کد خبر: ۲۲۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
در حوزه زیر ساختهای تجارت الکترونیکی، بیش از یک میلیون و ۸۹۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ۴۴ درصد داشته است.

رشد 44 درصدی گواهی امضای الکترونیکی

در حوزه زیر ساختهای تجارت الکترونیکی، بیش از یک میلیون و ۸۹۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ۴۴ درصد داشته است.

به گزارش تجارت آنلاین، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌تازگی گزارشی از عملکرد تجارت الکترونیکی کشور مربوط به سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است.

در این گزارش زیرساختهای تجارت الکترونیکی، عملکرد تجارت الکترونیکی، جمعیت شناسی و روش های تجارت الکترونیکی به طور کامل در سال 1401 بررسی و منتشر شده است.

بنا بر گزارش مرکز تتا، در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۸۹۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ۴۴ درصد داشته است.

در حوزه زیرساخت تجارت الکترونیکی نیز ضریب نفوذ اینترنت به 137 درصد رسیده که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

در این گزارش ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۷۵ درصد رسیده که نسبت به سال قبل از آن پنج درصد رشد داشته است.

بنابر گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۱ به میزان یک‌هزار و ۸۳۳ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرده است.

در این گزارش، ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۱، یک‌هزار و ۸۳۳ هزار میلیارد تومان عنوان شده که نسبت به سال قبل از آن ۴۸ درصد رشد داشته است. مبلغ هر خرید الکترونیکی به طور میانگین ۶۱۴ هزار تومان برآورد شده است. همچنین تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی بیش از سه میلیارد فقره بوده که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

برپایه این گزارش، معاملات الکترونیکی دولتی نزدیک به ۶۵۳ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۱۱۶ درصد رشد داشته است. تعداد معاملات الکترونیکی دولتی بیش از ۴۲۱ هزار فقره بوده که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار