کد خبر: ۲۲۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
 محصولات جدید رنو قرار است تا سال ۲۰۲۷ راهی بازار جهانی خودرو شود؛ موضوعی که با توجه به تصمیم سیاست گذار خودرویی مبنی بر مجوز حضور محصولات دست دوم این خودروساز فرانسوی ، این احتمال را به وجود آورده که این خودروهای جدید به تدریج با حضور در بازار بین المللی وارد بازار ایران شوند.

 محصولات جدید رنو قرار است تا سال ۲۰۲۷ راهی بازار جهانی خودرو شود؛ موضوعی که با توجه به تصمیم سیاست گذار خودرویی مبنی بر مجوز حضور محصولات دست دوم این خودروساز فرانسوی ، این احتمال را به وجود آورده که این خودروهای جدید به تدریج با حضور در بازار بین المللی وارد بازار ایران شوند.

 

خودرو مشترک رنو و سامسونگ وارد ایران می‌شود؟

رنو قصد دارد یک خودروی شاسی بلند جمع و جور را برگرفته از ساندرو داچیا تولید کند. این محصول رنو که کاردیان نام دارد، قرار است ابتدا در بازار فرانسه و سپس در بازار برزیل عرضه شود.

 مدیران رنو قصد دارند سال آینده کاردیان را علاه بر سایر بازارهای آمریکای لاتین به بازار مراکش نیز ببرند. به با توجه به اینکه صمت اجازه داد تا محصولات دست دوم خودروساز فرانسوی در بازار کشور عرضه شود به احتمال زیاد با آغاز ورود خودروهای دست دوم محصولات رنو و همین خودروی کاردیان، با توجه به استقبالی که از محصولات این خودروساز فرانسوی در بازار کشور می شود، رهسپار بازار خواهند شد. بازار خودرو بیش از پنج سال است که از واردات خودرو محروم است. این اتفاق سبب شده تا در بازه سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۳ هیچ محصولی از برندهای جهانی خودروساز امکان حضور در بازار کشور را نداشته باشند.

بر اساس گزارش اکوایران، چنانچه سیاست گذار خودرویی هر چه زودتر از آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم رونمایی کند محصولات دست دوم این خودروساز فرانسوی که در حال حاضر در بازار جهانی حضور دارند شامل رنو Cilo، رنو Espace، رنو Capture، رنو Austral، رنو Arkana و رنو مگان می توانند جز لیست محصولات شرکت های واردکننده قرار گیرند.

 

البته مسیر دیگری که ورود محصولات رنو را به بازار کشور تسهیل خواهد کرد. برنامه ریزی دولت برای واردات خودروهای برقی است. هنوز مشخص نیست که خودروهای برقی صفر کیلومتر رنو در لیست سیاه وزارت صمت قرار دارند یا این لیست سیاه تنها محصولات بنزینی صفر کیلومتر این خودروساز فرانسوی را در خود جای داده است. اگر امکان واردات خودروهای برقی برند رنو وجود داشته باشد محصولاتی مانند رنو مگان E-Tech Electric، رنو Zoe E-Tech Elctric و رنو Twingo E-Tech Electric می توانند خود را به بازار خودروی کشور برسانند.
البته این همه ماجرا نیست و محصولات کارکرده برند داچیا (زیر مجموعه برند رنو) نیز می تواند در بازار خودرو آفتابی شوند. خودروهایی مانند داچیا Spring، داچیا Jogger و همچنین مدل های محبوب بازار ایران یعنی داچیا ساندرو، داچیا یاندرو استپ وی و داچیا داستر در دسترس خریداران ایرانی قرار گیرند.
 

خودرو مشترک رنو و سامسونگ وارد ایران می‌شود؟

سیاست گذار خودرویی در دولت سیزدهم بالاخره قفل را از در ورود خودرو به کشور برداشت. اما با توجه به خروج پژو-سیتروئن و رنو به عنوان شرکای دو خودروساز بزرگ کشور در دوران تحریم وزارت صمت قدغن کرده که محصولات صفر کیلومتر این دو خودروساز فرانسوی در دور جدید واردات خودرو در بازار کشور حاضر شوند. اما این ممنوعیت در مورد خودروهای دست دوم این دو برند جهانی خودروساز صدق نمی کند و به این امکان برای مصرف کننده داخلی وجود دارد تا محصولات دست دوم دو برند محبوب بازار خودرو را خریداری کنند.

رنو اعلام کرد قصد دارد تا حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. آن طور که مدیران رنو برنامه ریزی کرده اند این سرمایه گذاری برای تولید هشت محصول جدید بکار گرفته خواهد شد. این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا روی فروش خودروهای الکتریکی در خارج از فرانسه تمرکز کند. این محصولات جدید الیته هنوز مشخص نیستند اما می توان امیداور بود به بازار کشور وارد شوند.

تداوم جنگ روسیه سبب شده تا مدیران رنو بیش از پیش به بازار اروپا وابسته شوند. بررسی اطلاعات منتشر شده توسط این خودروساز نشان می دهد در ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ حدود ۶۹ درصد از فروش رنو در بازار اروپا اتفاق افتاده است. مقایسه این میزان فروش با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۶۳ درصدی فروش رنو در بازار اروپا دارد.

همچنین اولین خودروی برند رنو سامسونگ موتورز مبتنی بر پلتفرم کاردیان در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

فراموش نکنیم اگر تحریم ها برداشته شود رنو می توانند بار دیگر حضور پررنگ تری در بازار خودروی کشور داشته باشد.

اقتصاد نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار