کد خبر: ۲۲۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
اخیرا روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شده بود ایالات متحده با قطر برای بلوکه کردن مجدد 6 میلیارد دلار ایران به تواق رسیده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، غیر از واشنگتن پست ، دیگر رسانه‌های آمریکایی نیز مدعی شده بودند یک مقام وزارت دارایی آمریکا در دیدار با اعضای دموکرات کنگره این کشور، به دلیل جنگ گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، توافق کردند تا دارایی‌های ایران را در قطر بلوکه کنند.

این ادعای دروغین که اولین بار هم نبود در چندماه گذشته تکرار می‌شد، خیلی زود تبدیل به سوژه رسانه‌های فارسی زبان معاند شد تا بار دیگر دشمنی خود را با ملت ایران نشان دهند. اما در ادامه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که نمی‌تواند گزارش‌های منتشر شده در خصوص مسدودسازی ۶ میلیارد دلار از اموال ایران در قطر را تایید کند.

از سوی دیگر سخنگوی مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعای توقف دسترسی ایران به پول‌های آزاد شده در قطر گفت که دولت آمریکا نمی‌تواند از توافق تخطی کند. این پول‌ها به حق متعلق به مردم ایران است.

همچنین نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد هیچ تغییری در بحث دسترسی ایران به منابع ارزی خود در بانکهای قطر ایجاد نشده و توافق قبلی پابرجاست. در نهایت بانک مرکزی نیز خبر بلوکه شدن دارایی‌های ایران را دروغین خواند و اعلام کرد هم اکنون۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی در عراق نیز در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار