کد خبر: ۲۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
مطابق آنچه وزیرکار گفته است «سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران» در حال راه اندازی است و مشخص می شود که چه تعداد افراد جویای کار و چه تعداد بیکار داریم.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از مشکلات در مسیر سیاست گذاری و ارائه راهکار برای حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در بازار کار نبود بانک اطلاعاتی دقیق از جامعه هدف است.

 در طی سال های گذشته بارها مسئولین از سامانه های مختلفی در جهت تکمیل اطلاعات بازار کار گفته اند, اما تا کنون عملیاتی نشده است و در حال حاضر وقتی قرار است آماری ارائه شود و بر اساس آن برنامه ریزی شود اطلاعات دقیقی وجود ندارد, درست است که مرکز آمار ایران بزرگترین مرجع آمار کشور است. اما ضرورت دارد وزارت کار به عنوان متولی امراشتغال در قالب یک سامانه بانک اطلاعاتی دقیقی از حوزه بازار کار و جامعه هدف خود داشته باشد.

به تازگی کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار از رونمایی سامانه جامع بازار کار تا پایان سال خبر داده است و دراین باره بیان کرد: در راستای شناخت وضعیت بازار کار و دستیابی به تصویر جامع از پویایی های بازار کار و همچنین پیش بینی های بازار کار و طراحی سیاست ها و مداخلات حوزه های اشتغال و کارآفرینی مبتنی بر ثبت محور و همچنین در خصوص مهارت های موردنیاز بازار کار در بخش های مختلف و کاهش زمان جست وجوی فرصت های شغلی اقدام به راه اندازی نظام جامع بازار کار ایران کردیم که زیرسامانه های مختلفی دارد.

کریمی بیرانوند هدف از راه اندازی سامانه جامع بازار کار را ثبت مبنا کردن تمام بازار کار دانست و گفت: پس از راه اندازی سامانه جامع بازار تمام مردم با داشتن کد ملی دارای پروفایل شغلی مهارتی خواهند بود، این فقط در کشورهای پیشرفته هست. شناسایی بیکاران با الگوریتم های دقیق قابل انجام است.

به گزارش تسنیم؛ از سوی دیگر سید صولت مرتضوی, وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات شناسایی افراد بیکار در جامعه گفت: مراکز رسمی از جمله مرکز آمار ایران به شکل سنجش‌های نوبه‌ای نرخ بیکاری را مشخص می‌کنند.

 وی بیان کرد: سامانه دیگری به نام «سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران» در دست راه‌اندازی است و در آینده نزدیک با راه‌اندازی این سامانه و همکاری دستگاه‌های مختلف، به روز خواهیم دانست که چه تعداد شاغل، چه تعداد افراد جویای کار و چه تعداد بیکار داریم و علت بیکاری آنها چیست.

وزیرکار گفت: همچنین از طریق این سامانه تعداد کارفرمایانی که علاقه‌مند هستند از خدمات کارگران استفاده کنند و اینکه چه تعداد از این نیروهای جویای کار و بیکار علت بیکاری‌شان سرمایه و چه تعداد عدم آموزش است، مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار