کد خبر: ۲۲۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

برای خیلی از والدین، به‌ویژه والدین کلاس اولی‌ها گاهی خرید لوازم مورد نیاز برای شروع مدرسه چالش‌برانگیز است. به این معنی که والدین دقیقا نمی‌دانند از کجا شروع کنند و چه لوازمی از اولویت بالایی برای خرید برخوردار است. به همین خاطر هم در این نوشتار از سری راهنماهای خرید دیجی‌کالا مگ این بار به سراغ آماده‌سازی یک چک لیست ضروری از لوازم تحریر مورد نیاز برای شروع مدرسه می‌رویم و در کنار آن نکاتی کلیدی برای انتخاب‌هایی بهتر را بازگو می‌کنیم.

لوازم تحریر ضروری برای نوشتن و نقاشی

چک لیست خرید لوازم تحریر برای کلاس اولی‌ها

همانطور که می‌دانید آغاز تحصیل با لوازمی مانند مداد و پاک‌کن گره خورده است. در این میان انتخاب محصولاتی که علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب از هر نوع ماده‌ی سمی‌ای به دور باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درواقع کودکان همواره عادت دارند که در زمان تفکر یا ایده‌پردازی مداد خود را بجوند یا به اشتباه آن را در دهان قرار دهند. به همین دلیل هم گزینه‌هایی با برچسب بی‌خطر و بدون مواد سمی باید اولویت خرید شما باشد. همچنین توصیه می‌شود مداد سیاه و قرمز را به صورت بسته‌ای تهیه کنید زیرا فرزند شما به بیشتر از یک مداد در طول سال تحصیلی نیاز خواهد داشت و خرید بسته کامل آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

نکاتی برای انتخاب و خرید مداد سیاه و مدادرنگی

اولین و مهم‌ترین گزینه در خرید لوازم تحریر مداد است. مداد باید به گونه‌ای انتخاب شود که دست کودک خسته نشود و طرح جذاب و زیبایی داشته باشد. از طرفی اصلی‌ترین بخش در مداد سیاه، مداد گلی یا مدادرنگی مغز آن است. مغز مداد رنگی‌ها معمولا از ترکیب موم یا روغن، رنگدانه و مواد چسباننده ساخته می‌شود. هرچه درصد رنگدانه بالاتر باشد، مدادرنگی پررنگ‌تر و به این ترتیب، مرغوب‌تر و گران‌تر است. البته استحکام مداد هم نباید فراموش شود، چرا که در نوع ترکیب شده با موم، مغز مداد نرم‌تر است در حالی‌که در نوع روغنی، مغز مداد سخت‌تر و نسبت به آب مقاوم‌تر است.

مداد سیاهی که برای کودک خود انتخاب می‌کنید باید انقدر مرغوب باشد که نیازی به فشار دادن زیاد مداد برای نوشتن با آن نباشد.

در زمان خرید مداد رنگی برای کودکان بهتر است به بسته‌بندی‌های مقوایی که برای تعداد محدود رنگ طراحی شده اکتفا کنید و هزینه‌ی زیادی برای مدل‌های حرفه‌ای نکنید، زیرا کودکان واقعا به چنین گزینه‌هایی نیاز ندارند. بسته‌های مقوایی هم سبک‌تر هستند و هم باز و بسته‌کردن آن‌ها که معمولا به صورت کشویی است، برای بچه‌ها راحت‌تر است.

نکات لازم برای خرید پاک‌کن و تراش

به‌منظور خرید پاک‌کن برای کودک هم علاوه بر بحث عدم استفاده از مواد سمی در محصول باید به شکل آن هم توجه کنید. به طور کلی پاک‌کن‌های بلوکی برای کودکان و دانش‌آموزان بهترین انتخاب هستند چرا که به دلیل شکل پهن و عریضی که دارند کمتر شکسته می‌شوند. بنابراین کودک بدون نگرانی از بایت شکستن یا از دست رفتن بافت آن می‌تواند کل صفحه‌ی نقاشی خود را به راحتی پاک کند.

یکی از بهترین لذت‌های دنیا برای کودکان تیز کردن مدادها و لذت بردن از طراحی و نوشتن با آن‌ها است. مدادتراش‌های معمولی، ساده‌ترین نوع تراش‌اند که در همه جای دنیا پرطرف‌دار هستند و بیش از سایر مدل‌ها تولید شده‌اند. مدادتراش‌های کلاسیکی که اکثر ما با آن مدرسه رفته‌ایم در این شاخه قرار می‌گیرند و اغلب از کیفیت و استانداردهای خوبی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که در زمان خرید گزینه‌های دارای مخزن برای جمع‌کردن خورده‌های مداد می‌تواند بسیار کاربردی باشد زیرا کودک شما دائما برای تراش کردن مداد خود پای سطل زباله نمی‌رود و کمتر حواسش پرت می‌شود. با این حال خرید یک مدادتراش رومیزی بر روی میز تحریر کودک هم می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

پاک کن کنکو مدل color بسته 8 عددی
تراش فابر کاستل مدل اپل کد 62830

خرید دفتر و دفترچه‌ی باکیفیت در لیست خرید لوازم تحریر

بهترین لوازم تحریر و مداد رنگی برای کودکان

هر کودک دبستانی‌ای به چند دفتر مشق، دفتر نقاشی و دفترچه‌، برای یادداشت نویسی معلم نیاز دارد. البته با توجه به اینکه این روزها رویکرد مدارس همچون قدیم بر سیاه کردن دفترها نیست نیازی به خرید چندین دفتر وجود ندارد و سه یا چهار مورد کافی کالای چهل برگ کافی است. همچنین در کنار دفتر نقاشی کودک باید یک دفترچه‌ی یادداشت ساده هم به همراه داشته باشد تا معلم بتواند نکات لازم را برای والدین در آن بنویسد.

به طور کل کاغذ سفید برای دفتر مشق گزینه‌ای مناسب‌تر نسبت به مدل‌های کاهی است. همچنین دفترهایی با کاغذهای گرماژ کم و حداکثر ۶۰ گرم و با ساختاری سیمی جزو گزینه‌های کاربردی برای این رنج سنی به شمار می‌روند. در کنار این موارد دفترهایی با جلد پلاستیکی انتخاب خوبی می‌توانند باشند، زیرا به راحتی پاره نمیشوند و اگر کثیف شوند با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند و دوام و ماندگاری آن‌ها بسیار بالاست. نکته دیگری که در زمان خرید دفتر مشق باید به اون توجه کنید تعداد خط کشی‌ها در هر صفحه است. یکی از عواملی که تعداد خطوط در هر صفحه از دفتر مشق را تعیین می‌کند، اندازه دفتر است که به صورت استاندارد سایز B5 دارد. در همین راستا هرچه فاصله‌ی خط کشی‌های دفتر مشق کمتر باشد تعداد این خط‌ها بیشتر می‌شود که می‌تواند خواندن و نوشتن را برای چشم انسان سخت کند. بنابرای تعداد خطوط باید به اندازه‌ و استاندارد باشد.

لوازم تحریر ضروری برای نظم بیشتر کودک

یکی از اولین لوازم ضروری برای شروع مدرسه خرید یک کوله‌پشتی مدرسه استاندارد برای کودک است. متاسفانه در بین خریداران این‌طور جا افتاده است که ترجیح می‌دهند سایز کوله پشتی را بزرگ خریداری کنند تا برای چند سال متوالی کودک از آن استفاده کند. در همین راستا لازم است بدانید که این کار را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود، چرا که با این کار کودک شما در سن کم وزن زیادی را باید تحمل کند و ممکن است ستون فقراتش آسیب ببیند. البته در کنار این مورد خرید جامدادی‌ای زیبا با چند پوشه‌ی دکمه‌دار و کلربوک هم پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌های یک کوله‌پشتی مدرسه استاندارد

برای کلاس اولی‌ها کوله پشتی‌ چرخ‌دار می‌تواند گزینه‌‌ای ایدئال و مناسب باشد، ولی این موضوع فقط زمانی صدق پیدا می‌کند که دسته آن‌ به اندازه کافی بلند باشد و به راحتی باز و بسته شوند. با این حال اگر قصد خرید یک کوله‌پشتی بی‌چرخ را دارید بهتر است توجه به بندهای کوله را در اولویت قرار دهید. زیرا این بخش‌های نباید نازک باشند. به دنبال کیفی با بندهای پد‌دار باشید تا راحتی بیشتری روی شانه‌های داشته باشند. اگر هم قرار است برای مدت طولانی کیف را روی دوش کودک نگه دارید، کیف‌های دارای کمربند را انتخاب کنید تا کل وزن کیف روی شانه‌ها نیافتد. همچنین لازم به تاکید است که کیف‌های مدرسه احتمال کثیف‌ شدنشان زیاد است چون بچه‌ها ممکن است کیف را روی زمین بگذارند یا آلودگی‌های محیطی را بیشتر جذب کنند. بنابراین کوله‌پشتی‌ای بخرید که به راحتی بتوان آن را شست‌وشو داد. توصیه می‌شود کیف‌ها را هر یک ماه یا چهل روز یک بار بشویید.

جامدادی در لیست خرید لوازم تحریر مدرسه

جامدادی به آموزش نظم به کودکان و سامان‌دهی مدادها و سایر لوازم تحریر بسیار کمک می‌کند. در هنگام خرید جامدادی توجه داشته باشید که گزینه‌ی انتخابی به حد کافی فضا داشته باشد تا کودک بتواند به راحتی وسایل خود را درون آن جای دهد. همچنین سبکی و جادار بودن جامدادی از اهمیت زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است که با وجود اینکه جامدادی‌های فایبر طرح‌های زیبا و جذابی دارد اما باید تاکید کرد که جامدادی پارچه‌ای بهترین انتخاب برای کلاس اولی‌ها است. زیرا استفاده از آن آسان است، طول عمر بالایی دارد و حمل‌ونقل آن با توجه به وزن کمی که دارد بسیار راحت است.

جامدادی ام کا ام مدل کبریتی کد 1226

خرید کلربوک و پوشه دکمه‌دار

خرید کلربوک از آن دسته کالاهایی است که می‌تواند در دسته‌بندی تکالیف و کاربرگ‌های دانش‌آموزان برای معلم بسیار کاربردی باشد. معمولا در اکثر مدارس معلم از والدین می‌خواهد که یک کلربوک به منظور قرار دادن تکالیف دانش‌آموزان در آن خریداری کنند. شما باید برای کودک کلاس اولی خود یک کلر بوک ۶۰ برگ مناسب در سایز A4 تهیه کنید تا کاربرگ‌های تحصیلی خود را در آن‌ها قرار دهد. در کنار این مورد خرید چند عدد پوشه‌ی دکمه‌دار هم در لیست خرید لوازم تحریر می‌تواند کاربردی باشد.

کلر بوک پاپکو مدل A-10

لوازم غذاخوری کودک در لیست خرید لوازم تحریر

ظرف ناهار در لیست خرید لوازم تحریر

لوازم غذاخوری کودک در لیست خرید لوازم تحریر از جمله دیگر کالاهای مهم برای شروع سال تحصیل است که معمولا شامل قمقمه‌ی آب و ظرف غذا به عنوان ضروری‌ترین اقلام می‌شود.

ظرف و کیف غذا در لیست خرید مدرسه

از دیگر وسایلی که می‌توان در لیست لوازم تحریر قرار داد کیف غذا است. این دسته از محصولات به‌صورتی طراحی شده است که با ریختن غذا به راحتی قابل تمیز شدن است، حتی در مواردی به کمک آن می‌توان دمای غذا را تا حدی گرم نگه داشت. در همین راستا توصیه می‌کنیم که برای کودکان به خصوص در دوران ابتدایی از کیف غذا استفاده کنید. با این کار علاوه بر حمل راحت‌تر غذا کودک تمایل بیشتری به غذا خوردن نشان می‌دهد. در کنار این مورد یک ظرف غذاخوری باکیفیت با طراحی استاندارد هم باید در لیست شما جا داشته باشد.

کیف غذا مدل دایناسور

کیف غذا مدل دایناسور

۱۱ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۳,۷۵۰ تومان

به یاد داشته باشید که تفاوتی نمی‌کند ظرف غذا دخترانه باشد یا پسرانه، والدین باید قبل از خرید ظرف نگهدارنده‌ی غذای کودک، آن را از نظر یک سری پارامتر مورد بررسی قرار دهند. این پارامترها می‌توانند مواردی چون جنس، طرح، دوام، کیفیت، اندازه، حمل آسان و سهولت در استفاده باشند اما باید به عواملی چون سن، ترجیح سبک و نوع غذاهایی که کودکان معمولاً می‌خورند نیز توجه شود. برخی از بچه‌ها بیشتر از بقیه به ظاهر ظرف غذای خود اهمیت می‌دهند، بنابراین طیف متنوعی از سبک‌ها و رنگ‌های مانند پرنسس‌های دیزنی، آدم فضایی‌ها و دایناسورها برای این دسته از کودکان یک امتیاز محسوب می‌شود و احتمالا کودک به یک ظرف غذای مملو از خوراکی‌های خوشمزه با ظاهری جذاب، پاسخ مثبت می‌دهد.

توصیه می‌کنیم که برای کودکان به خصوص در دوران ابتدایی از کیف غذا استفاده کنید. با این کار علاوه بر حمل راحت‌تر غذا کودک تمایل بیشتری به غذا خوردن نشان می‌دهد. در کنار این مورد یک ظرف غذاخوری باکیفیت با طراحی استاندارد هم باید در لیست شما جا داشته باشد.

قمقمه و لیوان جزو ضروری‌ترین لوازم است

معمولاً پدر و مادرها قبل از شروع سال تحصیلی یعنی در اواخر شهریور ماه برای خرید لوازم تحریر به فروشگاه‌های مختلف می‌روند. شما به عنوان یک مادر یا پدر دلسوز نباید خرید وسیله‌ای به نام قمقمه را نادیده بگیرید. به عبارت دیگر باید حتما خرید قمقمه مدرسه را در لیست خریدهای خود قرار دهید. اگر قمقمه‌ای جادار با قابلیت قفل شدن درب خریداری می‌کنید احتمالا کودک دیگر نیازی به لیوان ندارد. به طور کلی قمقمه‌های پلاستیکی بسیار سبک و بادوام هستند و به دلیل آن که جنس آن‌ها از پلی‌اتن یا پلی پروپیلن ساخته شده است، از قمقمه‌های مدرسه باکیفیت و به صرفه به حساب می‌آیند. همچنین تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است. چنانچه علاقه‌مند هستید که کودکتان راحت‌تر آب بنوشد، بهتر است انواع قمقمه‌ نی‌دار را انتخاب کنید.

لوازم لازم برای ساخت کاردستی

کودک در پایه اول هنوز هم با بازی و سرگرمی آموزش می‌بیند. در این میان یکی از این روش‌ها ساخت کاردستی با کاغذ است. بنابراین شما باید یک قیچی کوچک با نوک‌گرد و چسب مایع یا چسب ماتیکی هم برای او تهیه کنید. گاهی معلم از شما می‌خواهد کاغذ یا مقوای رنگی نیز تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این نوشتار سعی بر این بود که تمامی لوازم تحریر لازم برای شروع سال تحصیلی برای کلاس اولی‌ها را مرور کنیم. به یاد داشته باشید که موارد مطرح شده در این مقاله صرفا ضروری‌ترین گزینه‌ها را شامل شده است و وسایلی مانند آهنربا، مکعب چینه و خمیربازی ممکن است بر اساس تشخیص معلم کلاس اول در لیست خرید شما جا بگیرد. البته در کنار تمام موارد لیست شده، خرید چند عدد جلد آماده برای مراقبت بهتر و بیشتر از کتاب‌ها هم مفید است.

منبع: Labels4Kids

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار