کد خبر: ۲۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
استقلال اگر دیر بجنبد برای سومین مرتبه از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهد شد.

اگرچه علی خطیر چندی قبل به ملاقات مهدی تاج رفت و در آنجا صحبت بر سر این شد که دیگر تحت هیچ شرایطی اتفاقات تلخ گذشته برای استقلال تکرار نشده و این تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم نمی شود ولی حالا خبرهای نگران کننده‌ای به گوش می‌رسد که اگر مشکلات استقلال مرتفع نشود، این تیم در نرسیدن به آسیا هت تریک کرده و برای سومین دوره متوالی متاسفانه جواز حضور در این مسابقات مهم را از دست خواهد داد. البته خوشبختانه هنوز وقت برای حل مشکل وجود دارد و می‌توان داستان را حل و فصل کرد اما به شرطی که از همین امروز همه به فکر باشند و به جای پاسکاری کردن مشکلات، در صدد حل آن برآیند.

تکرار داستان استراماچونی

استقلال اواخر مرداد ماه سال گذشته با حکم قطعی دادگاه عالی ورزش مبنی بر پرداخت مطالبات آندره آ استراماچونی مواجه شد و این پول باید تا یازدهم فروردین ماه امسال پرداخت می‌شد اما نه مصطفی آجرلو و نه علی فتح الله زاده موفق به انجام چنین کاری در دوره مدیریت خودشان نشدند و با وجود همه وعده‌های داده شد و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه‌ای را برای این باشگاه صادر نکرد تا آبی‌پوشان تهرانی برای دومین دوره متوالی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند. حالا در همین رابطه استقلال دوباره دچار همان مشکل استراماچونی البته با افراد تازه‌ای شده است. اینطور که ظهر روز چهارشنبه شنیدیم، برخی از مدیران فدراسیون فوتبال و اد دست‌اندرکار در بحث صدور مجوز حرفه‌ای هستند، به استقلالی‌ها هشدار داده‌اند اگر پرونده ریکاردو ساپینتو در بخش تجدید نظر هم تایید شود و چنین مسئله پیرامون دستیاران او و رافائل سیلوا نیز اتفاق بیفتد، دقیقاً همان ماجرای مرد ایتالیایی تکرار خواهد شد چون طبق دستورالعمل صریح فیفا به تمام کنفدراسیون‌ها، هیچ تیم بدهکار اجازه ندارد بدون تسویه حساب یا گرفتن وقت و تعیین مهلت از طلبکارانش در رقابت‌های بین المللی شرکت کند به همین خاطر اگر حکم طلبکاران خارجی استقلال تایید شود و این باشگاه نتواند تا مهلت تعیین شده برای دریافت مجوز (که احتمالاً اواسط فروردین ماه سال آینده خواهد بود) قضیه را حل کند، باز هم از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شود. البته خوشبختانه تا آن زمان فرصت زیادی باقی است اما فراموش نکنیم استقلال سال گذشته هم چنین زمانی را داشت اما به خاطر ضعف مدیریت نتوانست از آن بهره‌مند شود.

هشدار محرمانه به پرسپولیس

اگرچه پرسپولیس توانست مجوز حرفه‌ای کسب کند و حالا هم یکی از نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود اما این مسئله به معنای آن نیست که  برابر بدهی‌های خارجی کاملاً مصون باشد و اتفاقاً اگر پرسپولیس هم دچار معضل شکایت طلبکاران خارجی شود و نتواند تا تاریخ تعیین شده آن را بپردازد، هیچ بعید نیست که دوباره برای حضور در لیگ قهرمانان دچار مشکل شود. البته قضیه استقلال جدی‌تر است چون هنوز نتوانسته مجوز حرفه‌ای بگیرد و برای شرکت در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا که از شهریور سال بعد شروع می‌شود، حتماً باید قضیه طلبکارانه خارجی را به طور کامل حل و فصل کند در غیر این صورت خبری از مجوز حرفه‌ای نخواهد بود. حتماً مدیران استقلال از ماجراهای دو سال گذشته درس گرفته‌اند و حالا به خوبی می‌دانند کار با رفاقت و رو انداختن حل و فصل نمی‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار