کد خبر: ۲۳۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش معدن از نظر تامین ماشین آلات با کمبودهای بسیاری روبه رو است و در صورتی که برای این موضوع چاره‌اندیشی نشود و ماشین‌آلات معدنی با کیفیت و به روز وارد نشود، همان‌گونه که تا امروز شاهد تعطیلی معادن به دلیل نبود این ماشین‌آلات بودیم، باقی معادن نیز تعطیل می‌شوند.

به گزارش ایراسین، فرهاد طهماسبی درباره ضرورت تامین ماشین‌آلات معدنی اظهار کرد: با وجود اینکه ایران جزو کشورهای نخست از نظر دارا بودن ظرفیت‌های معدنی است اما به دلیل برخی موضوعات مانند بی‌توجهی به اکتشاف و... تنها ۱۰ درصد این ظرفیت مورداستفاده قرار گرفته که این عدد در مقایسه با پتانسیل موجود در کشور بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه در زمینه اکتشاف معادن با عقب‌افتادگی روبه‌رو هستیم و دولت باید برنامه مناسبی در این زمینه داشته باشد، ادامه داد: علاوه بر بی‌توجهی به اکتشاف در حوزه معادن، معدن‌کاران از نبود ماشین آلات مناسب و به روز معدنی نیز گلایه‌مند هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: دولت‌ها طی سال‌های اخیر در زمینه ماشین آلات معدنی اقدام خاصی انجام ندادند و به بهانه حمایت از تولید داخل، واردات دستگاه‌های استاندارد و به روز متوقف شده است هرچند در حال حاضر تولیدکنندگان ماشین آلات معدنی ادعا می‌کنند که می‌توانند نیاز کشور را تامین کنند، اما این ادعا باید راستی‌آزمایی شود؛ باید مشخص شود آیا آمار مربوط به تولید این بخش با واقعیت تطابق دارد یا خیر؟ آیا کیفیت ماشین آلات معدنی پاسخگوی نیاز داخل است یا خیر؟

طهماسبی با انتقاد از تفاوت قیمت ماشین‌آلات معدنی داخلی با مدل‌های خارجی آن، تصریح کرد: بخش معدن از نظر تامین ماشین آلات با کمبودهای بسیاری روبه رو است و در صورتی که برای این موضوع چاره‌اندیشی نشود و ماشین‌آلات معدنی با کیفیت و به روز وارد نشود، همان گونه که شاهد تعطیلی معادن به دلیل نبود این ماشین‌آلات بودیم، باقی معادن نیز تعطیل می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار