کد خبر: ۲۲۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
زومیت نوشت: عیسی زارع‌پور، در حاشیه جلسه امروز (۲۶ مهر ماه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران از نتایج جلساتی که برای بررسی وضعیت شبکه اینترنت برگزار شده است خبر داد.

زارع‌پور گفت: «کمیته‌ای برای وضعیت اینترنت در شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده بود و راهکارها را بررسی کردیم. راهکارهای کوتاه‌مدتی هم برای رفع مشکلات پیشنهاد شد که ما اعمال کردیم. الان دو ماه است که زمان تأخیر در شبکه حدوداً ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. هر روز در تلاش برای ارتقای کیفیت شبکه هستیم.»

زارع‌پور درحالی از ارتقای کیفیت شبکه در دو ماه گذشته خبر می‌دهد که جدیدترین آمارهای اسپیدتست از وضعیت اینترنت سیار و ثابت از افت رتبه ایران خبر می‌دهد. طبق گزارش ماه سپتامبر اسپیدتست، سرعت اینترنت سیار کشور سه پله و اینترنت ثابت یک پله افت کرده است.

بیشتر بخوانید:‌

وزیر ارتباطات همان‌طور که پیش از این بسیاری از مشکلات شبکه را مرتبط با گذشته و دولت‌های قبل دانسته بود، امروز هم بار دیگر تکرار کرد «برخی سرمایه‌گذاری‌ها در زیرساخت‌های شبکه در گذشته انجام نشده بود و به اندازه ۱۰ سال ما کم‌کاری داشتیم.» با وجود این، به گفته او، وزارت ارتباطات هر روز در تلاش است تا کیفیت شبکه اینترنت کشور را ارتقا دهد.

اینترنت فعلاً گران نمی‌شود

با وجود این‌که هفته‌ی گذشته فعالان حوزه‌ی ارتباطات و اینترنت، گران شدن اینترنت و افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی را ضروری دانسته بودند اما وزیر ارتباطات اعلام کرد «فعلاً برنامه‌ای برای گران شدن بسته‌های اینترنتی نداریم.»

او در ادامه اضافه کرد: «این حوزه در دست بخش خصوصی است که اگر نتواند سرمایه‌گذاری کند، کیفیت شبکه پایین می‌آید و باید یک فکری برای آن کرد.»

شرط فعالیت اینترنت ماهواره‌ای رعایت قواعد سرزمینی ماست

موضوع اینترنت ماهواره‌ای در یک هفته‌ی اخیر داغ‌تر از همیشه مطرح شده است. وزیر ارتباطات پیش از این هم شرط فعالیت این فناوری در ایران را «رعایت لندینگ رایت» دانسته بود و امروز هم به خبرنگاران گفت: به هر فراهم‌کننده اینترنت ماهواره‌ای که قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی را رعایت کند خوشامد می‌گوییم و دستش را به گرمی می‌فشاریم.

او از مطرح شدن این موضوع در اتحادیه بین‌المللی مخابرات نیز خبر داده و توضیح داد: «در سال ۱۴۰۰ قواعد سرزمینی‌مان را به اپراتورهای مطرح اینترنت ماهواره‌ای ابلاغ و اعلام کردیم و در اتحادیه بین‌المللی مخابرات و در کمیسیون تنظیم مقررات جهانی پرونده‌ای را باز کردیم و این نهاد مصوب کرد که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای مخصوصاً اسپیس‌ایکس باید ضوابط جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند.»

۵۸۵۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار