کد خبر: ۲۲۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
مسعود پزشکیان گفت: من استاد تمام هستم و ۸۰۰ دلار می‌گیرم و کسی که تازه پزشک شده ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار دریافت می‌کند که با این پول نه می‌تواند خانه‌ای اجاره کند و نه بچه‌اش را در مدارسی که این آقایان زده‌اند، ثبت‌نام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس، درباره حقوق پزشکان در چند روز گذشته جنجالی و با انتقاداتی همراه شده است. او در جدیدترین گفتگوی خود با روزنامه‌ی دنیای اقتصاد بار دیگر به مسئله حقوق پزشکان اشاره کرده است که بخشی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

* یک زمانی من می‌گفتم پزشکان پول مفت می‌گیرند و آن موقع من ۱۰میلیون تومان پول می‌گرفتم که ۱۰ هزار دلار بود. اما در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ سال از آن زمان گذشته و من استاد تمام و جراح هستم و تمام مراحل را طی کرده‌ام؛ اما ۸۰۰ دلار پول می‌گیرم!

* من استاد تمام هستم و ۸۰۰ دلار می‌گیرم و کسی که تازه پزشک شده ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار دریافت می‌کند که با این پول نه می‌تواند خانه‌ای اجاره کند و نه بچه‌اش را در مدارسی که این آقایان زده‌اند، ثبت‌نام کند.

* در این شرایط نمی‌توان پزشک یا هیات علمی را در مملکت نگه داشت. مشخص است که در این شرایط پزشکان اعتراض می‌کنند و در کشور نمی‌مانند. با توجه به این دریافتی معلوم است که یک عده هم تخلف می‌کنند.

* در حال حاضر یک نفر ۱۰ ساعت کار می‌کند و یک نفر کار نمی‌کند، اما هر دو حقوق برابر می‌گیرند. این بر اساس کدام منطق علمی و شرعی است؟

* مکانیسم پرداخت در کشور ما نه علمی است و نه شرعی! شرعی نیست چون چه کار کنی و چه نکنی پول می‌گیری در صورتی‌ که خداوند می‌گوید در روز قیامت دهان‌ها را می‌بندند و می‌گویند چه کرده‌ای؟! و عملکرد را می‌سنجند.

* اگر دولت بخش مربوط به بهداشت و درمان را به صورت کامل اجرا کند می‌توان نسبت به جلوگیری از خروج نخبگان امیدوار بود. چون در برنامه هفتم آوردیم که مابه‌تفاوت کارکرد را بدهد. یعنی به کار پول بدهد و اگر یک نفر کار نکرد نباید پولی دریافت کند. من کار کنم، کار نکنم، بخوابم و فحش بدهم هم حقوق می‌گیرم! این چه نوع مکانیسمی است؟

۲۱۹۲۱۹

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار