کد خبر: ۲۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
امکان ویرایش و ثبت‌نام برای جاماندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها که در مقطع تخصیص، برخی خودروسازان به سبب ظرفیت‌های جذب نشده، امکان تخصیص نداشتند، با حفظ اولویت امکان ثبت‌نام به‌زودی (در شهریور ماه) فراهم خواهد شد؛ پس از تعیین تکلیف ثبت‌نام جاماندگان، برای مرحله سوم برنامه‌ریزی می‌شود.

یک خبر مهم برای جاماندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو

امکان ویرایش و ثبت‌نام برای جاماندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها که در مقطع تخصیص، برخی خودروسازان به سبب ظرفیت‌های جذب نشده، امکان تخصیص نداشتند، با حفظ اولویت امکان ثبت‌نام به‌زودی (در شهریور ماه) فراهم خواهد شد؛ پس از تعیین تکلیف ثبت‌نام جاماندگان، برای مرحله سوم برنامه‌ریزی می‌شود.

اواخر خرداد ماه، نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بر روی سایت سامانه مذکور بارگذاری شد که براساس آن به ۹۷ درصد متقاضیانی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ثبت‌نام کرده بودند، طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه تولید خودروسازان، تخصیص صورت گرفت اما برای ۳ درصد متقاضیان که ثبت درخواست خودروهای CKD (محصولات خودروسازان خصوصی) داشتند، با توجه به محدودیت ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفت.

بدین ترتیب قرار شد با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم خواهد شد. مقرر شد برای این افراد، با توجه به اینکه ظرفیت خالی برای تعدادی محصول هم در سال جاری و هم در ۱۴۰۳ وجود دارد، پس از برنامه‌ریزی، مجدد سایت سامانه فعال شود تا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت تقاضا انجام شود.

طبق آنچه که اعلام شده بود، بازگشایی مجدد برای این دست افراد در شهریور ماه امسال اعلام شد.

حال مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در آستانه ورود به ماه شهریور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آنچه که وعده داده شده بود، خودروسازان توانسته ظرفیت تولید را افزایش داده تا در شهریور ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش (جاماندگان) فراهم شود.

وی افزود: نیمی از متقاضیان مرحله دوم فروش محصولات سایپا و ۱۰ درصد از متقاضیان محصولات شرکت کرمان‌موتور در سامانه یکپارچه فروش خودروها، واریز وجه نکرده‌اند؛ بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودروها وجود خواهد داشت.  

تقدسی اعلام کرد: چند روزی است برخی در فضای مجازی از آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها و حتی اسامی خودروهایی که قرار است عرضه شود، صحبت می‌کنند، در این رابطه تاکید می‌شود بازگشایی که به‌زودی در شهریور ماه قدرت خواهد گرفت، در راستای تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. پس از تعیین تکلیف این مرحله هنوز تاریخ دقیق آن نیز مشخص نیست و پیش‌ از آغاز بازگشایی، اطلاع‌رسانی‌ها پیرامون آن انجام خواهد شد، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز خواهد شد.

این بازگشایی در راستای تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. پس از تعیین تکلیف این مرحله که قطعا در شهریور ماه خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیق آن نیز مشخص نیست. پیش‌ از آغاز بازگشایی سایت، اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه صورت خواهد گرفت. پس از تعیین تکلیف این مرحله و نقطه پایان بر مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار