کد خبر: ۲۲۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
گوگل قصد دارد ابزار جدیدی ارائه کند که از طریق آن می‌توان به راحتی محتوای جعلی را از محتوای واقعی تشخیص داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توسعه و گسترش هوش مصنوعی مولد امکان تولید عکس فیلم و حتی متن به صورت غیر واقعی و جعلی در فضای اینترنت گسترش پیدا […]

گوگل قصد دارد ابزار جدیدی ارائه کند که از طریق آن می‌توان به راحتی محتوای جعلی را از محتوای واقعی تشخیص داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توسعه و گسترش هوش مصنوعی مولد امکان تولید عکس فیلم و حتی متن به صورت غیر واقعی و جعلی در فضای اینترنت گسترش پیدا کرده و به همین دلیل گوگل قصد دارد با استفاده از ابزارهای جدید و مدرن امکان تشخیص محتوای واقعی از جعلی را برای کاربران فراهم کند. ابزار About This Image یکی از ابزارهای مربوط به غول جستجوی اینترنت است که با هدف مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

با استفاده از این ابزار در بخش جستجوی گوگل تمام کاربران انگلیسی زبان امکان مقایسه تصاویر را خواهند داشت. این فناوری می‌تواند در مورد تصاویر و یا دیگر اطلاعات داده‌های ارزشمندی را به کاربر ارائه کند و همچنین اینکه تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده یا خیر را نیز مورد بررسی قرار دهد.

به گفته گوگل در صورتی که تصاویر با هوش مصنوعی ساخته شده باشند با کمک این ابزار برچسب گذاری خواهند شد. در حال حاضر این ویژگی در منوی سه نقطه زیر هر عکس در بخش جستجوی تصاویر گوگل قرار دارد.

ابزار دیگر گوگل به نام Fact Check Explorer امکان بررسی آنلاین تصاویر را به روزنامه نگاران خواهد داد. با استفاده از این ابزار امکان نشانه گذاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد تصاویر و سازمان‌های مستقل در سراسر جهان وجود داشته و همچنین می‌توان نمای کلی از عکس و استفاده از آن را در طول زمان ارائه کرد.

پیشنهاد ویژه : تعمیرات کامپیوتر در تهران
پیشنهاد ویژه : خرید هدایای تبلیغاتی جدید

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست ارزهای دیجیتال

پیشنهاد ویژه

سرور HP

برچسب ها: گوگل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار