کد خبر: ۲۳۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، چند روز پیش برای گفت‌وگوهای سطح بالا با جو بایدن، در خاک آمریکا حضور پیدا کرد و خودرویی که سوار آن شده بود، توجه بسیاری از افراد و رسانه‌ها از جمله خود بایدن را به خود جلب کرد!

امیرمسعود عابدین: در حالی که بایدن دوست دارد سوار لیموزین کادیلاک سفارشی معروف به «هیولا» شود، رئیس‌جمهور چین سوار چیزی کمی کمتر و به همان اندازه جذاب‌تر شد. این خودرو که N۷۰۱ نام دارد، قبلاً توسط رئیس جمهور چین در سفر به هنگ کنگ و روسیه استفاده شده است.

بایدن در اولین مواجهه با این خودرو، لیموزین زرهی رئیس جمهور چین را "یک وسیله نقلیه زیبا" توصیف کرد.

جالب است بدانید که از این برند معتبر و مهم چینی که رئیس جمهور این کشور هم از آن استفاده می‌کند، قرار است دو مدل H۵ و E-QM۵ به زودی وارد بازار ایران شوند. اطلاعات بیشتر درباره این دو خودروی وارداتی، در مقالات زیر موجود است:

ماشین برقی لوکس چینی در خیابان های تهران/عکس

شیک ترین ماشین چینی کارخانه سرشناس در بازار ایران؟/ عکس

خودروی چینی که قلب رئیس جمهور آمریکا را به دست آورد!/ عکس

به نظر می‌رسد دو نمونه برای سفر او به ایالات متحده وجود داشته باشد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که هونگچی در حال ساخت حدود ۵۰ نمونه در طول دهه آینده است، که همه برای وظایف رسمی دولتی استفاده خواهند شد.

خودروی چینی که قلب رئیس جمهور آمریکا را به دست آورد!/ عکس

هونگچی مورد استفاده شی جین پینگ یک مدل تولید انبوه نیست، اگرچه شباهت‌هایی با سدان بزرگ H۹ این شرکت چینی دارد. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که N۷۰۱ حدود ۵.۵ متر یا ۱۸ فوت طول دارد و هم اندازه مدل L۵، که گران‌ترین خودروی چینی حال حاضر محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد.

برای اطلاعات بیشتر درباره هونگچی L۵، می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید:

خودروی چینی ۳۴ میلیارد تومانی/ از این لوکس‌تر نمی‌شود/ عکس

جای تعجب نیست که بسیاری از جزئیات در مورد آن به طور دقیق محفوظ مانده است، اما تصور می‌شود که سوار بر چرخ‌ها و لاستیک‌های ۲۱ اینچی ضد گلوله، شیشه‌های ضد گلوله و پوشش‌های زرهی مستحکم در سرتاسر نمای بیرونی است.

خودروی چینی که قلب رئیس جمهور آمریکا را به دست آورد!/ عکس

دیلی میل در این باره اظهاراتی داشته مبنی بر اینکه خودروی دولتی شی می‌تواند در برابر ضربه‌های بمب‌های کوچک مقاومت کرده و دارای سیستم فشرده سازی هوا برای محافظت از او در برابر حملات شیمیایی است. تصور می‌شود که قدرت تولیدی از یک موتور ۶.۰ لیتری V۱۲ با قدرت تقریبی ۴۰۸ اسب‌بخار تامین می‌شود.

خودروی چینی که قلب رئیس جمهور آمریکا را به دست آورد!/ عکس

از نظر بصری، N۷۰۱ از سایر مدل‌های فعلی هونگچی متمایز است. جلوپنجره‌ای با پایه‌های عمودی و همچنین ادوات کرومی که با یک جفت چراغ جلو تکمیل می‌شود. همانطور که در مدل‌های هونگچی مرسوم است، یک نشان بزرگ قرمز رنگ روی کاپوت وجود دارد.

از دیگر عناصری که توجه را به خود جلب می‌کند، می‌توان به نشان‌های پرچم قرمز روی گلگیرهای جلو، دور پنجره‌های کرومی و ستون‌های ضخیم B و چراغ‌های LED ساده عقب اشاره کرد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227227

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار