کد خبر: ۲۲۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
گزارش «تجارت آنلاین» از واهمه اسرائیل در ورود به جنگ با حزب‌الله لبنان؛
در حالی‌که ارتش رژیم صهیونیستی با تمام توان خود به حملات‌اش به غزه ادامه می‌دهد، دیروز –دوشنبه- حملات کم‌سابقه و گسترده حزب الله لبنان کانون توجهات رسانه‌ای و ناظران سیاسی را به سوی خود جلب کرد.

کابوس نتانیاهو از گشوده شدن جبهه جنگ شمال

گروه سیاسی: حزب الله لبنان با چندین موشک مواضع صهیونیست‌ها را هدف گرفت اما نکته قابل تامل این است که سران رژیم صهیونیستی با رهنمود آمریکا در قبال این حملات موضعی انفعالی در پیش گرفته‌اند. سران رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت از ورود به میدان جنگ با حزب الله لبنان واهمه دارند. به نظر می‌رسد آن‌ها ظاهر ماجرا را تحت عنوان متمرکز شدن بر جنگ غزه توجیه می‌کنند اما واقعیت این است کهبه شدت از شکست رد برابرحزب‌الله واهمه دارند.

تشدید بی‌سابقه حملات حزب‌الله علیه اسرائیل
در میانه گسترش جنگ در غزه، دیروز –دوشنبه- حزب‌الله لبنان اعلام کرد چندین پایگاه و نیروهای رژیم صهیونیستی را با تعداد زیادی موشک هدف قرار داده‌است. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد، پایگاه المرج اسرائیل در مقابل شهرک مرکبا در جنوب را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در ادامه بیان کرد: در حمایت از مردم غزه و مقاومت آن مبارزان این گروه مقاومت ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز نیروهای صهیونیست در نزدیکی مقر برانیت را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند که تعدادی کشته و مجروح در میان آنها به جای گذاشت. حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که «در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه‌شان» با سلاح‌های مناسب، پایگاه راهب اسرائیلی را هدف قرار داده و به آنجا ضربه‌های مستقیم وارد کرده‌است.
علاوه بر این حملات محمد رعد، رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» دیروز –دوشنبه- در پارلمان لبناناظهار داشت: «دشمن اسرائیلی باید با خون‌های ما متوقف شود نه با حرف؛ این دشمن تجاوزات خود را متوقف می‌کند و می‌داند که ما هنوز از کارت‌های خود استفاده نکرده‌ایم و صرف اینکه بداند ما چه چیزی در اختیار داریم آن را باز خواهد داشت. اگر این دشمن فکر می‌کند که حمایت‌های بین‌المللی و پوشش تبلیغاتی که تجاوزگری‌هایش را ترویج می‌کند، برایش در مقابل رزمندگان ما سودمند خواهد بود، باید بگوییم که در محاسباتش دچار اشتباه شده است.»

تهدیداتی که تو خالی از آب در آمده‌اند!
سران رژیم صهیونیستی همزمان با درگیر بودن در جنگ غزه، طی روزهای اخیر تهدیداتی را نیز علیه حزب الله بر زبان رانده‌اند. در مهم‌ترین نمود، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: حزب‌الله لبنان اشتباهاتی را مرتکب می‌شود، حزب‌الله به انجام اشتباهی بزرگ نزدیک می‌شود و ممکن است کار ساکنان بیروت به همان وضعیت غزه ختم شود. همچنین، بنیامین نتانیاهو در واکنش به سخنرانی آخر سید حسن نصرالله تاکید کرده بود که هر گونه اشتباه بهایی برایتان خواهد داشت که تصورش را هم نمی‌کنید.»
علی‌رغم این تهدیدات، در عرصه میدانی به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها راهبرد عدم مواجهه و پاسخ‌ دادن به حملات حزب الله را در پیش گرفته‌اند. در تایید این موضوع، اخیرا آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتو» (اسرائیل خانه ما) تاکیدکرد: سربازان اسرائیل در مرز لبنان «دستور دارند که به حملات حزب‌الله لبنان پاسخ ندهند». لیبرمن در پستی در سایت ایکس توضیح داد: «در حالی که یکی از مواضع پیشرو در شمال با شش موشک ضد تاک هدف قرار گرفته، در روزهای گذشته دستور صریح به سربازان ما صادر شده که پاسخگویی به آتش حزب‌الله ممنوع است.» وی افزود: سربازان ما نمی‌توانند در میدان تیراندازی در مرز شمالی احساس اردک داشته باشند، در حالی که سیاست کابینه این است که شروع حمله، شلیک و پاسخ دادن ممنوع است، مگر اینکه مبارزی از حزب‌الله عملا از مرز عبور کرده باشد. پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیست گزارش داده بودند که حزب‌الله «ابتکار عمل در شمال» را در دست دارد و ارتش اشغالگر «ناامید شده در حالیکه که در موقعیتی است که می‌تواند پاسخ دهد».

توصیه آمریکا به اسرائیل برای مدارا با حزب‌الله
در ارتباط با موضوع مدارای اسرائیل در برابر حزب الله، اخیرا آکسیوس فاش کرد که لوید آستین، در تماسی با همتای صهیونیست نگرانی خود را از تشدید تنش در مرز با لبنان ابراز کرد. منبع مذکور اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌است از اقداماتی که ممکن است منجر به جنگ همه جانبه بین اشغالگران و حزب‌الله لبنان شود، اجتناب کند. این وبگاه به نقل از سه منبع مطلع از محتوای گفت‌وگو بین آنها گزارش داد که آستین نگرانی خود را به گالانت در مورد تشدید درگیری‌ها در مرز شمالی و نگرانی خود از اینکه این امر منجر به گشودن جبهه دیگری در جنگ شود، ابراز کرد. آستین همچنین به گالانت تاکید کرد که باید بحران را فقط به نوار غزه محدود کرد، در حالی که گالانت در پاسخ مدعی شد که حزب‌الله طرفی بود که «باعث تشدید تنش شد و با آتش بازی می‌کند.» آکسیوس افزود که یوآو گالانت به آستین گفت که سیاست این رژیم مستلزم باز نکردن جبهه دوم در لبنان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار