کد خبر: ۲۲۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
اسرائیل در نظر دارد با نظارت کماندوهای نیروهای دلتای آمریکا به عنوان بخشی از حمله غافلگیرانه به نوار غزه، تونل های حماس را با نوعی گاز اعصاب یا سلاح شیمیایی پر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشریه میدل ایست آی، از احتمال حمله شیمیایی غافلگیرانه اسراییل با استفاده از گاز اعصاب علیه تونل های زیر زمینی حماس در غزه خبر داده است.

یک منبع ارشد عربی و آشنا با گروه‌های فلسطینی به میدل ایست آی گفت: گروه های فلسطینی انتظار دارند که اسراییل با نظارت کماندوهای نیروهای دلتای آمریکا به عنوان بخشی از حمله غافلگیرانه به نوار غزه، تونل های حماس را با نوعی گاز اعصاب یا سلاح شیمیایی پر کند.

این منبع گفت که اسراییل و آمریکا امیدوارند به عنصر غافلگیری دست یابند تا به تونل های حماس نفوذ کنند، حدود 220 گروگان را نجات دهند و هزاران سرباز متعلق به گردان های القسام حماس را بکشند. منشا درز این اطلاعات در آمریکاست.

میدل ایست آی افزود نمی تواند به طور مستقل اطلاعات این منبع را تایید کند.

این منبع گفت: “این طرح به عنصر غافلگیری بستگی دارد تا با استفاده از گازهای ممنوعه بین المللی، به ویژه گازهای اعصاب و سلاح های شیمیایی، قاطعانه در نبرد پیروز شود. مقادیر زیادی گاز عصبی به داخل تونل ها پمپ می شود.”

این منبع افزود که نیروی دلتای ایالات متحده بر “مقدار زیادی گاز عصبی که به داخل تونل های حماس پمپاژ می شود، نظارت خواهد کرد که می تواند حرکت بدن را برای مدت زمانی بین 6 تا 12 ساعت فلج کند.”

عوارض گازهای عصبی

بیشتر گازهای عصبی که از طریق پوست استنشاق یا جذب می‌شوند، با فلج کردن مرکز تنفسی سیستم عصبی مرکزی و فلج کردن ماهیچه‌های اطراف ریه‌ها، می‌توانند بین یک تا 10 دقیقه انسان را بکشد.

علائم قرار گرفتن در معرض این عامل شامل حالت تهوع و سردردهای شدید، تاری دید، ترشح آب دهان، تشنج عضلانی، ایست تنفسی و از دست دادن هوشیاری است.

این منبع افزود: “در این مدت، به تونل‌ها نفوذ می‌کنند، گروگان‌ها نجات می‌یابند و هزاران سرباز القسام کشته می‌شوند.”

سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در مورد این افشاگری اظهار داشت: “این درست نیست و این گزارش نادرست است.”

میدل ایست آی برای تایید این گزارش با کاخ سفید تماس گرفته اما مقامات آمریکایی اظهار نظری در این باره نکرده اند.

ایالات متحده در حال هماهنگی با اسراییل پیش از تهاجم مورد انتظار خود به غزه است و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تقریبا روزانه با همتای اسراییلی خود، یوآو گالانت، تماس های تلفنی برقرار می کند تا در مورد عملیات گفتگو کند.

همچنین مقامات ارشد نظامی ایالات متحده با دانش جنگ شهری نیز به اسراییل اعزام شده اند.

این منبع گفت که تاخیر اسراییل در تهاجم زمینی خود با هدف به دست آوردن عنصر غافلگیری در یک حمله چند جانبه است که شامل فرود کماندوهای اسراییلی در شمال غزه و در امتداد ساحل می شود.

به گفته این منبع، جزئیات عملیاتی این حمله قبلا توافق شده است.

روز چهارشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که اسراییل موافقت کرده است تهاجم زمینی مورد انتظار خود را به تاخیر بیاندازد تا به آمریکا فرصت بیشتری برای استقرار سامانه های دفاع هوایی در منطقه بدهد.

نتانیاهو بعدا روز چهارشنبه گفت که اسراییل در حال تدارک یک حمله زمینی است اما هیچ اشاره ای به زمان و جزئیات دیگر نکرد.

گفتنی است با وجودی که حدود 3 هفته از عملیات غافلگیرانه “طوفان الاقصی” حماس می گذرد، اسراییل تاکنون به جز کشتار وسیع از غیرنظامیان فلسطینی در باریکه غزه و بمباران و تخریب زیر ساخت های این منطقه، هیچ دستاورد نظامی خاصی نداشته است.

کارشناسان و ناظران نظامی به اسراییل درباره تبعات سنگین احتمالی حمله زمینی به غزه هشدار داده و گفته اند چریک های آشنا به جنگ شهری حماس می توانند در صورت حمله زمینی اسراییل، این منطقه را به قتلگاه نظامیان اسراییلی بدل کنند.

تاکنون در جریان دو نفوذ زمینی نیروهای اسراییلی به غزه ، نیروهای حماس با وارد کردن تلفات جدی به نظامیان و تانک‌ها و نفربرهای اسراییلی، آنها را وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند.

برچسب ها: اسرائیل و حماس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار