کد خبر: ۲۳۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
فرماندار کوهدشت گفت: اقدامات برای بیرون آوردن کارگران محبوس شرکت نفت در عملیات لایروبی مخزن پمپاژ «برد اسپی گندابه» کوهدشت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا ظهر یکشنبه ادامه داشته باشد.

۵ کارگر در منبع پمپاژ نفت کوهدشت گرفتار شدند

فرماندار گفت: ایستگاه برداسپی کوهدشت از نفت تخلیه شد و عملیات بیرون آوردن کارگران تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

محمد مرادی ۱۹ آذرماه بیان کرد: تیم‌های تخصصی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تجهیزات کامل در ایستگاه پمپاژ مرکز نفت «برداسپی گندابه» شهرستان کوهدشت مستقر هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای بیرون آوردن پنج کارگر محبوس در حال انجام است، اظهار کرد: ایستگاه پمپاژ از نفت تخلیه شده اما به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و استنشاق گاز، ورود به محدوده ایستگاه امکان پذیر نیست.

فرماندار اضافه کرد: عملیات باید با ایمنی کامل انجام شود تا گروه‌های امداد دچار حادثه نشوند.

 پیشتر در خصوص این حادثه گفت: اقدامات برای بیرون آوردن کارگران محبوس شرکت نفت در عملیات لایروبی مخزن پمپاژ «برد اسپی گندابه» کوهدشت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا ظهر یکشنبه ادامه داشته باشد.

محمد مرادی کفراج فرماندار کوهدشت پیش تر  ، از احتمال  فوت ۵ نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت برد اسپی این شهرستان خبر داده بود و بیان کرد: بعد از اعلام گرفتاری این افراد که برای لایروبی به داخل منبع رفته بودند، تیم‌های امدادی تخصصی شرکت نفت از استان‌های مرکزی و کرمانشاه به محل اعزام شده و عملیات بیرون کشیدن آن‌ها را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته به محض اطلاع موضوع، تیم‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر در موقعیت مستقر شدند اما به دلیل تخصصی بودن کار نتوانستند ورود کرده و ارتباطات لازم با تیم‌های عملیاتی تخصصی نجات از طرف شرکت نفت انجام شد.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: طبق اذعان رئیس خطوط لوله انتقال نفت استان، با توجه به سمی بودن مواد موجود در منبع، متاسفانه شانس زنده ماندن این افراد بسیار ضعیف است.

مرادی کفراج  تصریح کرد: این افراد حوالی غروب هجدهم آذر برای لایروبی منبع ایستگاه پمپاژ نفت برد اسپی کوهدشت اقدام کردند که متاسفانه در این مکان و یحتمل به علت استنشاق  مواد سمی گرفتار شده‌اند.

وی گفت: علل این حادثه طی اقدامات کارشناسی متخصصین شرکت نفت اعلام خواهد شد.

فرماندار کوهدشت افزود: گروه‌هایی از ستاد استان‌های تهران، خوزستان و مرکزی در حال رسیدن به صحنه حادثه هستند و در این راستا تمهیدات لازم برای تخلیه نفت از مخزن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: عملیات تخلیه نفت تا صبح طول می‌کشد و پس از آن وارد مخزن خواهند شد و حتی بعد از تخلیه هم ورود به سادگی نیست چرا که مخزن انباشته از گاز سمی بوده و باید با اکسیژن  وارد شوند.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: عملیات تخلیه نفت آغاز شده و ضریب خطر بسیار بالا است و باید همراه با ایمنی باشد.

وی با ابراز تأسف اعلام کرد: با توجه به گازهای فوق‌العاده سمی مخزن، شانس زنده‌ماندن  کارگران تقریبا وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار