها و گوشت قرار می‌گیرد. این غذا با طعم‌های متفاوتی در سراسر کشور تهیه می‌شود. درنتیجه از خوردن سوشی‌های مختلف خسته نمی‌شوید.

این غذا را سرآشپزهای معروفی در ژاپن تهیه می‌کنند که برای درست‌کردن سوشی آموزش‌دیده‌اند. از بین انواع ماهی‌هایی که برای این غذا استفاده می‌شود ماهی‌های طلایی تن هستند که به‌سرعت در دهان آب می‌شوند و دارای طرف‌داران بسیار زیادی است.

ساشیمی

ساشیمی یکی از معروف‌ترین غذاهای کشور ژاپن است که از ماهی سالمون و یا ماهی‌تن درست می‌شود و به‌صورت خام سرو می‌گردد. این غذا را با سس سویا در کنار ماهی سرو می‌کنند. ساشیمی اغلب به‌عنوان پیش‌غذا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این غذا زمانی که هنوز هیچ مزه غذای دیگری در دهان شما نیست باید خورده شود که مزه اصلی آن را به‌خوبی حس کنید. این غذا در وعده‌غذاهای فانتزی نیز قرار می‌گیرد.

تمپورا

تمپورا غذایی است که از غذاهای دریایی همراه با سبزی‌های سرخ شده که در یک‌لایه از خمیر که با آرد و تخم‌مرغ ساخته شده است رول می‌گردند و سرخ می‌شوند. این غذا را با برنج نیز می‌توان سرو کرد و یا در کنار وعده‌های غذایی بزرگ برای افراد قرارداد.

این غذا توسط پرتغالی‌ها در دهه ۱۵۰۰ وارد ژاپن شد و به‌سرعت در میان مردم محبوبیت پیدا کرد. نام غذا نیز از ریشه لاتین گرفته شده است.

Translation is too long to be saved

اوکونومیاکی

اوکونومیاکی یک نوع پنکیک مرزه است که در کل ژاپن طرف‌دار دارد. مواد اولیه این غذا آرد، آب، تخم‌مرغ و کلم خرد شده است. به این مواد افزودنی‌هایی دیگری نیز اضافه می‌شود. این افزودنی‌ها شامل موادی مانند سبزی‌ها و از شکم خوک گرفته تا اختاپوس و ماهی مرکب هستند.

در بیشتر رستوران‌ها برای سرو این غذا شما را به روی میزهایی که دارای اجاق‌گاز هستند راهنمایی می‌کنند. در این صورت شما غذا را می‌پزید و همان جا سرو می‌کنید. در مناطق مختلف ژاپن این غذا دارای اشکال مختلفی است؛ اما مزه یکسانی دارد.

رامن

رامن جزو غذاهایی است که در هر خیابانی از ژاپن قابل پیداکردن است. رامن رشته‌های نودل هستند که در آبگوشت و یا ماهی سرو می‌شوند. سس‌هایی که برای رامن استفاده می‌شوند سس سویا و میسو هستند. تاپینگ‌ها می‌تواند شامل گوشت خوک، تخم‌مرغ، جلبک دریایی یا غذاهای دریایی باشد و پایه آبگوشت بسته به مکان متفاوت است.

رامن به‌صورت بسته‌های فوری در سوپرمارکت‌ها نیز وجود دارد.

گیوزا

گیوزا کوفته‌های گوشتی با سبزی‌ها هستند. این غذا در انواع مختلفی وجود دارد. گیوزا را می‌توان در تابه به‌صورت آب‌پز و یا سرخ شده درست کرد. منشأ اصلی این غذا کشور چین است؛ اما جزو غذاهای کشور ژاپن نیز به‌حساب می‌آید. گیوزا را با گوشت خوک چرخ‌کرده و سبزیجاتی مانند کلم، زنجبیل و سیر پر می‌کنند.

سوپ میسو

سوپ میسو پایه آبگوشتی دارد که جلبک دریایی و ماهی دودی و خشک شده را در آن می‌ریزند سپس خمیر نرم شده میسو را به مواد اضافه می‌کنند. این سوپ با توفو سرو می‌شود و روی آن را سبزیجات تزیین می‌کنند این کارها باعث کامل‌شدن مزه غذا می‌شود.

هنگام خوردن سوپ میسو مرسوم است که کاسه را به سمت دهان بلند کرده و از آن بنوشید. از چاپستیک های خود برای خوردن تکه‌های جامد استفاده کنید. این سوپ به ۴ دسته میسو سفید، میسو قرمز، مخلوط و جو تقسیم‌بندی می‌شود.

واگاشی

واگاشی در معرفی بهترین غذاهای ژاپن در دسته بالایی قرار دارد. واگاشی نوعی شیرینی است که با چای سرو می‌شود. این دسر دارای شکل‌ها و طعم‌های متفاوتی است که با خمیر لوبیا یا موچی که از برنج تهیه می‌شوند، درست می‌شوند.

انواع متداول واگاشی عبارت‌اند از تایاکی (یک پنکیک به شکل ماهی که با آنکو یا کاستارد پر شده است)، دورایاکی (ساندویچ پنکیک آنکو)، دایفوکو (نیش موچی با پر کردن های مختلف) و ناماگاشی (آرد برنج با دست زیبا و شیرینی آنکو).

معرفی بهترین غذاهای ژاپن با جزئیات

معرفی بهترین غذاهای کشور ژاپن

اودون

اودون نوع دیگری از رشته‌های فرنگی هستند که بسیار غلیظ‌تر است و جویدن راحت‌تری دارند. اودون را می‌توان سرد سرو کرد یا در سوپ میسو و تمپورا از آن‌ها استفاده کرد. از پختن این رشته‌ها باید خودداری کنید و برای خوردن حتماً از چاپستیک استفاده کنید.

اودون یک ماده غذایی بسیار مقوی است که به تنهایی می‌تواند برای یک وعده غذایی مناسب باشد.

ساکه

ساکه یک نوشیدنی است که همراه غذا سرو می‌شود. به ساکه شراب برنج نیز گفته می‌شود؛ زیرا از تخمیر برنج ساخته می‌شود. ساکه را در فصل‌‌های مختلف سال می‌توان به‌صورت گرم و یا سرد نوشید. در ژاپن رسم است که شما برای دیگران این نوشیدنی را بریزید و اجازه دهید دیگران نیز برای شما بریزند. خودتان نباید ساکه را برای خود بریزید.

یاکیتوری

یاکیتوری سیخ‌های کوچک کباب گوشت مرغ هستند. این گوشت اغلب به‌صورت چرخ‌کرده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما شما می‌توانید از قسمت ران و یا بال مرغ نیز استفاده کنید و این کباب خوشمزه را درست کنید. برای مزه‌دار کردن این سیخ‌ها می‌توان از سبزیجاتی مانند فلفل، قارچ یا مارچوبه استفاده کنید.

سخن نهایی

در این مطلب معرفی بهترین غذاهای ژاپن با جزئیات را بررسی کردیم. در سفر خود به ژاپن پیشنهاد می‌شود از آژانس مسافرتی ستاره ونک کمک بگیرید. ستاره ونک به دلیل سال‌ها تجربه در امر توریست و اطلاعات مفید و کامل از کشورهای مقصد می‌تواند راهنمای خوبی در سفرهایتان باشد. برای انجام کارهای گردشگری و تهیه بلیط و تور به سایت ستاره ونک مراجعه کنید و با مشاوران این آژانس مسافرتی در ارتباط باشید.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار