کد خبر: ۲۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد اما حباب بیشتر قطعات سکه افزایشی است. امروز دلار و انس جهانی نیز نزولی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه 24 مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد. امروز قیمت طلا و سکه گرمی به کانال پایین‌تر رفته است. قیمت سکه تمام و دیگر قطعات سکه نیز در همان کانال پیشین روند کاهشی دارد. اما حباب قطعات سکه غیر از گرمی، افزایشی است. امروز قیمت دلار و طلای جهانی نیز روند کاهشی دارد. البته طلای جهانی همچنان در کانال 1900 دلاری است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و 367 هزار و 800 تومان معامله می‌شود که حدود 40 هزار تومان کمتر از روز گذشته است. طلا روز گذشته در کانال دو میلیون و 400 هزار تومانی نوسان داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 28 میلیون و 394 هزار تومان است؛ حدود 307 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود 297 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 401 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 122 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 677 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی با حدود 99 هزار تومان افزایش نیز امروز به حدود دو میلیون و 654 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی با قیمت 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌شود؛ 100 هزار تومان کمتر از دیروز. حباب نیم‌ سکه اما با 111 هزار افزایش به چهار میلیون و 40 هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، نیز روند نزولی دارد وبا نرخ 10 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم 100 هزار تومان از روز گذشته کمتر است. اما حباب ربع سکه با هشت هزار تومان افزایش قیمت به چهار میلیون و 720 هزار تومان رسیده.

سکه گرمی نیز 100 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و با قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز 49 هزار تومان کاهش داشته و به سه میلیون و 102 هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، بر خلاف روزهای گذشته، کاهشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در 30 روز گذشته حدود 2.06 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا با بازگشایی بازارهای جهانی روند نزولی دارد. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,914 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.57 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه، امروز روند نزولی دارند. قیمت دلار نیز به حدود 50 هزار و 250 تومان رسیده است. همچنین قیمت انس بعد از حدود 4 درصد رشد قیمت، همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی کاهشی است. این مسائل، در کنار تخلیه هیجانات اخیر در بازار، حتی باعث بازگشت طلای 18 عیار به کانال دو میلیون و 300 هزار نیز شده است.

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به تناسب روند عرضه و تقاضا در بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: ‌«روند رشد انس جهانی طلا در روزهای گذشته و کاهش قیمت دلار منجر به ایجاد ثبات در بازار فلز زرد شده است.»

وی در خصوص تاثیر رخدادهای منطقه بر بازار طلا و سکه گفت‌: «این تحولات اثر هیجانی کوتاه‌مدتی بر بازار فلز زرد داشت. اما در روزهای جاری با توجه به کنترل قیمت دلار و تثبیت شرایط اقتصادی کشور، شاهد برگشت قیمت طلا و سکه بودیم.» (گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 24 مهر 1402 را بخوانید.)

برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت طلا و سکه دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و  قیمت طلا و سکه 24 مهر 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

برچسب ها: قیمت سکه ، قیمت طلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار