کد خبر: ۲۲۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
سید مجتبی خیام نکویی با بیان اینکه در ریل گذاری جدید سازمان تات که در افق بلند مدت ترسیم شده است، عناصر مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین عناصر آن تبدیل شدن سازمان تات به عنوان محوریت مرجعیت علمی کشاورزی و منابع طبیعی است،افزود: باید درک درستی از مفهوم مرجعیت علمی داشته باشیم و مرجعیت علمی در مفهوم عام پیش نیاز دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

مهمترین دستاورد رشد حوزه‌های فناورانه ، ارتقای توانمندی کشور است

 معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات در نخستین نشست تخصصی مرجعیت علمی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی که در سازمان تات برگزار شد، ؛ با اشاره به ظرفیت دانشگاه و دانشکده های کشاورزی با بیش از ده هزارعضوهیات علمی در بخش کشاورزی گفت: با توجه به پتانسیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اگر بخش دانشگاهی با محوریت این سازمان در کنار هم قرار بگیرند می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور به مرجعیت علمی بخش کشاورزی در منطقه تبدیل شویم.

سید مجتبی خیام نکویی با بیان اینکه در ریل گذاری جدید سازمان تات که در افق بلند مدت ترسیم شده است، عناصر مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین عناصر آن تبدیل شدن سازمان تات به عنوان محوریت مرجعیت علمی کشاورزی و منابع طبیعی است،افزود: باید درک درستی از مفهوم مرجعیت علمی داشته باشیم  و مرجعیت علمی در مفهوم عام پیش نیاز دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

وی از سازمان تات به عنوان مغز متفکر تصمیم ساز در حوزه امنیت غذایی یاد کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت مجموعه آموزش عالی در کنار سازمان تات موجب هم افزایی قابل توجهی در این خصوص است.

خیام نکویی با اشاره به ضرورت تداوم نشست های مرجعیت علمی در کشور به منظور ارائه نظرات محققان گفت: در حوزه‌های علوم انسانی و سایر حوزه‌ها صاحب نظران زیادی در کشور وجود دارد و برگزاری این نشست‌ها مقدمه‌ای برای ورود این افراد در حوزه مرجعیت علمی کشور است.

وی با اشاره به اینکه دستاورد مرجعیت علمی ارتقا توان رقابتی کشور در مقایسه با سایر کشورها است که موجب پیشرفت جامعه در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و علمی شده و می تواند کانون دریافت مجموعه های توانمندعلمی در سایر کشورها باشد،اظهار کرد: پیشتازی ایران در حوزه علم و فناوری تبدیل به گفتمان واحد در منطقه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد فناورانه علوم بین رشته‌ای گفت: مهمترین دستاورد رشد حوزه‌های فناورانه تولید ثروت ملی و ارتقا توانمندی برای حل مشکلات اولویت‌دار کشور است.

رئیس سازمان تات راه‌اندازی المپیادهای علمی، ورود نسل نخبه به بخش کشاورزی و حضور در معاهدات بین‌المللی را از مهم‌ترین عناصر تحقق مرجعیت علمی در بخش کشاورزی عنوان کرد و  افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه ‌های مرجعیت علمی میزان نظریه پردازی است و به همین جهت نظریه پردازی و کرسی‌های آزاد اندیشی باید اولویت روسای دانشگاه‌ها و محققان سازمان تات باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: