کد خبر: ۲۲۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
در مسیر استانبول به تهران، ایرلاین‌های مختلفی پرواز دارند. ولی زمانی که مسئله قیمت پروازها مطرح می‌شود، قطعا ایرلاین‌های داخلی را برای سفر پیشنهاد می‌کنیم. زیرا ایرلاین‌های داخلی توقف ندارند و بلیط‌ها را با قیمت کم‌تری عرضه می‌کنند.

کم‌ترین قیمت پرواز استانبول به تهران از ایرلاین‌های داخلی

در مسیر استانبول به تهران، ایرلاین‌های مختلفی پرواز دارند. ولی زمانی که مسئله قیمت پروازها مطرح می‌شود، قطعا ایرلاین‌های داخلی را برای سفر پیشنهاد می‌کنیم. زیرا ایرلاین‌های داخلی توقف ندارند و بلیط‌ها را با قیمت کم‌تری عرضه می‌کنند. اکنون سوال ما این است که بلیط‌های کدام ایرلاین داخلی ارزان‌تر است. پس با ما همراه باشید تا کم‌ترین قیمت پرواز استانبول به تهران از ایرلاین‌های داخلی را بررسی کنیم.

قیمت پرواز استانبول به تهران تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

در مورد قیمت بلیط‌های استانبول به تهران نمی‌توان به طور قطعی اظهارنظر کرد. زیرا تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. برای مثال تغییر قیمت ارزها می‌تواند تا حد زیادی بر قیمت این بلیط تاثیر داشته باشد. اما عوامل موثر دیگری هم برای تاثیر بر قیمت این پروازها وجود دارند.

  • نوع بلیط هواپیما: احتمالا با جستجوی بلیط استانبول به تهران متوجه انواع بلیط های سیستمی و چارتری می‌شوید. قیمت بلیط‌های چارتری نسبت به سیستمی ارزان‌تر است. اما گاها این بلیط‌های چارتری با شرایطی مانند عدم امکان استرداد وجه به فروش می‌رسند.
  • نوع ایرلاین هواپیما: ایرلاین‌های هواپیمایی داخلی و خارجی متفاوتی وجود دارند که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. بنابراین قیمت بلیط شرکت‌های هواپیمایی مختلف نیز یکسان نیست.
  • زمان رزرو بلیط: در ایام تعطیل، روزهای خاصی در تقویم، پیش آمدن یک رویداد و ... تقاضای افراد برای خرید بلیط هواپیما بالاتر می‌رود. شرکت‌های هواپیمایی نیز قیمت بلیط‌ها را افزایش می‌دهند. بنابراین زمان رزرو بلیط نیز در قیمت پرواز استانبول به تهران تاثیر گذار است.
  • توقف در راه: بعضی از بلیط‌های هواپیمایی به‌صورت مستقیم و بعضی بلیط‌ها به‌گونه‌ای هستند که در راه توقف دارند. این توقف بیش‌تر مربوط به ایرلاین‌های خارجی است و شما باید با دو ایرلاین هواپیمایی سفر کنید. همین موضوع نیز قیمت پرواز استانبول به تهران را افزایش می‌‌دهد.

کم‌ترین قیمت پرواز استانبول به تهران از ایرلاین‌های داخلی

ایرلاین‌های ایرانی در پرواز استانبول به تهران

در مسیر استانبول به تهران انواع ایرلاین‌های ایرانی و خارجی فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید بلیط‌های هواپیمایی متعلق به شرکت‌های قشم ایر، ایران ایرتور، ماهان ایر، Pegasus، AnadoluJet، Qatar Airways، Flydubai، Lufthansa، Emirates و Turkish Airlines را تهیه کنید. اگر شما هم به دنبال کم‌ترین قیمت پرواز استانبول به تهران هستید. پس ایرلاین‌های داخلی را برای سفر انتخاب کنید.

ایرلاین قشم ایر

از سال 1372 بود که شرکت هواپیمایی قشم ایر به‌عنوان یکی از شرکت‌های دولتی ایران با نام فراز قشم فعالیت می‌کرد. این مجموعه ابتدا 2 فروند هواپیما داشت که با گذشت زمان، در سال 1379 تعداد آن را به 7 فروند هواپیما افزایش داد. از سال 1388، یک شرکت هلدینگ مالکیت این شرکت را بر عهده گرفت و در نهایت مدیریت این مجموعه در سال 1393 به وزارت نفت واگذار شد.

شرکت هواپیمایی قشم ایر نه تنها در پروازهای داخلی، بلکه در مسیر پروازهای خارجی هم فعالیت دارد. حتی وجود دو فروند هواپیمای ایلوشین 76 باعث شده این شرکت در زمینه حمل بار با ظرفیت 50 تنی در مسیرهای تهران به شانگهای، کابل، دبی، استانبول و اسلام آباد فعالیت کند. با تغییر مدیریت این شرکت در سال 1394، امنیت هواپیماهای آن بیش‌تر شد. در حال حاضر قشم ایر با 4 فروند فوکر 100، 3 فروند ایرباس 300، 2 فروند ایرباس 320 و 4 فروند هواپیمای آر جی فعالیت می‌کند.

  • فوکر 100: در این مدل هواپیماهای هلندی، 2 موتور توربوفن در 2 سوی انتهای بدنه وجود دارد.
  • ایرباس 320: مدل ایرباس 320 جزء کلاس کاری هواپیماهای باریک بوده و در زیر 2 بال، 2 موتور توربوفن قرار گرفته است.
  • ایرباس 300-600: کمپانی ایرباس این مدل هواپیماهای پهن پیکر را با 2 موتور و در 2 مدل کوتاه‌برد و دوربرد طراحی می‌کند. 2 موتور توربوفن نیز در زیر بال‌های ایرباس 300-600 قرار می‌گیرد.
  • آر جی: این هواپیماها اندازه‌ای متوسط دارند و دم آن‌ها به شکل T طراحی شده است. 4 عدد موتور توربوفن در زیر بال‌های هواپیمای آر جی قرار دارد. آر جی صدای کمی هنگام پرواز تولید می‌کند و همین موضوع باعث شده آن را به‌عنوان جت نحوا کننده بشناسند.

ایرلاین ماهان ایر

در سال 1371، با دریافت مجوز، هواپیمایی ماهان ایر می‌توانست فعالیت خود را آغاز کند که در نهایت پروازهای این شرکت هواپیمایی از سال 1372 شروع به کار کردند. آغاز فعالیت پروازی این شرکت با هواپیماهای توپولوف 154 و ایلوشین 76 باری انجام شد. با خرید هواپیماهای بیش‌تر و از سال 1379 فعالیت‌های پروازی خود را گسترش داد. اکنون این شرکت هواپیمایی با 60 فروند هواپیما به 24 مقصد بین‌المللی در اروپا، آسیا و آسیای میانه فعالیت دارد. به‌گونه‌ای که پروازهای ماهان ایر به‌صورت روزانه به 52 مقصد از نقاط مختلف جهان صورت می‌گیرد. ناوگان هواپیمایی ماهان ایر شامل هواپیماهای زیر است:

کم‌ترین قیمت پرواز استانبول به تهران از ایرلاین‌های داخلی

  • بوئینگ 747-300
  • ایرباس A340-600
  • BAE 146-300
  • ایرباس A340-300
  • بوئینگ 747-400
  • ایرباس A300-600
  • ایرباس A310-300

ایرلاین ایران ایرتور

درست 20 سال بعد از راه‌اندازی ایران ایرتور، از سال 1371 بود که این شرکت هواپیمایی فعالیت‌های خود را گسترش داد. به‌گونه‌ای که علاوه بر پروازهای مشهد و پروازهای زیارتی، بسیاری از پروازهای آن به سمت مناطق خارج از کشور نیز انجام شدند. در واقع با 26 فروند هواپیما، پروازهای خود را به مقصد دمشق، تاشکند، مسکو و... آغاز کرد. بعد از انتقال مالکیت این شرکت هواپیمایی از بخش دولتی به خصوصی و واگذاری آن به وزارت دفاع، سرانجام در سال 1394 مزایده‌ای برای انتقال مالکیت این ایرلاین انجام شد. در نتیجه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به بخش خصوصی واگذار شد. ناوگان هوایی ایران ایرتور شامل هواپیماهای زیر است:

  • ایرباس A300: این مدل هواپیمایی، نخستین سری هواپیماهای جت تجاری محسوب می‌شود. ایرباس A300، نوعی جت 2 موتوره پهن بوده که اکنون 2 فروند از این هواپیما در ایران ایرتور وجود دارد. خدمات ایرتور در این مدل هواپیماها با ظرفیتی به تعداد 280 مسافر در دو کلاس پروازی ارائه می‌شود.
  • ایرباس A320: یکی از هواپیماهای لاغر اندام شرکت ایرباس که در ایرلاین ایرتور 1 فروند هواپیمای ایرباس 320 با ظرفیت 173 نفر موجود است.
  • مک دانل داگلاس MD-82: در ناوگان هوایی ایران ایرتور 4 فروند از این مدل هواپیماهای پرفروش شرکت آمریکایی مک دانل داگلاس با ظرفیت 158 تا 161 مسافر وجود دارد.
  • مک دانل داگلاس MD-83: در ایرلاین هوایی ایران ایرتور یک فروند از این مدل هواپیما با ظرفیت 163 مسافر مشغول به کار است که نسبت به مدل قبلی ظرفیت سوخت و حمل بار بیش‌تری دارد.

قیمت پرواز استانبول به تهران در کدام ایرلاین داخلی، کم‌تر است؟

با توجه به ایرلاین‌های موجود در این مسیر، قیمت پرواز استانبول به تهران با ایرلاین قشم ایر نسبت به دو ایرلاین دیگر ارزان‌تر است. البته در صورت مقایسه قیمت‌های بلیط ایرلاین‌های داخلی و خارجی می‌توان فهمید که ایرلاین‌های داخلی نسبت خارجی، بلیط پرواز استانبول به تهران را با قیمت کم‌تری به فروش می‌رسانند.

با توجه به رفت‌وآمد زیاد ایرانی‌ها به ترکیه و استانبول برای سفرهای کاری، تفریحی و تحصیلی، تقاضای مسافرین در خرید بلیط‌های این مسیر نیز بیش‌تر می‌شود. بنابراین در مسیر تهران به استانبول و بالعکس ایرلاین‌های ایرانی و خارجی متنوعی فعالیت دارند. در صورتی که شما هم به دنبال کم‌ترین قیمت پرواز استانبول به تهران هستید باید بلیط موردنظر را از ایرلاین قشم ایر بخرید.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار