کد خبر: ۲۲۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
«کیم جونگ اون» وارد شهر ولادیوستوک روسیه در نزدیکی مرزهای کره شمالی و چین شده است. دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از جمله برنامه‌های این سفر عنوان شده است.

فارس پلاس؛ روایت روز - «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی  برای شرکت در «مجمع اقتصادی شرق» وارد روسیه شد. دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از جمله برنامه‌های این سفر عنوان شده است. در این میان، یکی از نکات محل توجه رسانه‌ها، قطار ضدگلوله سبز رنگی بود که کیم به وسیله‌ای آن عازم شهر بندری «ولادیوستوک» واقع در شرقی‌ترین نقطه روسیه شده است.

 


موقعیت شهر «ولادیوستوک» نسبت به کشور روسیه و قاره آسیا


شهر «ولادیوستوک» در مجاورت سرزمینی چین و کره شمالی است

علاقه به قطار در خاندان کیم از موسس کره شمالی آغاز شده است. «استالین» رهبر اتحاد جماهیر شوروی مردادماه ۱۳۲۴ ه.ش یک واگن قطار به کیم ایل سونگ (پدر بزرگ کیم جونگ اون) هدیه داده بود.[1] او با قطار به ویتنام و اروپای شرقی سفر کرده بود.

مشهور است که کیم جونگ ایل (پدر کیم جونگ اون)  ترس از پرواز داشت و به همین دلیل، سفرهای خارجی خود را محدود به چین و روسیه کرده بود. او  یک بار فاصله ۲۰۰۰۰ کیلومتری پیونگ یانگ به مسکو را در سال ۲۰۰۱ با قطار طی ۲۴ روز طی کرد.کیم جونگ ایل سال ۲۰۱۰ در قطار بر اثر حمله قلبی درگذشت.[2]

کیم جونگ اون نیز این سنت خاندانی را ادامه داد. او در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۴۵۰۰ کیلومتر را با قطار زرهی از طریق چین طی کرد تا برای دومین دیدار  با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا به ویتنام برود. این سفر دو روز و نیم طول کشید.[3]


کیم ایل سونگ (راست) پسرش کیم جونگ ایل (وسط) نوه‌اش کیم جونگ اون (چپ) 
کره شمالی سال ۱۹۴۸ میلادی تاسیس شد

روزنامه «Chosun» کره جنوبی سال ۲۰۰۹ میلادی جزئیات قطار مورد استفاده کیم جونگ ایل ( پدر کیم) را منتشر کرد. این رسانه تخمین زد که این قطار شامل ۹۰ واگن است. برآوردهای جدیدتر از قطار فعلی حامل کیم جونگ اون نشان می‌دهد که این تعداد ممکن است به ۲۱ کاهش یافته باشد.

قطار اصلی توسط دیوارهای ضد گلوله سنگین شده است. از همین رو با سرعتی در حدود ۴۵ کیلومتر در ساعت در ریل‌های کره شمالی حرکت می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که دو قطار دیگر با قطار اصلی حرکت می‌کنند: اولی برای بررسی ریل‌های پیش رو و دومی برای حمل همراهان امنیتی.

 

نمای داخل قطار از قاب CNN

طبق گزارش‌ها، خاندان کیم‌ چندین قطار مشابه یکدیگر دارند که در پیونگ یانگ ساخته شده است. به نقل از وزارت وحدت کره جنوبی، نام مستعار قطار کنونی کیم «قلعه متحرک» (Moving Fortress) است. پنجره این قطار زرهی ضدگلوله، دیواره و کف آن نیز تقویت شده در برابر انفجار است. این قطار همچنین مجهز به تسلیحات تهاجمی و یک هلیکوپتر برای خروج از قطار در مواقع اضطراری است.

تنها تعداد معدودی داخل قطارهای خاندان کیم را دیده‌اند. یکی از این افراد «کنستانتین پولیکوفسکی» یکی از مقامات دولت روسیه بود که سال ۲۰۰۱ در شرق روسیه با کیم جونگ ایل همراه شد. این مقام روس در کتاب خود می‌نویسد که در قطار امکان سفارش هر نوع غذای روسی، چینی، کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی وجود داشت. قطارهای خاندان کیم مجهز به سالن پذیرایی، اتاق کنفرانس و امکانات ارتباطی با فناوری پیشرفته است.


نمای داخلی یکی از واگن‌های قطار کیم جونگ اون | تاریخ: سال ۲۰۱۸


نمای داخلی یکی از واگن‌های قطار کیم جونگ اون| تاریخ: سال ۲۰۱۵


نمای داخلی یکی از واگن‌های قطار کیم جونگ ایل| تاریخ: سال ۲۰۱۱


نمای داخلی یکی از واگن‌های قطار کیم جونگ ایل| تاریخ: نامعلوم


تصویر ماهواره‌ای از قطار کیم که در شهر ساحلی وونسان کره شمالی پارک شده است
تاریخ عکس: سال ۲۰۲۰

سفر کیم جونگ اون به روسیه دهمین سفر خارجی او از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ میلادی است. چین (مارس ۲۰۱۸)، کره جنوبی (آپریل ۲۰۱۸)،  سنگاپور (ژوئن ۲۰۱۸)، ویتنام (فوریه ۲۰۱۹)، روسیه (آپریل ۲۰۱۹) از جمله سفرهای اوست.


جدول زمانی سفرهای رئیس کره شمالی از سال ۲۰۱۱ تاکنون | منبع: CNN


[1]:latimes.com/archives/la-xpm-2005-nov-25-fg-gifts25-story.html

[2]:aljazeera.com/news/2023/9/12/kim-jong-uns-moving-fortress-armoured-train-what-to-know

[3]:https://en.yna.co.kr/view/AEN20190224000957325?section=nk/nk

[4]:npr.org/2023/09/11/1198781448/kim-jong-un-vladimir-putin-meeting-north-korea-russia

[5]:businessinsider.com/inside-kim-jong-uns-personal-train-luxurious-and-bulletproof-2018-3?r=US&IR=T#north-korean-leader-kim-jong-uns-armored-train-was-pictured-parked-at-a-station-by-the-coastal-town-of-wonsan-in-2020-a-sign-experts-said-he-was-laying-low-at-one-of-his-resorts-during-the-coronavirus-outbreak-2

[6]:edition.cnn.com/2023/09/11/asia/kim-jong-un-north-korea-russia-meeting-intl-hnk/index.html

پایان پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار