کد خبر: ۲۳۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
تسنیم : روزنامه زوددویچه سایتونگ از بیماری شدید پاپ فرانسیس که ذات الریه است، خبر داد که او را خانه نشین کرده است

به گزارش این روزنامه آلمانی در نماز آنجلوس در میدان سنت پیتر او با یک لوله IV بر روی دست و تنها از طریق یک صفحه ویدئو ظاهر شد و فرانسیس از ابتلا به ذات الریه صحبت کرد.

البته خبرها در این باره ضد و نقیض است و روزنامه پاسایر نویه پرسه در خبری در این باره نوشت: پاپ مجبور شد قرار ملاقات خود را به دلیل "آنفولانزای خفیف" لغو کند.

به نوشته این روزنامه آلمانی پاپ فرانسیس روز یکشنبه به دلیل بیماری تنفسی، نماز سنتی آنجلوس را در کلیسای کوچک اقامتگاهش در واتیکان برگزار کرد. وی با صدایی خشن گفت: امروز نمی‌توانم پشت پنجره بایستم، زیرا این مشکل التهاب در ریه‌هایم وجود دارد. او طبق معمول برای نماز در پنجره کاخ حواری حاضر نشد، بلکه در یک پخش زنده از محل اقامت خود حاضر شد. او همچنین از یک کشیش خواست که دعا را بخواند.

این مرد ۸۶ ساله آرژانتینی خسته به نظر می رسید و گاهی اوقات هنگام نماز سرفه می کرد. او در نمازخانه مهمانخانه واتیکان سانتا مارتا، که در آنجا زندگی می کند، در کنار کشیش نشست . با این حال ایشان در پایان نماز خود دعای خیر کرد .

روز شنبه، مقر مقدس واتیکان به‌طور شگفت‌انگیزی اعلام کرد که پاپ مجبور شد همه قرار ملاقات‌های خود را به دلیل بیماری لغو کند. دلیل این امر "آنفولانزای خفیف" اعلام شد.. بعداً اعلام شد که فرانسیس برای رد کردن عوارض این بیماری در کلینیکی در رم تحت یک سی تی اسکن کامپیوتری قرار گرفته است. پاپ بعد از آن توانست به واتیکان بازگردد.

سلامتی فرانسیس مدتی است که با مشکل روبرو شده است. وی در سال جاری دو بار در یک کلینیک تحت درمان قرار گرفته است. اول به دلیل ذات الریه؛ او بعداً مجبور شد تحت بیهوشی عمومی تحت عمل جراحی باز شکم قرار گیرد. وقتی از او در مورد وضعیت سلامتی اش سوال می شود اغلب تأکید می کند که هنوز زنده ام.!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار