کد خبر: ۲۲۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
شبکه جئو تی وی پاکستان امروز جمعه گزارش داد در نتیجه یک انفجار انتحاری در نزدیکی مسجدی در شهر ماستونگ در استان بلوچستان پاکستان، حداقل ۵۲ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

جمعه خونین در پاکستان با 100 کشته و زخمی

یک بمب گذار انتحاری پشت این انفجار بوده است. منیر احمد، معاون بازرس کل پلیس به رویترز گفت: بمب گذار خود را در نزدیکی خودروی معاون پلیس منفجر کرد.

مقامات می‌گویند که این انفجار در یک مراسم مذهبی برای جشن تولد پیامبر اسلام (ص) رخ داده است. سرفراز بوگتی، وزیر کشور پاکستان این حمله را "اقدامی بسیار شنیع" خواند.

روزنامه داون امروز جمعه با استناد به پلیس گزارش کرد در یک انفجار دیگر در این کشور حداقل دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار هم یک مسجد را در شمال پاکستان هدف قرار داده بود.

این انفجار در داخل مسجدی واقع در ایستگاه پلیس Doaba در منطقه Hangu در خیبرپختونخوا در شمال پاکستان در طول نماز جمعه رخ داد.،

پلیس به این روزنامه تأیید کرده سقف مسجد فرو ریخت و 30-40 نفر را در زیر آوار گرفتار کرد.

اوایل ماه جاری میلادی هم در یک انفجار در همین منطقه ماستونگ در بلوچستان پاکستان حداقل ۱۱ نفر مجروح شدند.

بلوچستان پاکستان که با افغانستان و ایران هم مرز است بزرگترین استان این کشور محسوب میشود و بارها صحنه خشونت‌های فرقه‌ای بوده است.

پاکستان از سال گذشته که آتش‌بس بین دولت و گروه "تحریک طالبان پاکستان" (TTP) که یک سازمان تحت پوشش گروه‌های تندروی مختلف است، شکسته شد، شاهد افزایش حملات شبه‌نظامیان بوده است.

با این حال تحریک طالبان پاکستان انجام حمله امروز را رد کرده است.

در ماه ژوئیه هم بیش از ۴۰ نفر در یک بمب گذاری انتحاری در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان در تجمع یک حزب سیاسی مذهبی کشته شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار