کد خبر: ۲۲۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
این روز ها به دلیل ترافیک سنگین و کم تحرکی افراد و زمان بسیار کم آن ها برای ورزش، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که به جای خودرو های شخصی و حتی وسایل نقلیه ی عمومی از دوچرخه استفاده کنند و از بین دوچرخه های مختلف به دنبال کارآمدترین نوع آن هستند. استفاده از دوچرخه با یک تیر چند نشان زدن است. یعنی هم ورزش می‌کنید و هم به محیط زیست آسیب نمی‌زنید.

چرا باید دوچرخه تاشو بخریم؟

این روز ها به دلیل ترافیک سنگین و کم تحرکی افراد و زمان بسیار کم آن ها برای ورزش، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که به جای خودرو های شخصی و حتی وسایل نقلیه ی عمومی از دوچرخه استفاده کنند و از بین دوچرخه های مختلف به دنبال کارآمدترین نوع آن هستند. استفاده از دوچرخه با یک تیر چند نشان زدن است. یعنی هم ورزش می‌کنید و هم به محیط زیست آسیب نمی‌زنید.

در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از بهترین و کار آمد ترین نوع دوچرخه‌ها یعنی دوچرخه تاشو آشنا کنیم، اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید و یا قصد خرید دوچرخه دارید اما هنوز به یک انتخاب درست نرسیده‌اید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع دوچرخه تاشو

دوچرخه تاشو را باید وسیله‌ای دانست که هرگاه و در هرجایی که دیگر نخواستید از آن استفاده کنید قابلیت تا شدن و حمل کردنش با دست وجود دارد. این دوچرخه‌ها را از نظرهای مختلف می‌توان به انواع گوناگونی تقسیم کرد که در ادامه برخی از این انواع را به شما معرفی خواهیم کرد:

دوچرخه‌های تاشو را می‌توان از نظر تا شدن به دو دسته تنه تاشو و چمدانی تقسیم کرد. هر دوی این مدل را می‌توان به‌راحتی حمل و جدا کرد. هر دوی این دو مورد برای استفاده شهری بسیار مناسب هستند.

در یک تقسیم‌بندی دیگر می‌توان دوچرخه‌های تاشو را به انواع معمولی، دنده‌ای و برقی تقسیم کرد که هر سه اینها از نظر اندازه کوچک و از نظر وزن سبک هستند. دوچرخه‌های دنده‌ای از نظر سرعت و امکانات با هم تفاوت دارند.

با کمک دوچرخه برقی می‌توانید بدون اینکه خسته شوید و لازم باشد زیاد رکاب بزنید، مسافت‌های طولانی طی کنید و هرگاه که خواستید دوچرخه خود را جمع کرده و با یک وسیله تقلیه موتوری به حرکت خود ادامه دهید. استفاده از دوچرخه برقی تاشو  به شما در صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.

چرا باید دوچرخه تاشو بخریم؟

مزایای استفاده از دوچرخه های تاشو

اصلی‌ترین مزیتی که یک دوچرخه تاشو می‌تواند داشته باشد، قابل حمل بودنش است. این تاشو بودن مثلا برای زمان‌هایی که می‌خواهید با ماشین خود به مسافرت بروید و قصد دارید یک دوچرخه‌ هم همراه خود ببرید تا در مقصدتان بتوانید دوچرخه‌سواری کنید یا زمانی که تصمیم می‌گیرید بخشی از مسیرهای شهری را با دوچرخه طی نمایید و در بخش دیگر از مترو، اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید، کاربرد دارد. در این حالات می‌توانید دوچرخه تاشو را به‌راحتی تا کرده و با خود حمل نمایید. باید بدانید که معمولا دوچرخه‌های تاشو سبک هم هستند و این حمل و نقلشان را آسان‌تر هم می‌کند.

اینکه می‌توان دوچرخه‌های تاشو را جمع کرد و داخل صندوق ماشین گذاشت، امکان سرقت این وسیله را کاهش می‌دهد و این را باید مزیت دیگر دوچرخه‌های تاشو دانست.

کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند معمولا نمی‌دانند زمانی که قصد استفاده از دوچرخه خود را ندارند، باید کجا آن را نگه دارند. خصوصا برای آپارتمان‌هایی که دارای پارکینگ نیستند. این مشکل بیشتر می‌شود. اما با داشتن یک دوچرخه تاشو دیگر با چنین مشکلی دست و پنجه نرم نخواهید کرد و می‌توانید آن را تا کنید و یک گوشه از خانه قرار دهید.

مزیت بعدی جنس خاصی است که این دوچرخه‌ها دارند. وقتی برای اولین بار تبلیغات دوچرخه‌های تاشو وایرال شد، مردم فکر می‌کردند که این یک کلک تبلیغاتی است و اصلا مگر می‌شود دوچرخه را تا کرد؟ برخی هم  نگران کیفیت دوچرخه‌های تاشو بودند.

اما زمانی که دیدند بسیاری از شرکت‌های بزرگ دوچرخه‌سازی مثلا برومپتون، داهون، مونتاگ دست به تولید دوچرخه تاشو زدند، قانع شدند که دوچرخه‌های تاشو هم می‌توانند کیفیت بالایی داشته باشند. در هرحال حاضر اکثر برندهای دوچرخه محبوب در جهان دست به تولید دوچرخه‌های تاشو زده‌اند که برند شیائومی یکی از محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترینشان است.

مزیت بعدی این است که دوچرخه‌های تاشو  به‌راحتی دوچرخه‌های معمولی آسیب نمی‌بینند و اگر درست از آنها استفاده کنید برای مدت طولانی خراب نخواهند شد. درواقع بیشتر استفاده کنندگان از این نوع دوچرخه معتقد بوده‌اند که دوچرخه‌های تاشو برخلاف ظاهر ظریفشان شکنندگی و آسیب‌پذیری کمی دارند و برای سال‌های طولانی می‌توان از آنها استفاده کرد.

از دیگر مزایای دوچرخه‌های تاشو می‌توان به قیمت مناسب، حمل و نقل ساده، کمک به محیط زیست، طراحی ظریف و زیبا و... اشاره کرد.

چرا باید دوچرخه تاشو بخریم؟

معایب استفاده دوچرخه تاشو

دوچرخه تاشو مانند هر وسیله دیگر معایبی هم دارد که قبل از خرید اطلاع از این معایب جزو واجبات است. برخی از این معایب به شرح زیر هستند:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوچرخه‌های تاشو با وجود ظاهر کوچکشان وزن زیادی دارند. معمولا وزن این دوچرخه‌ها بین 8 تا 16 کیلوگرم متغیر است و هرچقدر پول بیشتری بپردازید، می‌توانید دوچرخه‌ای سبک وزن‌تر داشته باشید. برای کسانی که زیاد دوچرخه خود را جابه‌جا می‌کنند، مثلا ممکن است در طول رفت و آمدهای روزمره دوچرخه خود را به مترو ببرند یا برای مسیری پیاده جملش کنند، این وزن ممکن است اذیت کننده باشد.

عیب بعدی این دوچرخه‌ها قیمت بالایشان نسبت به سایر دوچرخه‌هاست. اگرچه دوچرخه تاشو می‌تواند خصوصا در شهرهای بزرگ بسیار کاربردی‌تر باشد اما قیمت بالایش باعث می‌شود که بسیاری از افراد نتوانند آن را تهیه کنند.

پدال زدن با دوچرخه‌های تاشو سخت‌تر از سایر دوچرخه‌هاست و طبیعتا آنها به روانی دوچرخه‌های جاده‌ای یا شهری نیستند و این را باید مشکل بعدی دانست.

کلام آخر

در این مطلب درباره انواع دوچرخه‌های تاشو ومزایا و معایبشان حرف زدیم. به‌طورکلی اگر به دنبال یک دوچرخه می‌گردید که بتوانید در مواقع لازم آن را جمع کرده در صندوق عقب ماشین قرار دهید و یا جا به جا کنید، همچنین اگر به دنبال وسیله‌ای می‌گردید که بتوانید آن را گوشه آپارتمان خود قرار دهید، دوچرخه تاشو انتخاب خوبی برای شماست. این دوچرخه اگرچه قیمت بالاتری نسبت به سایر دوچرخه‌ها دارد اما کیفیتش در حد همان‌هاست و قیمت بالاتر فقط به خاطر مزیت تاشو بودنش است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار