کد خبر: ۲۳۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:
کارشناس بازار سرمایه دلایل خوش بینی به رشد دو سال آینده بورس و عدم عقب ماندگی از سایر بازارها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد سعید حیدری با بیان اینکه طی چند هفته اخیر نشانه‌های رشد بورس آشکار شده اما زمان پایداری این روند  قابل پیش‌بینی نیست به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: دلایلی وجود دارد که می‌توان به رشد بورس در میان‌مدت و حداقل طی دوسال آینده خوشبین یا حداقل امیدوار بود در بازه چند ساله از سایر بازارها عقب نماند و محمل موثقی باشد برای حفظ قدرت خرید و حتی کسب بازده معقول سرمایه‌های خرد و کلان اشخاص حقیقی و حقوقی و فعالان بالقوه و بالفعل بازار سرمایه.

طی چند سال‌اخیر و حداقل تا یکی دو سال‌ آینده به‌رغم رشد مالیات‌ ستانی توسط دولت از بخش‌های مختلف اقتصادی و صنوف، اتفاقی در این حوزه برای بورس و از بعد مالیات‌ ستانی رخ نداده است. لذا ایجاد فشارهای مالیاتی جدید بر سایر حوزه‌ها و کسب‌ و کارها، خواه ناخواه جذابیت بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

در طرف مقابل کاهش جدی مالیات مستقیم شرکت‌های تولیدی با افزایش سود خالص پس از مالیات شرکت‌ها منجر به بهبود نسبت P/E صنایع بورسی و افزایش اقبال به این بازار خواهد شد.

بورس حتی در بدترین شرایط چندماه گذشته و افت شدید حجم معاملات دارای معاملات روزانه چندین ‌هزار میلیارد‌ تومانی بود و با چند‌ درصد تخفیف به‌ راحتی می‌شد صدها‌ میلیارد‌ تومان سهام به‌فروش رساند و تامین نقدینگی کرد.

این درحالی است که بازار مسکن به‌عنوان یکی از رقبا، سال‌ها در رکود به‌سر می‌برد و در دوران رکود حتی در بهترین ماه‌ها به سختی توانسته از بعد نقد شوندگی به‌پای بورس ‌برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار