کد خبر: ۲۲۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
اگر متوجه شدید که افراد در روز بیش از حد گوشی خود را چک می کنید، تنها نیستید. در چشم انداز دیجیتال امروزی، دستگاه های تلفن همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند.

اگر متوجه شدید که افراد در روز بیش از حد گوشی خود را چک می کنید، تنها نیستید. در چشم انداز دیجیتال امروزی، دستگاه های تلفن همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند.

براساس این واقعیت در بسیاری از کسب و کارها ارسال پیام‌های متنی روشی شخصی‌تر و مستقیم‌تر برای برقراری ارتباط با مشتریان ارائه می‌دهند. بعلاوه، می توانید بازاریابی پیامکی خود را برای فروش بر اساس ترجیحات گیرنده، تعاملات قبلی یا نیازهای خاص تنظیم کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

فروش پیامکی چیست؟

فروش پیامکی یک استراتژی تجارت تلفن همراه است که در آن پیام‌های متنی همراه با پیشنهادات، تبلیغات و یادآوری‌ها را به دستگاه تلفن همراه مشترک ارسال می‌کنید. به آن بازاریابی متنی یا بازاریابی موبایلی نیز گفته می شود.

برای ارسال پیامک فروش به مشتریان، ابتدا باید شماره تلفن خود را در اختیار شما قرار داده باشند.

فروش پیامکی چیست؟؛ نحوه فروش به مشتریان B2B از طریق متن

چرا از طریق پیامک به مشتریان بفروشیم؟

بیش از نیمی از جمعیت ایران تلفن دارند. بنابراین به عنوان یک کسب و کار، احتمال زیادی دارد که مشتریان هدف شما بخشی از این آمار باشند.

این مخاطبان نیز به احتمال زیاد در شبکه های اجتماعی هستند یا آدرس ایمیل دارند. به همین دلیل است که برخی از برندها پیام متنی را با بازاریابی ایمیلی ترکیب می کنند. اما مواردی وجود دارد که کمپین‌های بازاریابی پیامکی شانس بیشتری برای تبدیل مشتریان B2B به شما ارائه می‌دهند.

نرخ باز شدن بالاتر

98٪ از مردم هر پیامک متنی را که دریافت می کنند باز می کنند، و 95٪ آنها این کار را در سه دقیقه اول انجام می دهند. و مهم نیست که پیام از یک سرشماره تبلیغاتی آمده باشد. اکثر مردم دستگاه های تلفن همراه خود را در دسترس نگه می دارند و تمایل دارند پیام های خود را به سرعت بررسی کنند.

بعلاوه، بسیاری از همکاران و رقبای شما از این حوزه غافل شده اند و از این روش برای تبلیغات اسفاده نمی کنند . بنابراین، وقتی مشتری یک پیامک از یک برند آشنا دریافت می‌کند، می‌داند که در مورد چیزی مهم و ارزشمند است.

فروش پیامکی چیست؟؛ نحوه فروش به مشتریان B2B از طریق متن

افزایش نرخ تبدیل و فروش

به طور متوسط، نرخ کلیک (CTR) یا نرخ پاسخ پیام های متنی 33٪ است و 47٪ از گیرندگان پیامک بازاریابی در نهایت خرید انجام می دهند. ماهیت واضح و متمرکز پیامک‌ها، احتمال درک پیشنهاد یا فراخوان برای اقدام توسط گیرندگان را افزایش می‌دهد که منجر به نرخ پاسخ بالاتر می‌شود.

یک حس شخصی ایجاد کنید

شما می توانید با خرید پنل پیامکی و شروع بازاریابی پیامکی فروش پیامکی را شروع کنید. این رویکرد انتخاب به این معنی است که مشترکین قبلاً با برند شما آشنا هستند.تحقیقات نشان می دهد که شخصی سازی می تواند درآمد را تا 40 درصد افزایش دهد.

فروش پیامکی چیست؟؛ نحوه فروش به مشتریان B2B از طریق متن

استراتژی فروش با پیامک در 8 مرحله

یک استراتژی فروش پیامکی ابزار قدرتمندی برای افزایش تلاش‌های کلی بازاریابی دیجیتال شما ارائه می‌دهد

1. مشتریان خود را ترغیب کنید که شماره موبایل خود را به شما بدهند

قبل از اینکه بتوانید شروع به ارسال پیامک به شماره موبای کاربرن خود کنید، ابتدا از آنها اجازه بگیرید. یکی از راه‌های کسب رضایت، قرار دادن فیلد شماره تلفن اختیاری است.

این رویکرد انتخاب کردن به این معنی است که پیام‌های SMS به احتمال زیاد به گیرندگان علاقه‌مند می‌رسند و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری نسبت به پیام‌های بازاریابی ناخواسته دارد.

2. از ابزارهای بازاریابی پیامکی مناسب استفاده کنید

به دنبال ابزارهایی باشید که مجموعه مناسبی از ویژگی ها را برای پشتیبانی از تلاش های بازاریابی پیامکی شما ارائه می دهند. اینها ممکن است شامل مدیریت تماس، زمان‌بندی پیام، اتوماسیون، شخصی‌سازی، تجزیه و تحلیل و ردیابی تحویل باشد.

فروش پیامکی چیست؟؛ نحوه فروش به مشتریان B2B از طریق متن

اطمینان حاصل کنید که پنل اس ام اس شما ابزار های مناسبی را برای بازاریابی پیامکی در راستای اس ام اس مارکتینگ کسب وکار شما ارائه می دهد.

3. به آنها کمک کنید ارزش پیشنهاد شما را ببینند

به وضوح مزایایی را که با درگیر شدن با پیشنهاد یا تبلیغ شما به دست خواهند آورد، در میان بگذارید. از کلمات توصیفی استفاده کنید تا به گیرنده خود احساس خوبی نسبت به آنچه ارائه می کنید،

اگر پیشنهاد شما دارای ویژگی های متمایز یا متمایز از رقبا است، آن جنبه ها را در پیامک های خود برجسته کنید.

همچنین می‌توانید یک لینک مقاله ، صفحه لندینگ یا ویدیو که حاوی اطلاعات تکمیلی بیشتر باشد را در انتهای پیامک قرار دهید.

4. شامل یک CTA (تماس برای اقدام)

هر پیام کوتاهی که ارسال می کنید باید یک فراخوان برای اقدام (CTA) واضح و مختصر داشته باشد. یک CTA قوی تأثیر مستقیمی بر نرخ تبدیل دارد.

این CTA باید جذاب باشد و مثلا می تواند در جهت هدایت مشتریان به وب سایت شما و یا تشویق آنها برای دریافت اشتراک رایگان باشد.

از زبان دستوری اما محترمانه استفاده کنید و انجام عمل مورد نظر را برای آنها آسان کنید. مانند "وارد سایت شوید" یا "ویدیو زیر را مشاهده کنید" و ..

5. از زبان برند خود استفاده کنید

پیام متنی یک راه عالی برای تعامل و ارتباط با مخاطبین است، اما باید در متن پیامک خود یک تصویر حرفه ای از تجارت خود را نشان دهید. اطمینان حاصل کنید که متن پیغام شما متناسب با زبان برند شما باشد.

6. در زمان درست پیامک ارسال کنید

به مشتریان خود احترام بگذارید و از ارسال پیام در ساعات غیرمناسب خودداری کنید. در واقع، تجربه ی بازاریابی پیامکی توصیه میکند که پیامک تبلیغاتی را فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۹ شب به صورت محلی ارسال کنید.

زمان ایده آل برای ارسال پیامک می تواند در زمان استراحت ناهار باشد (معمولاً بین 12 بعد از ظهر تا 1 بعد از ظهر). در این زمان، گیرندگان شما احتمالاً آرام هستند، و در موقعیتی هستند که می توانند پیامک شما را بخوانند و به آنها پاسخ دهند.

7. آن را کوتاه و ساده نگه دارید

از آنجایی که ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی دارای محدودیت های کاراکتر هستند، به یاد داشته باشید که متن های خود را مختصر و دقیق نگه دارید. برای انتقال موثر پیام خود از زبان واضح و ساده استفاده کنید.

درک و پردازش پیام های کوتاه و ساده آسان تر است. پیام های پیچیده ممکن است گیرندگان را گیج یا ناامید کرده و باعث شود که پیام را نادیده بگیرند یا به طور کلی حذف کنند.

8. به مشتریان خود امکان انصراف بدهید

اگرچه گیرندگان تصمیم گرفتند در لیست پیامک شما قرار گیرند، اما این حق را دارند که از دریافت پیامک خودداری کنند.

راهی برای مشترکین خود فراهم کنید تا از کمپین های پیامکی شما انصراف دهند. مثلا در بسیاری از پیامک های انبوه عبارت "لغو 11 " را مشاهده می کنید.

این به گیرندگان اجازه می دهد تا در مورد شرایط تعامل خود با شما تصمیم بگیرند، که نشان می دهد به ترجیحات آنها احترام می گذارید. اگر مشتریان احساس کنند که کنترلی بر پیام هایی که دریافت می کنند ندارند، ممکن است برند شما را منفی ببینند یا حتی پیام های شما را به عنوان هرزنامه گزارش کنند.

با آرزوی موفقیت کسب و کار شما در زمینه بازاریابی پیامکی.

منبع = https://www.constantcontact.com/blog/sms-sales/

جهت مشاوره رایگان در راه اندازی استراتژی فروش خودتان با ما در ارتباط باشید= 02171333129

برچسب ها: تبلیغات ، فروش ، پیامک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار