کد خبر: ۲۳۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
رمز ارز نوشت:در مقایسه با سطوح بسیار بالاتر مشاهده‌شده در سال ۲۰۲۲، گزارش‌ها حاکی از کاهش قابل توجه هک‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۳ است که به افزایش اقدامات امنیتی در این صنعت اشاره دارد.

ارزش کل هک‌ها در سال ۲۰۲۳ تقریباً به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است که کاهش قابل توجهی نسبت به ۳ میلیارد دلار ثبت‌شده در اکتبر ۲۰۲۲ دارد. هک‌های قابل توجه سال قبل، مانند سوءاستفاده از پل Axie Infinity Ronin که منجر به ضرر ۶۲۵ میلیون دلاری شد و هک Mango Markets که به دلیل دستکاری اوراکل، زیان ۱۰۰ میلیون دلاری را به همراه داشت، سال ۲۰۲۲ را به سالی سهمگین تبدیل کردند.

با وجود چند هک در ماه دسامبر، بعید است که ارزش کل هک‌های سال ۲۰۲۳ از سطوح سال قبل فراتر رود. در اکتبر ۲۰۲۲، صنعت ارزهای دیجیتال شاهد بیشترین تعداد هک‌ها در طول سال بود که بیش از ۱۱ حمله جداگانه را شامل می‌شد و منجر به ضرری بالغ بر ۷۱۸ میلیون دلار گشت. این نقض‌ها عمدتاً به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مرتبط بودند. تا پایان سال ۲۰۲۲، ارزش تجمعی هک‌ها تقریباً به مرز ۴ میلیارد دلار رسیده بود.
دولت‌ها با تشدید بررسی‌ها و اجرای مقررات سخت‌گیرانه‌تر در سال ۲۰۲۳، به افزایش چالش‌های مربوط به رمزارزها پاسخ دادند.
کشورهای مختلف، از جمله کنیا و اسپانیا، گام‌های پیشگیرانه‌ای برای تنظیم صنعت ارزهای دیجیتال برداشتند. با هدف تقویت چارچوب‌های نظارتی، کنیا لایحه‌ای را برای طبقه‌بندی مالیات و امنیت دارایی‌های دیجیتال ارائه کرد. به همین ترتیب، اسپانیا مقررات خود را با مقررات تعیین‌شده توسط اتحادیه اروپا (EU) هماهنگ کرد و برای افراد الزامی را ایجاد نمود که دارایی‌های بیش از ۵۰۰۰۰ یورو خود در پلتفرم‌های خارجی را اعلام کنند. این آیین‌نامه قرار است از ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی شود.

۲۲۰

برچسب ها: ارز ، رمز ارز ، ارز دیجیتال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار