کد خبر: ۲۲۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
آمارهایی که لیورپول در بازی یکطرفه مقابل اورتون به جا گذاشت. صلاح در 13بازی اخیر تیمش یا گل زده یا پاس گل داده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، به دیدار لیورپول و اورتون شهرآورد دوستانه گفته می‌شود، چون فاصله ورزشگاه‌های ۲‌باشگاه بسیار اندک است و در هر خانواده‌ای در بندر لیورپول، یکی از این دو تیم هوادار دارند. دربی شنبه‌شب را هم طبق معمول لیورپول برد؛ با نتیجه ۲بر صفر. این دهمین پیروزی یورگن کلوپ بر شان دایچ، سرمربی اورتون بود. یورگن کلوپ بیزاری خود را از شروع بازی ساعت ۱۲:۳۰ پنهان نکرده است. او تاکنون ۳۷بار مجبور شده در این ساعت تیمش را هدایت کند که حاصل آن ۱۸برد، ۱۲تساوی و ۷شکست است. این‌بار به خیر گذشت.

غیر از مالکیت ۷۷.۴درصدی توپ در این بازی، قرمزها در نیمه اول ۷شوت از خارج از محوطه جریمه داشتند؛ بیشترین شوت آنها در نیمه اول یک بازی لیگ برتر بیش از ۶سال پیش ثبت شده بود (۸شوت در مقابل میدلزبورو در مه ۲۰۱۷).

پنالتی محمد صلاح صدوچهل‌وسومین گلی بود که لیورپول در لیگ برتر از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و آنها را بالاتر از چلسی (۱۴۲) به بیشترین رقم در تاریخ رقابت‌ها رساند.گل دوم مو صلاح صدوپنجمین گل او در تمام رقابت‌ها در آنفیلد بود؛ آماری که صلاح را از اسطوره‌های باشگاه یعنی استیون جرارد و کنی داگلیش (هر کدام ۱۰۴گل) عبور داد.   صلاح در هر ۱۳بازی اخیر خود در لیگ برتر در آنفیلد برای لیورپول یا گل زده یا پاس گل داده (۱۴گل و ۳پاس‌گل). فقط آلن شیرر و تیری آنری تابه‌حال این کار را در بازی‌های خانگی متوالی در این رقابت‌ها انجام داده‌اند.

داروین نونیس تاکنون ۸پاس‌گل با پیراهن لیورپول ثبت کرده که همه آنها به محمد صلاح رسیده است. لیورپول تنها یکی از ۲۶‌دیدار اخیر خود در لیگ برتر مقابل اورتون را باخته (۱۲‌برد و ۱۳‌تساوی). تنها شکست خانگی آنها که ۲بر صفر بود، در فوریه ۲۰۲۱ ثبت شد. یورگن کلوپ، در ۹بازی لیگ برتر مقابل اورتون پیروز شده‌ و از رافا بنیتس‌(۸) جلوتر است.

لیورپول ۴کلین‌شیت متوالی مقابل اورتون در لیگ برتر داشته ‌که طولانی‌ترین رکورد بدون گل خوردن مقابل آنها در لیگ از آوریل ۱۹۷۶(۹بازی متوالی) است.صلاح در ۱۰بازی لیورپول مقابل اورتون روی ۸گل مستقیما نقش داشته است (۷‌گل و یک‌پاس‌گل). در واقع تنها استیون جرارد(۹) گل‌های بیشتری نسبت به صلاح(۷) در بازی با این تیم برای قرمزها به ثمر رسانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار