کد خبر: ۲۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
رئیسی در دیدار مدیران ارشد و نخبگان وزارت دفاع:
رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان است و دست هر کسی را که برای همکاری و دوستی به طرف ما دراز شود، به گرمی می‌فشاریم، اما نیروهای مسلح توانمند ما دستی را که برای تعرض و تعدی به سوی ایران دراز شود، قطع خواهند کرد.

ایران به دنبال تعامل با همه کشورهاست

سید ابراهیم رئیسی در دیدار مدیران ارشد و نخبگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به مناسبت روز صنعت دفاعی، اقدامات و دستاوردهای بزرگ، پیشرفته و به‌روز صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی را جلوه‌هایی از تولید قدرت در راستای دفاع از کشور و مایه اطمینان و آرامش مردم دانست.

رئیس جمهور حضور نیروهای مسلح ایران در منطقه را برخلاف حضور ناامن‌ساز نیروهای بیگانه، امنیت‌آفرین و مایه اطمینان دانست و اظهار داشت: صنایع دفاعی کشور پشتیبان نیروهای مسلح در تامین و ارتقای امنیت، اقتدار و بازدارندگی جمهوری اسلامی هستند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سرریز دستاوردهای فناورانه و پیشرفته صنایع دفاعی کشور به دیگر بخش‌های صنعتی تصریح کرد: امروز تلاش برای ساخت هواپیمای مسافربری به اعتبار پیشرفت‌ها و توانمندی‌هایی است که در صنایع دفاعی کشور به دست آمده است.

رئیسی با بیان اینکه صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها، بیشترین پیشرفت را داشته‌اند، انگیزه، همت و پشتکار را از عوامل اصلی موفقیت در دستیابی به این پیشرفت‌ها دانست و بر ایجاد یک خط ارتباطی برای سرریز پیشرفت‌ها و دستاوردهای دفاعی به صنایع دیگر تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه همچنین با تاکید بر ضرورت جدیت در صیانت از این دستاوردهای بزرگ و مقابله با فتنه و نفوذ دشمن برای مختل کردن آنها، نیروی انسانی متخصص کشور را از مهمترین سرمایه‌های صنایع دفاعی دانست.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان است و دست هر کسی را که برای همکاری و دوستی به طرف ما دراز شود، به گرمی می‌فشاریم، اما نیروهای مسلح توانمند ما دستی را که برای تعرض و تعدی به سوی ایران دراز شود، قطع خواهند کرد.

رئیس جمهور مردم متدین و حاضر در صحنه، آماده خطرپذیری و دلداده به اباعبدالله الحسین (ع) را مهمترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران معرفی و خاطرنشان کرد: دنیا نیز فهمیده است که مردم و نیروهای مسلح بابصیرت مولفه‌های اصلی قدرت ما هستند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود، بازدید از این نمایشگاه را به لحاظ تنوع و سطح بالای دستاوردها، امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: امروز قاطعانه می‌توانیم ایران را در دنیا کشوری پیشرفته و فناور معرفی کنیم که این مسئله با همت و دست توانای دانشمندان جوان ما و تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: