کد خبر: ۲۲۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
آتش صعودی شدن قیمت دلار، به دنبال افزایش درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل، شعله ور شده است. در شرایط کنونی پیش‌بینی‌ها درباره آینده قیمت دلار در روز‌های آتی متفاوت است.

قیمت دلار گُر گرفت

اقتصادنیوز نوشت: اثر روانی جنگ فلسطین در دو روز گذشته برای بازار ارز تهران مانند بنزینی عمل کرده که آتش دلار را شعله‌ور کرده است. اسکناس آمریکایی که در هفته‌های گذشته بارها برای شکست مرز ۵۰ هزار تومان تلاش کرده بود، در روز یکشنبه ۱۶ مهرماه به کانال ۵۲ هزار تومان حمله کرده و فاتح آن شد.

در این میان، در کنار جنگ تمام‌عیاری که در خاورمیانه رخ‌داده، سیگنال‌های صعودی نرخ حواله درهم و دلار در بازارهای همسایه را هم نباید نادیده گرفت. هرات این روزها گرفتار زلزله‌های پی‌درپی شده است؛ زمین لرزه‌ای که بازار ارز هرات را به تعطیلی کشانده و این تعطیلی تا امروز ادامه یافته است. معامله‌گران می‌گویند باتوجه‌به زلزله، صرافی‌ها تعطیل هستند و کمتر کسی در این شرایط در موقعیت خریدار قرار می‌گیرد.

در شرایط کنونی پیش‌بینی‌ها درباره آینده دلار در روزهای آینده متفاوت است. دسته‌ای از تحلیلگران بازار بر این باورند که بعد از هر صعود فواره‌ای، احتمال ریزش آبشاری هم وجود دارد. دسته‌ای دیگر اما باور دارند تا زمانی که آتش جنگ خاموش نشود احتمال کاهش معنادار هم وجود ندارد.

برخی هم می‌گویند در روزهای آینده و با دخالت بازارساز، قیمت دلار از فاز صعود خارج می‌شود. اما در مقابل، جناح افزایشی معتقدند تنش بین حماس و اسرائیل و چشم‌انداز ۲۶ مهر (موعد تعیین تکلیف تحریم های موشکی ایران در سازمان مللل) موجب می‌شود که همچنان قیمت‌ها بر مدار صعود باشد.

معامله‌گران فنی معتقدند سه عدد در کانال ۵۲ هزار تومان مهم است. اولی ۵۲ هزار ۳۰۰ تومان، دومی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در نهایت، ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان. اگر قیمت دلار امروز هم بالای ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان باشد برای شکستن سطوح بالاتر تلاش خواهد کرد، اما اگر قیمت دلار این سطح را از دست بدهد با کاهش برای از دست دادن مرز حمایتی ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان تلاش خواهد کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار