کد خبر: ۲۲۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
در ششمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، درگیری‌ها میان گروه‌های فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف غزه ادامه داشته و تا جنوب لبنان و مرزهای مصر کشیده شد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات شدید خود علیه ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه بدون هشدار قبلی به غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

ششمین روز عملیات طوفان الاقصی + عکس

بامداد امروز پنج‌شنبه اشغالگران صهیونیست به شهر الخلیل و اردوگاه عقبه جبر یورش بردند و درگیری‌هایی میان گروهی از جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در مناطق متعدد کرانه باختری از جمله جنوب غرب جنین و منطقه جبل صبیح در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس شکل گرفت.

ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز بامداد امروز در یک فایل صوتی درباره تحولات نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد که این نبرد دیگر تنها محدود به نوار غزه نیست و به زودی میادین دیگری به آن ملحق می‌شود.

ابوحمزه تاکید کرد: نبرد طوفان الاقصی احتمالا به زودی به اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ نیز کشیده می‌شود.

سخنگوی گردان‌های القدس خطاب به رژیم صهیونیستی آن را تهدید کرد که دامنه آتش رو به گسترش است، بیرون از فلسطین همانند داخل فلسطین خود را آماده کردیم و آنچه در اطراف غزه شاهد بودید، به زودی در دیگر میدان‌ها نیز خواهید دید.

افزایش آمار شهدای فلسطینی

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۴۱۷ نفر خبر داد. تعداد مجروحان هم به ۶۲۶۸ نفر رسیده است.

حمله صهیونیست‌ها به قایق‌های فلسطینیان

شبکه الجزیره با انتشار تصاویری از حمله رژیم صهیونیستی به قایق‌های ماهیگیران فلسطینی در ساحل غزه خبر داد.

رایزنی امیر قطر با سران فرانسه و اردن

شیخ «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «عبدالله دوم» پادشاه اردن، درباره آخرین تحولات فلسطین رایزنی کرد.

کشته‌شدن یک افسر صهیونیست در درگیری‌ با مقاومت فلسطین

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که افسر با درجه سرگرد در پلیس این رژیم در درگیری‌ها با نیروهای حماس در غلاف غزه کشته شد. به این ترتیب تلفات نظامیان صهیونیست از زمان آغاز طوفان الاقصی به ۲۲۱ نفر افزایش یافت.

دستور السودانی برای ارسال کمک به غزه

خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دستور ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را صادر کرد.

ارزیابی سازمان ملل از حملات هوایی به غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دوباره شمال‌غرب و جنوب غزه را به شدت هدف قرار دادند. در حمله به ساختمان وزارت توسعه اجتماعی فلسطین در رفح واقع در جنوب نوار غزه سه نفر از جمله یک دختربچه به شهادت رسیدند. برخی کارشناسان سازمان ملل حملات هوایی به غزه را در سطح «مجارات جمعی» دانستند.

مقاومت فلسطین قوانین جنگ را رعایت می‌کند

جنبش حماس در واکنش به ادعاهای رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد: عقب‌نشینی مطبوعات جهان از ادعاها مبنی بر قتل کودکان به دست نیروهای مقاومت دال بر دروغ و جعلی بودن روایت اسرائیلی دارد. شواهد و مدارک دال بر این است که گردان‌های القسام و مقاومت فلسطین قوانین جنگ و قوانین انسانی را رعایت می کنند.

پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش کرد گردان‌های القسام ظهر امروز با شلیک ۵۰ موشک، شهرک سدیروت در اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مردم غزه، منطقه «بیت شیمش» در غرب قدس اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. شهردار سدروت نیز اعلام کرد که کار تخلیه ساکنان این شهر به زودی آغاز خواهد شد.

شهادت پدر و پسر فلسطینی در نابلس

یک پدر و پسر فلسطینی در تیراندازی شهرک‌نشین‌های صهیونیست در جنوب نابلس به شهادت رسیدند.

هشدار صلیب سرخ درباره تشدید اوضاع انسانی در غزه

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد: شرایط انسانی در غزه به سرعت از کنترل خارج خواهد شد و با توجه به امکاناتی که در داخل نوار غزه داریم، هرگز قادر نخواهیم بود برای مدت طولانی به غیرنظامیان غزه کمک کنیم.

تازه‌ترین آمار از شهدای فلسطینی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون ۱۳۵۴ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۶۰۴۹ نفر هم مجروح شده‌اند که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیدار بلینکن با نتانیاهو

وزیر امور خارجه آمریکا که برای اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی به تل‌آویو سفر کرده است، با نتانیاهو در مقر ارتش این رژیم دیدار کرد و گفت: از دیدن شما خوشحالم و متاسفم که در این شرایط دیدار می‌کنیم. ما اینجا هستیم و جایی هم نمی‌رویم.

حمله موشکی القسام به پایگاه نظامی رعیم

گردان‌های عزالدین قسام پس از حمله موشکی صبح امروز به تل‌آویو در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در غزه، دقایقی قبل اعلام کرد که در چارچوب نبرد طوفان الاقصی، پایگاه نظامی رعیم واقع در غلاف غزه را هدف رگباری از موشک ها قرار داده است.

حماس ادعای هدف قرار دادن نیروهای ویژه القسام را رد کرد

حماس نیز در بیانیه‌ای ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن نیروهای ویژه گردان‌های القسام در سراسر مناطق نوار غزه را رد و تاکید کرد که این اظهارات بی‌اساس بوده و آنچه هدف قرار گرفته مناطق مسکونی هستند که دشمن آن‌ها را ویران کرده است.

این جنبش اعلام کرد که دشمن صهیونیستی در حملات خود نهادهای غیردولتی، مساجد، خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی را بدون هشدار قبلی هدف قرار داد اما مقاومت فلسطین و گردان‌های القسام به مسوولیت خود در دفاع از سرزمین، مردم  مقدسات آن عمل کرده و این نبرد را با اقتدار پیش می‌برند و دست برتر این نبرد خواهند بود، تمامی این کشتارها و نسل‌کشی دشمن جنایتکار و اشغالگر هرگز به اراده مردم ما خللی وارد نخواهد کرد و مقاومت تا آزادی این سرزمین و مقدساتش ادامه دارد.

آمادگی ترکیه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به منطقه‌ درگیری 

یک منبع در وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد ارتش این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به منطقه‌ای که نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در آنجا درگیر هستند، آمادگی دارد و تنها منتظر تصمیم اردوغان است.

غزه قبل و بعد از جنگ

قطع آب و برق زندانیان فلسطینی

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی آب و برق را برای بیش از ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی قطع کرده است. جنبش حماس اعلام کرده «قطع آب و برق اسرای زندان های رژیم صهیونیستی جنایتی ضدبشری است و صلیب سرخ باید برای حمایت از آن‌ها وارد عمل شود».

حمایت ناتو از اقدامات صهیونیست‌ها

همزمان با حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم غزه، ناتو از مقاومت فلسطین خواست «فورا تمام گروگان‌ها را آزاد کند» و همچنین بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرد.

۴ زخمی در پاسخ موشکی مقاومت فلسطین

رسانه‌های رژیم صهیوینستی خبر داده‌اند در پی پاسخ موشکی مقاومت فلسطین، چهار نفر در شهرک سدیروت مجروح شده‌اند.

اولین هواپیمای کمک‌های انسانی در راه غزه

اولین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه امان، پایتخت اردن را به مقصد نوار غزه ترک کرد.

لبنان خواستار فشار به تل‌آویو برای توقف جنگ شد

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در واکنش به تحولات در فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل باید برای توقف جنگ تحت فشار گذاشته شود. لبنان تمایلی به جنگ ندارد بلکه همواره به دنبال به آشتی و راه‌حل عادلانه دائمی و فراگیر است.

شلیک ۵۰۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از شلیک بیش از ۵۰۰۰ هزار موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داد و مدعی شد ۲۰۰۰ موشک به مناطق باز و خالی از سکنه برخورد کرده‌اند.

شکست در طوفان الاقصی، بزرگ‌تر از شکست در یوم کیپور

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۸۴ درصد از ساکنان اراضی اشغالی بر این باورند که عملیات روز شنبه مقاومت فلسطین، شکستی برای سران سیاسی رژیم صهیونیستی بوده است. همچنین ۹۴ درصد از شرکت‌کنندگان کابینه نتانیاهو را مسوول فروپاشی ساختار دفاعی در غلاف غزه دانستند. ۶۷ درصد از آن‌ها نیز اطهار کردند شکست بزرگ در حمله روز شنبه بزرگتر از شکست در جنگ سال ۱۹۷۳ بود.

ادامه حملات به غزه

شبکه الجزیره گزارش کرد توپخانه ارتش رژیم صیونیستی برخی مناطق در محله الشجاعیه واقع در شرق غزه را هدف قرار داد.

شهادت عضو ارشد جهاد اسلامی در غزه

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد «عبدالرحمان شهاب» عضو ارشد این جنبش و خانواده او در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه جبالیا در شمال غزه به شهادت رسیده‌اند.

آلمان شریک جرم حملات به غزه

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد ۲ فروند پهپاد تهاجمی «هرون» را در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار داده تا از آن‌ها در حملات به نوار غزه استفاده کند. وزیر دفاع آلمان نیز خبر داده تل‌آویو از برلین خواسته مهمات بیشتری برای حمله از طریق دریا به غزه در اختیار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی قرار دهد. 

دستور مقام صهیونیست برای عدم مداوای زخمی‌های فلسطینی

روزنامه جروزالم‌پست نوشت، «موشه اربیل» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی دستور داده زخمی‌های فلسطینی در بیمارستان‌های این رژیم تحت مداوا قرار نگیرند و تمرکز روی سربازان ارتش این رژیم باشد.

رایزنی‌ آمریکا با مصر درباره ایجاد گذرگاه امن در غزه

وبگاه آکسیوس به نقل از برخی مقامات آمریکایی و صهیونیستی، از رایزنی‌های آمریکا با مصر درباره ایجاد یک گذرگاه امن جهت تخلیه شهروندان آمریکایی و دیگر اتباع خارجی از غزه خبر داد.

آواره‌شدن بیش از ۳۳۰ هزار فلسطینی در غزه

سازمان ملل اعلام کرد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، بیش از ۳۳۸ هزار نفر از ساکنان این منطقه از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

شمار کشته‌های صهیونیست‌ها به ۱۳۰۰ نفر رسید

رسانه‌های عبری از افزایش کشته‌های صهیونیست‌ها به ۱۳۰۰ نفر خبر می‌دهند. شمار مجروحان هم ۳۳۰۰ نفر اعلام شده است.  

ورود بلینکن به سرزمین‌های اشغالی

وزیر امور خارجه آمریکا در ششمین روز جنگ وارد سرزمین‌های اشغالی شد. بلینکن قرار است با نتانیاهو و هرتزوگ، نخست‌وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند. او پیش از سفر به فلسطین اشغالی، بار دیگر بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود.

حمله مقاومت فلسطین به تل‌آویو

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان در غزه، تل‌آویو را هدف حملات موشکی قرار داده است. همزمان، رسانه‌ها از برخورد راکت به شهرک صهیونیست‌نشین «آریل» در شمال کرانه باختری خبر می‌دهند.

عباس با بلینکن دیدار می‌کند

رسانه‌های خبر داده‌اند «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه در اردن با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

استفاده دوباره رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه

 جنگنده‌های صهیونیستی بار دیگر در غزه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و با بمب‌های ممنوعه فسفر سفید، اطراف هتل الروتس در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

طبق گزارش‌ها در این هتل، تعداد زیادی خبرنگار و برخی خانواده‌های آواره فلسطینی اقامت داشتند.

حملات هوایی دوباره به شمال، جنوب و شرق نوار غزه

برخی منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در حمله هوایی مجددی که جنگنده‌های این رژیم بامداد امروز علیه مناطقی در شمال، جنوب و شرق نوار غزه انجام دادند، شهید و زخمی شدند.

به گفته این منابع، تعداد زیادی از شهدا و زخمی‌ها مربوط به حمله یک جنگنده اسرائیلی به چند منزل واقع در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه است.

برخی شاهدان عینی اظهار کردند، جنگنده‌های اسرائیلی به شکل مداوم چند هدف را در استان خان‌یونس بمباران کردند.

به گفته برخی منابع دیگر، جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده البشیتی را بدون هشدار قبلی هدف قرار دادند و همینطور منزل خانواده النجار را مورد هدف حملات خود قرار دادند.

افزایش شهدای فلسطینی به ۱۲۰۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در یک ساعت اول بامداد پنج‌شنبه در حملاتی که علیه مناطق صبرا، الزیتون، النفق و تل الهواء انجام شد، ۵۱ نفر شهید و ۲۸۱ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع رسانه‌ای فلسطین اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی یک منزل در رفح را تخریب کردند و امدادگران پیکرهای ۱۰ تن از اعضای یک خانواده را بیرون آوردند.

دفاع مدنی فلسطین نیز اعلام کرد، تعداد زیادی از کشته‌ها هنوز زیر آوارها در مناطق مختلف نوار غزه هستند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد که در ششمین روز حملات به غزه، تعداد شهدا به نزدیک ۱۲۰۰ تن افزایش یافت و حدود ۵۶۰۰ تن نیز زخمی شدند.

یوسف ابوریش، مسوول این وزارتخانه در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازدید از مراکز درمانی غزه گفت: تمام این اعداد و ارقام مربوط به غیرنظامیان شامل کودکان، زنان و سالمندان است.

شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

وضعیت وخیم بیمارستان‌های غزه همزمان با تداوم قطع برق

وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی و قطع برق در غزه، بیمارستان‌های نوار غزه مملو از زخمی‌ها شدند و تمامی تخت‌ها پر شدند و در حال حاضر زخمی‌ها و بیماران روی زمین هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد، استمرار قطع برق، آب و سوخت غزه از سوی رژیم اشغالگر جان زخمی‌ها و بیماران را به خطر می‌اندازد و می‌تواند باعث بروز فاجعه‌ای بهداشتی و زیست‌محیطی شدیدی شود.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، نبود برق خدمات مهم و نجات‌بخشی چون عمل‌های قلب و جراحی‌های داخلی و سزارین‌ها را لغو کرده و خدمات آزمایشگاهی و بانک خون نیز در ۵۸ آزمایشگاه متوقف شده و این در حالی است که به دلیل افزایش زخمی‌ها نیاز شدیدی به این خدمات وجود دارد. همچنین به دلیل قطع برق خدمات دیالیز برای ۱۱۰۰ بیمار دیالیزی از جمله ۳۸ کودک متوقف شده و جان آنها در خطر است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد، در نتیجه حملات هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۳۳۸ هزار فلسطینی آواره شدند.

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به ۲۲۰ نفر

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اسامی ۳۱ نظامی دیگری را که در عملیات طوفان الاقصی کشته شدند، منتشر کرد.

به این ترتیب تعداد کشته‌های اعلام شده در میان نظامیان صهیونیست به ۲۲۰ سرباز و افسر رسید.

سخنگوی این ارتش اعلام کرد که ۶۰ تن از سربازان صهیونیست در اسارت نیروهای مقاومت در غزه هستند.

شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز با اذعان به مقاومت نوار غزه در برابر حملات مستمر این رژیم تایید کردند که این رژیم هرگز به شرایط قبل از عملیات طوفان الاقصی بازنخواهد گشت.

همچنین این رسانه‌ها خسارات وارده به شهرک‌های غلاف غزه را بزرگترین و شدیدترین خسارات در «تاریخ» این رژیم دانسته وضعیت شهرک‌ها را فاجعه‌بار خواندند.

جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح شنبه عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به تجاوزات و هتک حرمت‌های اخیر نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی و حملات مستمر آنها به فلسطینی‌ها و مقدساتشان کلید زده و حملات سنگین راکتی را علیه شهرک‌های واقع در مجاورت نوار غزه آغاز کرد.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی شدیدی را علیه مناطق مختلف نوار غزه با بیش از دو میلیون سکنه آغاز کرد که تلفات و خسارات سنگینی را به بار آورده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار