کد خبر: ۲۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
مدیرکل دفتر ریاست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از صدور اینماد کمتر از 10 دقیقه برای کسب و کارهای آنلاین خبر داد.

صدور اینماد کمتر از 10 دقیقه برای کسب و کارهای آنلاین

مدیرکل دفتر ریاست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از صدور اینماد کمتر از 10 دقیقه برای کسب و کارهای آنلاین خبر داد.

فرشاد زاهد در گفتگو با تجارت آنلاین،در حاشیه برگزاری نمایشگاه روایت خدمت که به مناسبت هفته دولت در حال برگزاری است گفت: امسال در نمایشگاه روایت خدمتی که به مناسبت هفته دولت و با همت جمهوری اسلامی ایران برگزار شده شاهد دستاوردهای بسیار مطلوبی در حوزه های مختلف هستیم.

وی در خصوص غرفه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و برنامه های امسال این غرفه گفت: در این غرفه خدمات و سامانه‌های مرکز معرفی می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه اینماد و سامانه گواهی امضای الکترونیکی اشاره کرد.

سرپرست دفتر رياست و روابط عمومي مرکز تتا به برخی از دستاوردهای این سامانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: انجام یک میلیون و ۸۰۰ هزار معامله در سامانه ستاد، صدور ۲۰۰ هزار اینماد و صدور بیش از ۵ میلیون گواهی امضای الکترونیکی در طول این مدت صورت گرفته است.

زاهد با بیان اینکه در غرفه مرکز تتا در نمایشگاه بین‌المللی پذیرای تمامی هموطنان مراجعه کننده به این نمایشگاه هستیم، گفت: در این نمایشگاه اینماد کمتر از ۱۰ دقیقه صادر می‌شود و به پرسش‌های مراجعه‌کنندگان در خصوص سامانه‌های مختلف این مرکز پاسخ داده می‌شود.

تسهیل قوانین کسب و کارهای آنلاین هدف اصلی یکشنبه های تجارت الکترونیکی

بر اساس این گزارش روز گذشته دومین نشست یکشنبه های تجارت الکترونیکی با حضور فرشاد زاهد مدیرکل دفتر ریاست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و مدیر عامل دیجی کالا در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

زاهد در خصوص این نشست به تجارت آنلاین گفت: شرکت دیجی کالا پلتفرمی است که جزو سرمایه های اجتماعی بوده و در این اکوسیستم حرفی برای گفتن دارد. این پلتفرم با ظهورش کار مردم را بسیار آسان کرد که بخش عمده ای از تجارت الکترونیک را شامل می شود. متاسفانه دغدغه های بسیار زیادی داشتند و موانع زیادی را مطرح کردند که انشاله تلاش خواهیم کرد که موانع را از سر راه برداریم.

فرشاد زاهد در ادامه در خصوص برنامه های یکشنبه های الکترونیک گفت:یکشنبه های تجارت الکترونیک که با ابداع دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز تتا ایجاد شده با دعوت از کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک در گفتگویی صمیمانه از جنس هم افزایی و همکاری های بین بخشی، درصدد است موانع و مشکلات این حوزه را رفع کرده و بهبود بخشد.

زاهد افزود: چالشهایی که در کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک وجود دارد و ما باید در حاکمیت آنها را پیگیری کنیم، زیرا رگولاتور حوزه تجارت الکترونیک و کسب و کارها به نوعی مرکز توسعه تجارت الکترونیک است. امیدواریم که با این نشستها و گفتگویی که ین مرکز تتا و کسب و کارها اتفاق می افتد به نوعی اکوسیستم را به رشد و تعالی نزدیک کرده و چالشها را با هم احصا کرده و با برنامه ریزی دقیق هر کدام را پیگیری کنیم.

وی در خصوص تسهیل قوانین برای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی گفت: یکی از مهمترین دغدغه ما بحث مقرراتی بود که یا در این اکوسیستم دیده نشده یا خلا قانونی بوده است. خوشبختانه اخیرا با ظرفیت شورای عالی فضای مجازی مجوز سندباکس مختص تجارت الکترونیک را گرفته ایم و این خبر خوشی برای کسب و کارهاست که با ظرفیت ایجاد سندباکس در تجارت الکترونیک می توانیم بسیاری از خلاهای قانونی را که گریبانگیر کسب و کارها است را حل کنیم.

وی ادامه داد: این مجوز را دو هفته اخیر دریافت کرده ایم و در حال تدوین و عملیاتی شدن این آیین نامه هستیم که امیدواربم از اواخر شهریور استارت آن زده شود.

به گفته مدیرکل دفتر ریاست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، یکشنبه های تجارت الکترونیکی سند مطالعاتی نوشته شده است و هر یکشنبه بدون هیچ گونه تعطیلی به حول و قوه الهی پابرجاست و در آن هر مصوباتی بین بخش خصوصی و مرکز تتا تصویب می شود قابل پیگیری و رصد و برنامه ریزی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار