کد خبر: ۲۳۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
چیزهای عجیب و غریب بسیار زیادی در Google Earth دیده می‌شود. این سرویس، تصاویری را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، از ماهواره‌هایی در مدار ژئوسنکرون که عکس‌هایی با وضوح پایین از زمین می‌گیرند تا ماهواره‌های نزدیک‌تر به زمین که عکس‌هایی با وضوح بالاتر می‌گیرند، حتی عکس‌های هوایی گرفته‌شده از هواپیما، پهپادها و حتی بالن‌ها.

سازه عجیبی که «گوگل ارت» در عربستان پیدا کرد + عکس

فرادید نوشت: Google Earth برخی از آثار هنری قدیمی حک‌شده در سطح سیاره را نیز رویت کرده است، از جمله ساختارهای هندسی چرخ‌مانند که احتمالاً حدود ۸۵۰۰ سال قدمت دارند، یعنی قدیمی‌تر از زمین‌نگاره‌های پرو به نام خطوط نازکا هستند. به نظر می‌رسد برخی از این طرح‌های پره‌دار در واحه ازرق اردن به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که با طلوع خورشید در انقلاب زمستانی همسو هستند. تیمی از دانشمندان با آرشیو عکاسی هوایی باستان‌شناسی در خاورمیانه، ساختارهای چرخ (که آثار پیرمردها نیز نامیده می‌شود) را با تصاویر ماهواره‌ای که از طریق Google Earth در دسترس است، بررسی کرده‌اند.

محققان دریافته‌اند که چرخ‌ها از نظر طرح متفاوت هستند، برخی از آن‌ها پره‌هایی هستند که از مرکز به اطراف پراکنده شدند، برخی دیگر فقط یک یا دو میله هستند و برخی دیگر اصلاً دایره‌ای نیستند و در عوض به شکل مربع، مستطیل یا مثلث هستند.

چرخ‌هایی که در این تصویر دیده می‌شوند در واحه ازرق هستند و پره‌هایی با جهت جنوب شرقی و شمال غربی دارند که احتمالاً با طلوع خورشید انقلاب زمستانی همسو هستند.

یک نوع از این طرح‌های چرخ‌مانند در عربستان سعودی معروف به چشم گاو است که سه مثلث به سمت چشم و توده‌های کوچک سنگ از مثلث‌ها به سمت چرخ چشم گاو منتهی می‌شود. دیوید کندی از دانشگاه استرالیای غربی که این پروژه را به طور مشترک مدیریت می‌کند، آن را مقبره مرکزی چشم گاو با سه مثلث توصیف می‌کند.

سازه عجیبی که «گوگل ارت» در عربستان پیدا کرد / عکس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار