کد خبر: ۲۲۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
تنش در خاورمیانه بالا گرفته و خبرها حاکی از حمله راکتی و موشکی به مواضع آمریکا در منطقه است. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده آماده ورود به غزه است و در مقابل، حماس نیز تاکید کرده آماده یک نبرد طولانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تعداد آوارگان در غزه حدود یک میلیون نفر تخمین زده می‌شود که حدود ۳۵۳ هزار نفر آنها در مدارس آژانس امداد و کار سازمان ملل (UNRWA) در مرکز و جنوب غزه اقامت دارند. حالا غزه برای نهمین روز متوالی تحت خاموشی کامل برق قرار گرفته و بیمارستان‌ها در آستانه فروپاشی هستند. آنها با حداقل ظرفیت کار می‌کنند و در تلاش هستند تا اتاق های اورژانس را فعال نگه دارند. خبرها حاکی است برخی از جراحی‌ها به حالت تعلیق درآمده است و بیمارستان‌ها در تاریکی کار می‌کنند و استفاده از آسانسور محدود شده است.

با این حال اما آتش جنگ هر روز بیشتر شعله‌ور می‌شود؛ اگرچه امروز خبر رسید که مصر و اسرائیل بر سر بازگشایی گذرگاه رفح در روز جمعه به توافق رسیده‌اند اما همزمان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آماده نبرد زمینی و ورود به غزه است. در همین حال مانور رسانه‌ای گسترده‌ای در منطقه برقرار شد تا خبر ارسال تجهیزات جنگی از سوی آمریکا برای اسرائیل را به تصویر بکشد. آلمان نیز در جبهه اسرائیل قرار گرفته است.

تند شدن مواضع کشورهای عربی

افزایش جانبداری دولت‌های غربی از اسرائیل در حالی که غزه در آتش موشک و خمپاره می‌سوزد و در شرایط وخیم بهداشتی قرار گرفته، کشورهای عربی را به اتخاذ مواضع تندتری وادار کرده است. امشب، مقتدی صدر در عراق، فراخوان استقرار و تحصن غیرمسلحانه در مرزهای فلسطین را صادر کرد. به دنبال این فراخوان، عراقی‌ها در حال حرکت به سمت مرزهای اردن هستند.

در همین حال مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده است که پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی‌ست مورد حمله موشکی قرار داده است. بیانیه مقاومت اسلامی عراق حاکی است چندین موشک به پایگاه عین الاسد شلیک شده که دقیقا به هدف اصابت کردند.

رویترز نیز به نقل از یک مسئول آمریکایی مدعی شده است که ناو بالگردبر «USS Bataan» با شلیک موشک از سواحل یمن هدف قرار گرفته است. با این حال سی‌ان‌ان در این مورد تشکیک و به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرده است که هدف این موشک‌ها هنوز مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که ناوشکن یو اس اس کارنی را هدف قرار داده باشند.

در مرز لبنان و اسرائیل هم تنش‌ها بالاست. حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرد به چند پایگاه ارتش رژیم صهیونستی حمله موشکی کرده است. امشب نیز خبر رسید ارتش لبنان ۹ خبرنگار و شهروند لبنانی را که در میانشان یک شهید لبنانی است از محاصره صهیونیست‌ها خارج و به یک منطقه امن منتقل کرده است.

در این میان اما وزیر خارج اردن تاکید کرده است که اولویت این کشور متوقف کردن جنگ است. ایمن الصفدی اعلام کرده است: اولویت ما متوقف کردن فوری جنگ در غزه است زیرا جنگ امنیت یا صلح به ارمغان نمی‌آورد. به نظر نمی‌رسد اوضاع در حال حرکت به ‌سمت آرامش باشد. او تاکید کرده است: ما همه تلاشمان را برای متوقف کردن جنگ و ادامه ندادن آن انجام می‌دهیم و باید فورا برای رفع بنیان درگیری‌ها همکاری کنیم.

تعطیلی سفارتخانه‌های اسرائیل در کشورهای عربی

با این حال اما با تندترشدن مواضع کشورهای عربی و برانگیخته‌شدن عواطف عمومی در این کشورها، رژیم صهیونیستی درصدد است سفارتخانه‌هایش را در برخی کشورهای عربی تعطیل کند.  بر همین اساس ، منابع رسانه‌ای عبری اعلام کردند که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصمیم به تخلیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در چند کشور گرفته است. این تصمیم شامل کشورهای مصر، اردن، مراکش و بحرین می‌شود. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی سفارتش را در ترکیه تخلیه کرده است.

برچسب ها: اسرائیل و حماس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار