کد خبر: ۲۲۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
کمک به جذب سرمایه، استخدام نیروهای انسانی، معرفی استارت‌آپ‌های حوزه فناوری و جذب سرمایه‌گذار از اهداف اصلی آیتکس است.

عرضه فناوری‌های نوین و دستاوردهای جدید، هدف اصلی آیتکس

به گزارش تجارت آنلاین، دومین دوره نمایشگاه ایران آیتکس (کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات) از ۱۶ تا ۱۸ مهرماه در دانشگاه شریف در حال برگزاریست.

علی روزی‌طلب، دبیر رویداد آیتکس هدف از برگزاری این نمایشگاه را عرضه فناوری‌های نوین و دستاوردهای جدید و یافتن فرصتی مناسب برای تحلیل و شناخت بازار عنوان کرد.

وی در خصوص دلیل انتخاب دانشگاه شریف برای برگزاری نمایشگاه گفت: آیتکس در واقع با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف Sharif ICT Group و دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته است و به همین خاطر این نمایشگاه را تبدیل به فرصتی مناسب برای تبادل نظرها و ایجاد ارتباطات مناسب کرده است.

او همچنین اعلام کرد این نمایشگاه بار اول در سال ۹۹ و در اوج همه‌گیری کرونا به شکل آنلاین و مجازی برگزار شده است.

دبیر برگزاری رویداد تشریح کرد: در این نمایشگاه ۷۰ غرفه و ۳۵ شرکت وجود دارد و نمایشگاه ملی ایران آیتکس به طور هم‌زمان به صورت حضوری و مجازی اجرا می‌شود. علاوه بر اینکه در حاشیه این نمایشگاه پنل‌‌ها و کارگاه‌های آموزشی، با حضور افراد شناخته شده اکوسیستم و مدیران موفق هم در حال برگزاری است.

روزی‌طلب افزود: این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای یافتن بازارهای جدید برای شرکت کنندگان در نمایشگاه و ارتقا برند آنها باشد. مضاف بر اینکه به شدت معتقدیم آیتکس می‌تواند ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه را نیز فراهم کند و در زمینه تسهیل فرآیند جذب و استخدام نقشی اساسی داشته باشد. جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های کوچک‌تر و یا استارت‌آپ‌هایی که به دنبال سرمایه هستند، هم از دیگر اهدافیست که نمایشگاه آن را دنبال می‌کند.

مزیتهای بازدید از آیتکس

روزی‌طلب در ادامه مزیت‌های بازدید از نمایشگاه ایران آیتکس را آشنایی با آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها دانست و افزود: ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدیران شرکت‌های بزرگ،فراهم شدن بستری برای ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌ها و
حضور در کارگاه‌های آموزشی  در طول نمایشگاه که به صورت رایگان برگزار می‌شود هم بخشی از مزایای بازدیدکنندگان آیتکس است.

آزاد معروفی، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم در بخش ابتدایی و افتتاحیه نمایشگاه نیز به موضوع مهاجرت نخبگان اشاره کرد و توضیح داد: ما اینجاییم تا شاهد بخشی از موفقیت‌های حوزه کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باشیم اما در کنار این حس خوب باید از ناراحتی عمیق‌مان از مهاجرت نخبگان هم سخن بگوییم. مهاجرت نیروی انسانی مثل یک زخم ریشه‌ای ما را در تمام حوزه‌ها تضعیف می‌کند.

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه از ضرورت قدرتمند شدن تشکل‌های صنفی خصوصی در کشور صحبت کرد و افزود: حتی فراگیرترین تشکل‌های بخش خصوصی مثل اتاق بازرگانی فرصت ارائه نظراتشان در بخش‌های مختلف را ندارند و در واقع زیر سایه بخش‌های دولتی فعالیت می‌کنند. ما در نصر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و مسلما کمیسیون‌های تخصصی گوناگون می‌توانند توان علمی و تخصصی در حوزه ارتباطات در کشور را افزایش دهند.

ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری و اطلاعات هم به مشکل تامین سرمایه در کشور پرداخت و توضیح داد: نبود حمایت و مشکل سرمایه مسئله‌ای است که کسب‌وکارهای نوپا را تهدید می‌کند، ما در حد خودمان در تلاشیم سعی کنیم این حمایت‌ها را چه از نظر مالی و چه از ابعاد دیگر برای استارت‌آپ‌ها فراهم کنیم.

احسان آریانیان افزود: همچنین باز طراحی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ما قرار دارد که هر چه سریع‌تر می‌خواهیم آن را به سرانجام برسانیم. خدمات نوین در حوزه اینترنت 5G، تاکسی‌های اینترنتی و ایجاد زیرساخت برای فیبرهای نوری به منظور بهبود کیفیت اینترنت در سراسر کشور از جمله برنامه‌های ما برای آینده است و به شدت روی آنها متمرکزیم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: