کد خبر: ۲۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵
رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای 4 اتهام مرتبط با تلاش‌هایش برای لغو انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ در دادگاه اظهار بی‌گناهی کرد. دونالد ترامپ سال جاری به واسطه اتهامات زیاد مانند استفاده از اسناد طبقه‌بندی‌شده فدرال، راهی دادگاه‌های مختلف شد. در میان همه کیفرخواست‌های ترامپ، سومین پرونده او از این جهت که او را به 4 جرم متهم می‌کند، اهمیت زیادی دارد. جلسه بعدی دادگاه این پرونده در حالی برای ۷ شهریور تعیین شد که ترامپ تاکید دارد «این کیفرخواست تنها آزار و اذیت یک مخالف سیاسی است».

ترامپ بار دیگر اظهار بی‌گناهی کرد

دونالد ترامپ پنجشنبه در دادگاه نسبت به اتهاماتی که درباره تلاش برای خنثی کردن شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ به وی وارد شده بود، اظهار بی‌گناهی کرد؛ امری که دادستان‌های آمریکا آن را "تلاش بی‌سابقه‌ای از سوی رئیس‌جمهور وقت برای تضعیف ستون‌های دموکراسی آمریکا" خواندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ در برابر اتهامات طرح شده در سومین پرونده علیه او طی چهار ماه، با حضور در دادگاهی در شهر واشنگتن دی سی، پایتخت، اظهار بی‌گناهی کرد.

این محاکمه که حدود نیم ساعت به طول انجامید، در دادگاه واشنگتن در نیم مایلی ساختمان کنگره آمریکا، ساختمانی که حامیان او در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به آن یورش بردند، انجام شد.

ترامپ در تمام پروندهای طرح شده علیه او از آوریل اظهار بی‌گناهی کرده است.

بازپرس ویژه جک اسمیت، که بر تحقیقات فدرال نظارت کرده است در کیفرخواستی ۴۵ صفحه‌ای در روز سه‌شنبه، ترامپ و متحدانش را به ترویج ادعاهای دروغین در انتخابات متهم کرد. در این کیفرخواست آمده ترامپ و حامیانش به مقامات ایالتی و فدرال فشار آوردند تا نتایج انتخابات را تغییر دهند و فهرست‌های جعلی انتخاب‌کنندگان را جمع‌آوری کردند تا آرای الکترال را از جو بایدن بگیرند.

ترامپ ۷۷ ساله با چهار اتهام از جمله توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده، کارشکنی در مسیر فرآیند رسمی (تایید نتیجه انتخابات) و توطئه علیه حقوق شهروندان در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ متهم شده است. سنگین‌ترین اتهام حداکثر ۲۰ سال زندان را در پی دارد.

ترامپ بعدا به خبرنگاران گفت که هدف از این پرونده سرکوب یک مخالف سیاسی است.

رئیس جمهور سابق که ۷۷ سال دارد پیش از ثبت بی‌گناهی از طریق وکیل خود، به زبانی نرم نام و سن خود را تایید کرد و گفت که تحت تاثیر مواد مخدر یا الکل نیست.

ترامپ پیش از شروع جلسه استماع دادگاه درحالی که با وکلای خود صحبت می‌کرد دیده شد.

ترامپ بعد از پرواز به واشنگتن با هواپیمای خصوصی خود موسوم به «ترامپ فورس وان» با کاروانی بزرگ در کنار ماموران پلیس مخفی به دادگاه رفت.

دادستان‌ها در جلسه روز پنجشنبه گفتند که این پرونده از یک محاکمه سریع سود خواهد برد. اما تیم حقوقی ترامپ گفت برای آماده شدن برای یک محاکمه عادلانه و منصفانه به زمان نیاز دارد.

ترامپ پیش از آنکه سوار هواپیمایش شود گفت که تفهیم اتهام در پرونده تازه «روزی خیلی غم‌انگیز برای آمریکاست.»

او افزود از مشاهده «کثافت و انحطاط و ساختمان‌ها و دیوارهای خراب و پر از گرافیتی در واشنگتن» غمگین است.

او گفت: «این آنجایی نیست که من ترک کردم. دیدن آن واقعا غم‌انگیز است.»

او گفت که پرونده انتخابات به مثابه «سرکوب یک مخالف سیاسی» است و اضافه کرد: «هرگز قرار نبود در آمریکا چنین اتفاقی بیافتد.»

ترامپ روز پنجشنبه در برابر قاضی موکسیلا اوپادهیایا ظاهر شد. یک قاضی دیگر به نام تانیا چوتکان بعدا بر محاکمه نظارت خواهد داشت.

جلسه بعدی دادگاه روز ۲۸ اوت تعیین شده که انتظار می‌رود آیین نامه‌ای باشد.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه قبلا با دو پرونده دیگر مجرمانه روبرو شده است: سوءرسیدگی (جابجایی غیرمجاز) فایل‌های محرمانه و جعل رکوردهای کسب و کار برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های مستهجن.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار