کد خبر: ۲۲۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کیا K ۵ در حال حاضر با موتور ۲.۰ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۰ اسب بخار، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار، یک موتور ۲.۰ لیتری LPI (تزریق پروپان مایع) با قدرت ۱۴۶ اسب بخار در دسترس است.

سدان کره‌ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد

با وجود افزایش بی‌پایان کراس اوورها، کیا همچنان سدان‌های خود را با همان سرعت به روز می‌کند. کیا K ۵ که قبلا با نام اپتیما شناخته می‌شد، تقریباً چهار سال پس از رونمایی رسمی نسل پنجم فعلی، فیس لیفت میان دوره‌ای را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه بسیاری از فیس لیفت‌های اخیر کیا به طرز شگفت انگیزی قابل توجه بوده‌اند، اما در اینجا اینطور نیست؛ چرا که K ۵ آنقدر‌ها هم تغییر نکرده است.

این خودروساز چراغ‌های جلو و عقب را بازطراحی کرده و از فرمولی که در خودرو‌های برقی اخیر دیده‌ایم، پیروی می‌کند. چراغ‌های جلویی حالت چندشاخه‌ای به خود گرفته و ظاهر تهاجمی‌تری پیدا کرده‌اند.

سپر جلویی جدید دارای دریچه‌های هوای مصنوعی بزرگ‌تری است.

سدان کره‌ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد

چراغ‌های پشتی نسبت به فیس قبل، طویل‌تر شده و قسمت انتهایی جدیدی به آن‌ها اضافه شده است. در قسمت دیفیوزر، ما شاهد تکمیل شدن بخش اگزوز هستیم که از نسخه GT-Line اسپرت‌تر نیستند. طرح‌های جدید رینگ‌های آلیاژی در اندازه‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچ نیز بخشی از تغییرات هستند. رنگ‌های بدنه Wolf Grey و Moonscape Matte Grey در انتهای فهرست جدید قرار دارند.

تغییرات مهم‌تری در داخل کابین رخ داده است؛ جایی که داشبورد برای داشتن یک جفت صفحه نمایش خمیده به روز شده است. علاوه بر این، دسته دنده حجیم به نفع یک انتخابگر چرخشی کوچک از بین رفته است. کیا در همان قسمت در کنسول مرکزی حسگر اثر انگشت را اضافه کرده است.

سدان کره‌ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد

K ۵، ۲۰۲۵ همچنین دارای دوربین‌های جلو و عقب با وضوح بالا است که می‌تواند تصاویر دریافتی را ضبط و ذخیره کند. تغییرات دیگر عبارتند از هدآپ دیسپلی جدید، متریال حذف کننده صدای اضافی و پشتیبانی بیشتر از به روزرسانی‌های از راه دور.

سدان کره‌ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد

کیا K ۵ در حال حاضر با موتور ۲.۰ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۰ اسب بخار، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار، یک موتور ۲.۰ لیتری LPI (تزریق پروپان مایع) با قدرت ۱۴۶ اسب بخار در دسترس است. نسخه دیگری با پیشرانه ۲.۰ لیتری هیبریدی، همراه با ۱۵۲ اسب بخار قدرت از موتور احتراقی و ۵۱ اسب بخار از موتور الکتریکی در دسترس است. قیمت گذاری آن از حدود ۲۰،۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

سدان کره‌ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار