کد خبر: ۲۲۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
سیدابراهیم رئیسی روز گذشته (۲۷ شهریورماه) با هدف شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دومین بار از آغاز تکیه زدن به صندلی ریاست جمهوری عازم نیویورک شد، سفری که از همان ابتدا و در زمان حضورش در هواپیما با حواشی همراه شد.

ماجرای پرحاشیه عکس جنجالی رئیس جمهور در هواپیما

در ساعات نخست حضور رئیس جمهوری در نیویورک و درحالی که خبرهایی درباره دیدارهاش با برخی روسای جمهور منتشر می شد، عکسی در فضای مجازی از رئیسی در حال نماز شب خواندن در هواپیما بر روی خروجی برخی رسانه های حامی دولت قرار گرفت. عکسی که به سرعت در فضای مجازی وایرال شد و جنجال به پا کرد.

اولین واکنش ها در فضای مجازی و بین عامه مردم بود و به تبع آن کم کم سیاسیون هم وارد گود شدند و صریح یا کنایه آمیز به انتشار این عکس واکنش نشان دادند.

نکته قابل تامل در واکنش های مجازی به انتشار این عکس آنجا بود که کاربران جایگاه نماز شب و راز و نیازهای شبانه را به دولتی ها یادآوری می کردند و تاکید بر آن داشتند که زیبایی نماز شب به خلوت آن است.

اما کاربران فضای مجازی کم کم سیاسیون را هم وادار به موضع گیری کردند و حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در دولت سابق نیز در توئیتی کنایه آمیز بدون اشاره مستقیم به این عکس، نوشت «العفو، العفو، العفو»

عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی نژاد در توییت خطاب به رئیسی نوشت؛«خیرخواهانه توصیه می کنم ، یک نفر را خارج از تیم رسانه ای دولت مامور کنید تا واکنش‌های کاربران، به تصویر نماز شب خواندن تان در هوا پیما را جمع آوری، دسته بندی و تحلیل کند، تا متوجه شوید که خرس خاله های تیم رسانه ای دولت، چگونه شما را تخریب می‌کنند.

عباس عبدی هم سکوت نکرد و در توئیتی تیم رسانه ای دولت را نقد کرد و نوشت؛ « این که افراد نماز بخوانند به خود و خدایشان مربوط است. مردم افراد را برای نمازخواندن انتخاب نمی‌کنند. وظیفه آنان انجام وعده‌ها از جمله افزایش یک میلیون شغل و مسکن در سال و تک رقمی کردن تورم است. درک گروه رسانه‌ای دولت انداختن و انتشار همین تصاویر است.»

ابراهیم داروغه زاده، فعال فرهنگی و دبیر پیشین جشنواره فیلم فجر درتوئیتی تاکید کرد؛ « آیا تا کنون عکس و تصویری از نماز شب خواندن امام خمینی منتشر شده یا ایشان اساساً نماز شب نمی خواندند. از مقام معظم رهبری چطور؟»

رضا رشیدپور، مجری پیشین تلویزیون هم در توئیتی نوشت؛ سبحان الله...سبحان الله...سیب....سبحان الله...سبحان الله.

این جنجال ها ادامه داشت تا بالاخره امروز دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت توضیحی را درباره انتشار تصویری از اقامه نماز رئیس‌جمهوری در سفر به نیویورک مطرح کرد و از تذکر رئیس جمهور به منتشرکنندگان عکس خبر داد.

احسان صالحی در توییتی نوشت: «انتشار عکسی از رئیس‌جمهور در حال اقامه نماز در سفر به نیویورک، به وسیله یکی از اعضای سفر و بر اساس سلیقه شخصی و بدون هماهنگی انجام شده و پس از اطلاع رئیس‌جمهور منجر به ابراز ناراحتی و تذکر ایشان شد.»

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار