کد خبر: ۲۳۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
در حالی که گلکسی S۲۳ سامسونگ یک بروزرسانی قوی برای کاربران این غول فناوری کره‌ای ارائه کرد؛ گلکسی S۲۴ ممکن است به زودی عرضه شود!

سامسونگ گلکسی اس 23 را نخرید!

تینا مزدکی_ برای خریدن گلکسی S۲۳ سامسونگ باید چند نکته را به یاد داشته باشید؛ در وهله اول باید بودجه خود برای خرید یک تلفن‌همراه را در نظر بگیرید، همچنین باید در نظر داشته باشید که سن و وضعیت تلفن فعلی شما چقدر است و آیا دستگاه شما در آینده از نسخه‌های جدید اندروید پشتیبانی می‌کند یا خیر. همه این عوامل در تعیین اینکه آیا زمان مناسبی برای تغییر به دستگاه جدید است یا خیر، تاثیرگذار هستند.

حتی اگر گلکسی S۲۳ سامسونگ یکی از بهترین تلفن‌های همراه این غول فناوری کره‌ای باشد، ممکن است اکنون بهترین زمان برای ارتقای تلفن سامسونگ نباشد؛ این شرکت معمولاً جدیدترین نسخه گوشی پرچمدار خود را در چند ماه اول سال عرضه می‌کند. با توجه به شایعات مبنی بر عرضه گلکسی S۲۴ در اوایل ژانویه، تا عرضه تلفن‌همراه بزرگ بعدی سامسونگ تنها دو ماه دیگر باقی مانده‌است.

تصمیم خرید همیشه بسته به نیاز و بودجه شما گرفته خواهد شد. اما اگر شما یکی از کاربران فعلی سامسونگ هستید که قصد دارید یک خرید جدید انجام دهید، در اینجا آنچه باید در مورد مقایسه گلکسی S۲۳ با دستگاه‌های قدیمی‌تر بدانید آورده شده‌است.

مقایسه گلکسی S۲۳ با گلکسی S۲۲

با گلکسی S۲۳، سامسونگ بزرگترین نگرانی کاربران خود را در مورد Galaxy S۲۲ برطرف کرد؛ عمر باتری کوتاه آن. گوشی جدید باتری بزرگتری دارد (۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت در مقایسه با ۳۷۰۰) که تفاوت چشمگیری در بین دو پرچمدار به وجود آورده‌است.

در غیر این صورت، در مقایسه با گلکسی S۲۲، شما یک پردازنده Qualcomm Snapdragon ۸ Gen ۲ در اختیار دارید که به طور خاص برای سری جدید گلکسی بهینه شده‌است. در حالی که گلکسی S۲۲ از تراشه قدیمی‌تر Snapdragon ۸ Gen ۱ استفاده می‌کند. در نتیجه عملکرد گلکسی S۲۳ سریعتر است.

اما احتمالاً متوجه تغییر زیادی نخواهید شد، همچنین به خاطر داشته باشید که کوالکام به تازگی پردازنده موبایل جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را معرفی کرده‌است که احتمالاً گلکسی S۲۴ را تامین می‌کند.

دوربین‌های گلکسی S۲۳ تا حد زیادی مشابه دوربین‌های گلکسی S۲۲ هستند، با این تفاوت که الگوریتم‌ها برای بهبود پردازش در شرایط کم نور به روز شده‌اند. دوربین سلفی نیز وضوح کمی بالاتری دارد (۱۲ مگاپیکسل در مقابل ۱۰)، اگرچه کاربران تفاوت چندانی را متوجه نشده‌اند.

در آخر باید گفت اگر گلکسی S۲۲ دارید، آن را به گلکسی S۲۳ ارتقا ندهید. تغییرات به اندازه کافی قابل توجه نیستند که ارتقاء را تضمین کنند. عمر باتری تنها تغییر معنی‌داری است که بین این دو گوشی مشاهده می‌کنید.

مقایسه گلکسی S۲۳ با گلکسی S۲۱

تفاوت‌های بین گلکسی S۲۳ و گلکسی S۲۱ بیشتر قابل توجه است، اما احتمالاً می‌توانید قبل از ارتقا، S۲۱ خود را برای مدت بیشتری نگه دارید.

گلکسی S۲۳ از زمانی که سنسور ۵۰ مگاپیکسلی را که در گلکسی S۲۲ معرفی شد، به ارث برده‌است، دوربین آن به طور قابل توجهی بهبود یافته‌است. دوربین‌های گلکسی S۲۲ از نظر رنگ و کنتراست و همچنین در نور کم عملکرد بهتری نسبت به دوربین‌های گلکسی S۲۱ دارند.

گلکسی S۲۱ همچنین بر روی پردازنده‌ای اجرا می‌شود که دو سال از عمر آن می‌گذرد. همانطور که گفته شد، اگر فقط از تلفن خود برای کارهای ساده مانند تماس‌های ویدیویی، بازی کردن و بررسی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون احتمالاً به خوبی کار خواهد کرد.

در آخر باید گفت اگر گلکسی S۲۱ شما همچنان سریع است و عمر باتری آن راضی‌کننده است، می‌توانید یک سال دیگر قبل از ارتقا صبر کنید. سامسونگ از سه نسل به روز رسانی سیستم عامل اندروید برای گلکسی S۲۱ پشتیبانی می‌کند، به این معنی که تا سال ۲۰۲۴ بروزرسانی‌های نرم افزاری جدید در سطح پلتفرم را دریافت خواهد کرد.

مقایسه گلکسی S۲۳ با گلکسی S۲۰

ارتقا از گلکسی S۲۰ به گلکسی S۲۳ ساده نیست. دستاوردهای کافی وجود دارد که ارتقا را توجیه می‌کند، اما گلکسی S۲۰ نیز هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

با ارتقا، تراشه سریع‌تر، دوربین بهبودیافته با عملکرد بسیار بهتر در نور کم و طراحی تازه‌تری خواهید داشت. از آنجایی که گلکسی S۲۰ در سال ۲۰۲۰ با اندروید ۱۰ عرضه شد، دیگر واجد شرایط بروزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید نخواهد بود.

سامسونگ متعهد شد که سه نسل از بروزرسانی‌ها را برای سری گلکسی S۲۰ ارائه کند و اندروید ۱۳ را به آخرین نسخه تبدیل کند. این بدان معناست که برای دریافت نسخه‌های آینده اندروید و ویژگی‌های جدید همراه با این بروزرسانی‌ها، باید تلفن‌همراه خود را ارتقاء دهید. با این حال، این شرکت همچنان بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه را برای گلکسی S۲۰ ارائه می‌کند.

در عین حال، گلکسی S۲۰ همچنان یک گوشی بسیار توانمند است. حتی اگر مانند گلکسی S۲۳ گزینه عکاسی با وضوح ۵۰ مگاپیکسل را ندارید، همچنان در گلکسی S۲۰ تنظیمات دوربین سه گانه را خواهید داشت. گلکسی S۲۰ نیز مانند گلکسی S۲۳ دارای زوم دیجیتال ۳۰ برابری است، بنابراین از گرفتن عکس‌های نزدیک بی‌بهره نخواهید ماند.

اما به خاطر داشته باشید که گلکسی S۲۰ باتری بزرگتر و صفحه نمایش کمی بزرگتر از گلکسی S۲۳ دارد و مهمتر از همه، گلکسی S۲۰ دارای اسلات کارت microSD برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر است، که گلکسی S۲۳ ندارد.

در آخر باید گفت بروزرسانی‌های گلکسی S۲۳ به اندازه‌ای قابل توجه هستند که ارتقا را توجیه کنند، اما اگر از گلکسی S۲۰ خود راضی هستید، نیازی به این کار ندارید. اگر از عملکرد، عمر باتری آن راضی هستید و اگر برای داشتن یک دوربین بهتر به حفظ اسلات کارت microSD اهمیت می‌دهید، از S۲۰ استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که نسخه بعدی اندروید را دریافت نخواهید کرد.

سامسونگ گلکسی اس 23 را نخرید!

مقایسه گلکسی S۲۳ با گلکسی S۱۰

باید به دارندگان گلکسی S۱۰ گفت که زمان ارتقا فرا رسیده‌است. نه تنها دوربین و پردازنده یک گام بزرگ به جلو برداشته‌است، بلکه شما ۵G و آخرین نسخه اندروید را دریافت نخواهید کرد.

اگر گلکسی S۱۰ را در زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ خریداری کرده باشید، پردازنده و باتری آن اکنون چهار ساله شده‌اند. این بدان معنی است که ممکن است تلفن شما شروع به کند شدن کند و باتری آن احتمالا هر روز در تلاش است تا زنده بماند. باتری گلکسی S۱۰ کوچکتر از گلکسی S۲۳ است (ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت در مقابل ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت) و پردازنده S۲۳ سریع‌تر است. گلکسی S۱۰ شما نیز از ۵G پشتیبانی نمی‌کند، مگر اینکه از گلکسی S۱۰ که ۵G است و ۶.۷ اینچ است استفاده کنید، که در زمان عرضه ۱۳۰۰ دلار بود.

اما مهمتر از آن، گلکسی S۱۰ دیگر بروزرسانی نسخه اندروید را دریافت نمی‌کند. مانند گلکسی S۲۰، گلکسی S۱۰ نیز برای سه نسل از نسخه‌های جدید اندروید واجد شرایط بود. این باعث می‌شود که اندروید ۱۲ سال گذشته آخرین آپدیت از زمان عرضه گلکسی اس ۱۰ با اندروید ۹ باشد.

در آخر باید گفت، اگر گلکسی S۱۰ دارید، ارزش ارتقا به گلکسی اس ۲۳ را دارد. شما از پشتیبانی ۵G، دسترسی به نسخه‌های جدید اندروید، عمر باتری بیشتر، پردازنده جدید سریعتر و دوربین بسیار بهبود یافته برخوردار خواهید شد. اما برای خداحافظی با اسلات کارت microSD آماده باشید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار