کد خبر: ۲۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
سروما، یکی از مشکلات پس از لیپوساکشن، عبارت است از تجمع نسبی غیرعادی مایعات در زیر پوست منطقه‌های زیر ورقه‌ها پس از عمل جراحی. این موضوع اغلب به دلیل از بین بردن چربی‌های زیر پوستی با تزریق مایعات حل‌کننده، طی فرآیند لیپوساکشن، ایجاد می‌شود. سروما می‌تواند در نقاط مختلف بدن اتفاق بیافتد و ممکن است علائمی مانند تورم، درد و تحریک پوست را به همراه داشته باشد.

سروما بعد از لیپوماتیک

سروما، یکی از مشکلات پس از لیپوساکشن، عبارت است از تجمع نسبی غیرعادی مایعات در زیر پوست منطقه‌های زیر ورقه‌ها پس از عمل جراحی. این موضوع اغلب به دلیل از بین بردن چربی‌های زیر پوستی با تزریق مایعات حل‌کننده، طی فرآیند لیپوساکشن، ایجاد می‌شود. سروما می‌تواند در نقاط مختلف بدن اتفاق بیافتد و ممکن است علائمی مانند تورم، درد و تحریک پوست را به همراه داشته باشد. هرچند بیشتر موارد سروما پس از لیپوساکشن در نهایت خود به‌طور طبیعی جذب می‌شوند، اما در برخی از موارد نیاز به مراقبت و درمان مناسب و حرفه‌ای برای رفع آنها و کاهش احتمال آسیب‌های بیشتر و عوارض جانبی دارد.

سروما چیست؟

سروما، یکی از مشکلات شایع و احتمالی پس از جراحی، به تجمع مایع بی‌عفونت و شفاف (یعنی مایع سرومی) زیر پوست اشاره دارد. سروماها معمولاً در نزدیکی محل برش جراحی یافت می‌شوند و ممکن است بلافاصله پس از جراحی یا در برخی موارد، هفته‌ها بعد شکل بگیرند.

اگر شما یکی از افرادی هستید که پس از لیپوماتیک با مشکل هماتوم مواجه هستید، بهتر است به مقاله جامع دکتر ایزدپناه در سایت وی مراجعه کنید. این مقاله به شما راهنمایی‌های مهم و مفیدی برای کنترل و درمان هماتوم بعد از لیپوماتیک ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های دقیق‌تر، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

 

 

چه چیزی باعث ایجاد سروما می شود؟

معمولاً سروماها در مناطقی که با جراحی بافتی برداشته شده است، شکل می‌گیرند. به دلیل ترمیم ناصحیح زخم جراحی، فضای مرده یا یک حفره خالی بین بافت‌ها شکل می‌گیرد. صدمه دیدن عروق لنفاوی همسایه در طول جراحی می‌تواند منجر به نشت مایع سرومی به فضای مرده شود و در نتیجه سروما شکل بگیرد.

آیا من سروما دارم؟

سروماها ممکن است به شکل یک توده یا بالون آبی ورم داشته باشند و ممکن است حساسیت نیز داشته باشند. علائم متداول دیگر سروما شامل جریان مایع شفاف یا زرد از محل برش جراحی است. مایعی که غلیظ یا بوی نامطبوعی دارد، ممکن است نشان دهنده وجود عفونت باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، بلافاصله با جراح زیبایی‌شناس خود تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را برای مراحل بعدی به شما ارائه دهد.

آیا می توان از سروما پیشگیری کرد؟

پایبندی به برنامه بازیابی احتمالاً خطر سروما پس از لیپوماتیک و تامی تاک  را کاهش خواهد داد. امکان پیشگیری از تمامی حالات شکل‌گیری سروما در همه بیماران وجود ندارد، اما یک جراح زیبایی مجرب و با صلاحیت، درک جامعی از آناتومی بدن و واکنش آن به روش‌های تداخلی دارد و بهترین رویکرد را برای دستیابی به نتایج بهتر و به‌صورت ایمن تعیین خواهد کرد.

اگر می‌خواهید درباره تامی تاک و راهکارهای او برای بهبود زندگیتان بیشتر بدانید، بهترین راه این است که مقاله او در سایت دکتر ایزدپناه را مطالعه کنید. این مقاله شامل توصیه‌ها و راهکارهای مفیدی برای بهبود عملکرد شخصی و حرفه‌ای شما است. برای دستیابی به این اطلاعات ارزشمند، حتماً مقاله تامی تاک را مطالعه کنید.

سروما بعد از لیپوماتیک

سروما پس از انجام عمل های لیپوماتیک و تامی تاک چه مدت دوام می آورد؟

40 روز پیش عمل تامی تاک به همراه لیپوماتیک انجام دادم و اگرچه از ظاهر خود راضی هستم و توانستم بدنم را به حالت قبلی برگردانم، اما سروما شکل گرفته است. یک هفته پس از جراحی، پزشکم سروما را تشخیص داد و در دو هفته پس از آن، روزانه با استفاده از سرنگ مایع را خارج می‌کرد. از زمانی که آخرین بار مایع را خارج کرد، سه هفته گذشته است و پزشکم هم اکنون به من توصیه کرده که بدنم مقدار کمی مایع باقیمانده را خودش خواهد جذب کرد.

5 راه طبیعی برای کمک به خلاص شدن از شر سروما

  • استفاده از گرما: استفاده از یک کمپرس گرم یا دستگاه گرمایشی (هات پد) می‌تواند به تسریع تخلیه مایع سروما و کاهش درد و فشار در منطقه کمک کند. اطمینان حاصل کنید که کمپرس خیلی گرم نباشد و تنها حدود ۱۰ دقیقه در روز به مدت حداقل سه بار روی سروما قرار دهید. ممکن است تا شش هفته طول بکشد تا بهبودی را مشاهده کنید، اما ادامه دادن به استفاده از کمپرس و اطلاع دادن پزشک خود در صورت بزرگتر شدن سروما مهم است.
  • بالا بردن منطقه متاثر و محدود کردن فعالیت: بالا بردن منطقه دارای سروما می‌تواند در برخی موارد به تخلیه مایع کمک کند. پس از عمل جراحی، دستورات پزشک خود را درباره زمان استراحت و بهترین حالت‌ها برای تخلیه دنبال کنید. بسیاری از پزشکان پس از عمل جراحی، تا کاهش ورم، توصیه می‌کنند که فعالیت خود را محدود کنید. همچنین، در برخی موارد، فعالیت بیش از حد پس از عمل جراحی ممکن است فرآیند بهبود را کند کند. معمولاً می‌توانید حرکت کنید و فعالیت‌های سبکی انجام دهید، اما از ورزش‌هایی که باعث تنش در منطقه برش می‌شوند، خودداری کنید.
  • حفظ نظافت منطقه: سروما می‌تواند مشکل جدی شود اگر عفونت گیر کند، بنابراین حفظ نظافت منطقه، به ویژه برش جراحی، بسیار مهم است. شما باید از ورود باکتری و سایر عوامل ممکن به منطقه جلوگیری کنید تا سروما به‌طور خودکار حل شود و نیازی به درمان پزشکی نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید که منطقه را لمس نکنید مگر اینکه دست‌هایتان را شسته باشید و در صورت استفاده از کمپرس، مطمئن شوید که آن تمیز است.
  • مراقبت از لوله‌های درین درمانی: اگر پس از بازگشت به خانه از عمل جراحی، لوله‌های درین برای زخم شما وجود دارد، مهم است که دستورات داده شده توسط پزشک خود را رعایت کنید. لوله‌ها باید تمیز نگه داشته شوند، بنابراین اگر شما آنها را با دست خود تعویض می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را قبل از لمس کردن به خوبی شستشو دهید. همچنین، مطمئن شوید که لوله‌های درین را به دستورات خالی کنید و تخلیه را با انحنای زیاد یا خوابیدن روی لوله‌ها متعطل نکنید.
  • استفاده از لباس‌های فشاری یا گن : لباس‌های فشاری به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای سروما پس از عمل جراحی استفاده می‌شوند. نوع لباسی که استفاده می‌کنید، بستگی به نوع عمل جراحی دارد، اما به طور کلی، سینه‌بندهای فشاری برای عمل‌های جراحی سینه و لباس‌های مانند کمربند برای عمل‌هایی که منطقه شکم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، توصیه می‌شود. لباس‌های فشاری برای اعمال فشار به منطقه متاثر و کاهش ورم استفاده می‌شوند و معمولاً پزشک توصیه می‌کند آنها را برای چند هفته تا زمانی که خطر انباشت مایع رفع شود، بپوشید.

سروما بعد از لیپوماتیک

سخن پایانی

سروما، به عنوان یکی از ممکن‌ترین عوارض پس از لیپوساکشن، نشانگر انباشت مایعات زیر پوست بدن است. این انباشت مایعات معمولاً در نزدیکی محل برش جراحی شکل می‌گیرد و ممکن است به‌صورت زودهنگام پس از عمل یا حتی هفته‌ها بعد از آن ظاهر شود. برای کنترل و درمان سروما بعد از لیپوساکشن، بهتر است روش‌هایی مانند استفاده از لباس‌های فشاری، مصرف مایعات بر اساس دستور پزشک، استفاده از لوازم سرمازدایی، و رعایت توصیه‌های پس از جراحی مورد رعایت قرار گیرد. در صورت بروز هرگونه ناراحتی، درد یا تورم غیرمعمول، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص و درمان صحیح ارائه شود.

جلب اعتماد شما عزیزان یکی از اهداف دکتر ایزدپناه است. شما می‌توانید با خیالی آسوده و با کم‌ترین عوارض عمل جراحی مدنظر خود را به ایشان بسپارید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر ایزد پناه به نشانی www.drkambiz-izadpnah.com  مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه را دنبال نمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار