کد خبر: ۲۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶
هاشم سردسته باند می‌نشست توی ماشین و پسرش حامد به همراه محمد و یک نفر دیگر به مغازه می‌رفتند با یک دیلم، قمه، اسلحه پلاستیکی و یک گونی! برای‌شان فرقی نمی‌کرد کسی آنها را ببیند یا به پلیس زنگ بزند؛ یا اصلا مغازه دزدگیر داشته باشد یا دوربین؛ سر پنج دقیقه سرقت تمام می‌شد؛ یعنی از لحظه پیاده شدن از ماشین تا انجام سرقت و بازگشتن به خودرو فقط پنج دقیقه طول می‌کشید!

گروه انتظامی خبرگزاری فارس - مریم عرب‌انصاری: دزد هستند؛ آن هم سارق مغازه، اما نه هر مغازه‌ای‌ فقط‌ موبایل‌فروشی. ۹ نفر با یک مالخر، سرقت زنجیره‌ای از موبایل‌فروشی‌های تهران راه انداخته  بودند؛ در طول یکسال؛ ۵۳ مغازه را خالی کردند آن هم به ارزش ۴۲ میلیارد تومان. ترفندشان اما جالب بود؛ ابتدا به بهانه خرید یک جنس ارزان قیمت مثل شارژر یا هندزفری وارد مغازه می‌شدند؛ سردسته باند با یکی یا ۲ نفر دیگر.

به بهانه انتخاب جنس، سر فرصت داخل مغازه را دید زده و برآورد می‌کردند که چقدر جنس دارد و می‌ارزد برای سرقت! آن وقت همان شب یا شب بعدش می‌آمدند سراغ مغازه، آن هم با یک دستگاه ماشین پژو پارس نوک مدادی؛

هاشم سردسته باند می‌نشست توی ماشین و پسرش حامد به همراه محمد و یک نفر دیگر به مغازه می‌رفتند با یک دیلم، قمه، اسلحه پلاستیکی و یک گونی! برای‌شان فرقی نمی‌کرد کسی آنها را ببیند یا به پلیس زنگ بزند؛ یا اصلا مغازه دزدگیر داشته باشد یا دوربین؛ سر پنج دقیقه سرقت تمام می‌شد؛ یعنی از لحظه پیاده شدن از ماشین تا انجام سرقت و بازگشتن به خودرو فقط پنج دقیقه طول می‌کشید. 

تعجب نکنید؛ حامد و محمد با دیلم قفل مغازه را می‌شکستند؛ کرکره مغازه را از وسط با دیلم پاره کرده و وارد مغازه می‌شدند. محمد با قمه جلوی مغازه می‌ایستاد تا اگر کسی بیاید، او را ترسانده و براند. حامد تک فرزند سردسته باند هاشم  هم  وارد مغازه می‌شد و گوشی‌ها را داخل گونی می‌ریخت و با خود می‌برد.

برای خودشان مالخر مخصوص داشتند؛ آیفون‌ها را ۲۰ تا ۳۰ میلیون و سامسونگ‌ها را بسته به مدل‌شان ۵، ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌فروختند. تازه موقع سرقت مواد می‌زدند، این را محمد می‌گوید و ادامه می دهد: من قرص هم می‌خوردم؛ پس لابد برای همین بود که از آدم و عالم نترسیده و بدون محابا با صدای دزدگیر و ضبط تصویر توسط دوربین‌های مداربسته سرقت می‌کردند.

هیچکس هم جلودارشان نبود حتی صاحب مغازه؛ در یک سرقت، وقتی وارد مغازه شدند صاحب مغازه هم داخلش بود، با قمه به جانش افتادند و دستش را ناقص کردند.

یک‌بار هم موقع سرقت اعضای خانه بالایی یکی از مغازه‌ها دیده بودشان و می‌خواست معترض شود که با اسلحه_ که پلاستیکی بود_ تهدیدش کردند.

به هر حال سرنوشت این باند ۹ نفره که در عرض یک‌سال ۵۳ مغازه موبایل‌فروشی را غارت کردند بالاخره به نقطه پایان رسید و کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در عملیاتی منسجم آنها را شناسایی و دستگیر کردند؛ از هاشم و پسرش حامد را تا محمد و رامین و... و مالخر را؛ اگرچه ۲ نفر متواری هستند.

فیلم زیر گوشه‌ای از سرقت‌های این باند را به تصویر می‌کشد.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار