کد خبر: ۲۳۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش از افزایش وام مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان در صورت صنعتی سازی خانه‌ها خبر داد که کارشناسان معتقدند بخشی از نقدینگی مورد نیاز سازندگان را برطرف می‌کند اما کافی بودن آن محل نقد است.

به گزارش صدای بورس،خرید خانه برای خیلی‌ها رویا شده قیمت فقط در سال منتهی به آبان ۶۰ درصد رشد داشته است، اجاره هم تقریبا ۵۰ درصد سبد هزینه خانوارها را تشکیل ‌می‌دهد که نیمی از درآمد قشر متوسط را در برمی‌گیرد.

در این میان دولت افزایش تسهیلات ساخت صنعتی مسکن، را دنبال می‌کند که قرار است ۳۵ درصد افزایش یابد با این هدف که تولید خانه در کشور بیشتر شود.

وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش می‌گوید که «اگر سازندگان طرح نهضت ملی مسکن به‌جای سنتی‌سازی به شکل صنعتی کار کنند، وام هر واحد مسکونی از ۵۵۰ میلیون به حدود ۷۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد» و تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار هکتار معادل نزدیک به دو برابر مساحت استان اردبیل زمین در قالب صنعتی‌سازی در پروژه نهضت مسکن ملی اجرا می‌شود.

در این باره افشین محمدی، کارشناس مسکن، معتقد است که اگر نقدینگی به خوبی تامین شود«هزینه ساخت مسکن در مدل صنعتی نصف خواهد شد» و قیمت یک متر آپارتمان تا ۲۰ درصد و زمان تحویل از یکسال به ۶ ماه کاهش می‌یابد.

طبق اطلاعات مرکز آمار، هزینه ساخت در ساختمان‌ها یک و دو طبقه متری ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

منبع: فارس

کد خبر 485502
برچسب ها: بازار مسکن ، مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار