کد خبر: ۲۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
فرمانده شاخه نظامی حماس پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد.

آغاز عملیات «طوفان الاقصی»

آژیرهای خطر صبح امروز (شنبه) و در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر داد.

«محمد الضیف،» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

به دنبال شلیک راکت‌ها و موشک‌های متعدد از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف این منطقه موسوم به «غلاف غزه» و چندین شهر در داخل اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، آژیرهای خطر به صدا درآمدند و شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها رفتند.

وبگاه «فلسطین الیوم» گزارش داد، گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آژیرهای خطر در منطقه بزرگ تل‌آویو فعال شدند.

حملات موشکی به شهرهای اراضی اشغالی/ فرمانده القسام: عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردیم

 
فعال شدن سامانه گنبد آهنین

صداهای انفجارهای متوالی در غزه نیز به دلیل تلاش سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده مقاومت شنیده شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گفت، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با حملات گسترده به شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعال شده است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد، حملات موشکی گسترده‌ای از غزه انجام شده و صدای آژیرهای هشدار در جنوب تل‌آویو، اسدود، عسقلان،‌ در پایگاه هوایی بالماخیم در جنوب تل‌آویو و صدای انفجارهایی در غرب قدس اشغالی شنیده شد.

اصابت موشک به قلب تل‌آویو

شبکه ۱۴ عبری نیز اعلام کرد، اخباری منتشر شده که موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و عسقلان اصابت کرده و یک شهرک نشین در اثر اصابت راکت به هلاکت رسیده است. همچنین از شهرک‌نشینان اطراف غزه خواسته شده در پناهگاه‌ها بمانند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیست، پناهگاه‌های تل‌آویو نیز باز شده‌اند.

کانال ۱۲ عبری هم گزارش داد، آژیرهای خطر در شهرک بیت شیمش در غرب قدس اشغالی نیز به صدا درآمدند. تل‌آویو هدف حملات موشکی سنگین و دوربرد از غزه قرار گرفت.

به دلیل وضعیت امنیتی تمام مدارس غزه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

در این راستا، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تا ۸۰ کیلومتری شهرک‌های غلاف غزه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

شهردار شهرک «کسیفه» در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد در پی حملات گسترده مقاومت فلسطین، چهار صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند و شماری هم مجروح شده‌اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار