کد خبر: ۲۲۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
تجمع حمایتی از مردم فلسطین با عنوان «رزمندگان بدون مرز» در تهران برگزار و با انتشار خبر بمباران بیمارستان المعمدانی غزه به شکل‌گیری تجمع اعتراضی دیگری در میدان فلسطین منجر شد.

برگزاری تجمع حمایتی از مردم فلسطین در تهران

جمعی از مردم تهران با حضور در این تجمع که در میدان فلسطین برگزار شد، حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند.

جمعیت حاضر با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین یک‌صدا شعار «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند. «نه سازش نه تسلیم، نبرد با اسرائیل»،«حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «ما ملت امامیم آماده قیامیم»، «یا ایهالمسلمون انتقام انتقام»، «اسرائیل گور خودت را کندی» و «می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت»، «شر اسرائیل را از این جهان کم میکند دست سردار حسین؛ زندگی را بر یزیدی ها جهنم میکند دست سردار حسین» از دیگر شعارهایی بود که جمعیت حاضر در میدان فلسطین تهران سردادند. در این تجمع همچنین از جمعیت حاضر خواسته شد تا در ادامه با حضور در مقابل سفارتخانه‌های فرانسه و انگلیس در تهران، انزجار خود نسبت به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را اعلام کنند.

تظاهر کنندگان با روشن کردن شمع یاد شهدای فلسطینی را گرامی داشتند و با در دست گرفتن تصاویری از سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و برافراشتن پرچم‌های فلسطین و لبنان حمایت خود از مردم فلسطین را نشان دادند.

همزمان با این تجمع در تهران، تصاویری از حضور خیابانی پرشمار مردم در الخلیل کرانه باختری نیز منتشر شده است. رسانه‌های عرب‌زبان هم از حضور خیابانی مردم لبنان در بیروت برای اعتراض حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی این منطقه خبر داده‌اند. برخی منابع خبری اعلام کردند معترضان لبنانی به سمت سفارت آمریکا در بیروت حرکت کرده‌اند.

جمعی از مردم ترکیه نیز در محکومیت کشتار بیمارستان المعمدانی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا حاضر شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در حملاتی هوایی بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرده و وزارت بهداشت فلسطین در برآوردهای اولیه از شهادت حداقل ۵۰۰ فلسطینی در جریان این حمله هوایی خبر داده است.

منابع غیررسمی فلسطینی اما تعداد شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی را تا حدود هزار نفر تخمین زده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد بخش قابل‌توجهی از شهدا و مجروحان این بمباران زنان و کودکان هستند.

گردان‌های قسام در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی، شهر اشغالی تل‌آویو را هدف حمله گسترده راکتی قرار داده است.

پس از انتشار اخبار بمباران بیمارستان المعمدانی فراخوان‌های تازه‌ای برای تجمع در میدان فلسطین تهران منتشر شده است. از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با انتشار فراخوان‌هایی خواستار حضور مجدد مردم در میدان فلسطین شده‌اند.

حاضران در این تجمع که هم‌اکنون در حال برگزاری است با سردادن شعارهایی خواستار اتحاد مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی شدند و حمله به بیمارستان المعمدانی را محکوم کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار