کد خبر: ۲۲۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
قیمت طلا بالاخره پس از افزایش شدید و ورود به کانال ۲ هزار دلار، دوباره به یک کانال پایین‌تر سقوط کرد.

طلا سقوط کرد

قیمت طلا بالاخره پس از افزایش شدید و ورود به کانال ۲ هزار دلار، دوباره به یک کانال پایین‌تر سقوط کرد.

با وجود افزایش قیمت طلای جهانی در آخرین روز هفته گذشته با بالای ۲ هزار دلار و ثبت قیمت ۲ هزار و ۶ دلار، در اولین و دومین روز کاری بازار منفی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون در هفته جاری قیمت طلا ۱۲ دلار کاهش یافته است و هم‌اکنون در رقم یک هزار و ۹۹۴ دلار قرار گرفته است.

اما با وجود این کاهش قیمت، ‌ برآیند بازار ارز رشد ۲۰ دلاری اونس طلا در طول یک هفته گذشته و ۱۴۴ دلاری در طول یک ماه گذشته حکایت دارد.

براساس گزارش بلومبرگ، طلا یکی از بزرگترین برندگان جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بوده و از زمان آغاز این جنگ بیش از ۹ درصد افزایش قیمت داشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است. احتمالا ادامه این درگیری‌ها باز هم به نفع طلا خواهد بود، چون خاورمیانه یک منطقه حیاتی برای عرضه جهانی انرژی است.
این درگیری تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور بر قیمت طلا را کنار زده است. اما سرمایه‌گذاران هنوز هم از نزدیک سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا را که قرار است در این هفته دیدار داشته باشند دنبال می‌کنند.
تمرکز بازارها در حال حاضر بر تصمیمات جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد نرخ بهره است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

برچسب ها: طلا ، قیمت طلا ، سکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار