کد خبر: ۲۳۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
وزیر نفت:
وزیر نفت با بیان اینکه با اشاره به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت از فعالیت سامانه کارت سوخت در ۷۸ درصد جایگاه ها خبر داد و گفت: ۹۳ درصد سبد سوختی در نیروگاه‎ها گاز است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در حاشیه نشست هیات دولت درباره حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، گفت: دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۰ عملیات سوخت رسانی تعدادی از جایگاه ها متوقف شد که بلافاصله در شرکت پخش، ستاد بحران تشکیل شد و با بسیج کردن ۲۲ هزار نفر از همکاران و  و پای کار آمدن صدا و سیما در همان ساعات اولیه این توطئه خنثی و عملیات سوخت رسانی در جایگاه ها به صورت دستی برقرار شد.

وی افزود: از عصر دیروز هم سامانه کارت سوخت در ۷۸ درصد جایگاه ها بالا آمد و اکنون فعال است.اسم عملیات را گنجشک گذاشتند اما خبر ندارند اینجا ایران است و سال ۵۷ پر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک. دیتا سنتر سامانه سوخت در شرکت پالایش و پخش است که خوشبختانه مشکلی پیدا نکرده است. انتقال کارت سوخت به کارت ملی یا بانکی در حال کارشناسی است.

اوجی ادامه داد: سال جاری ۹۳ درصد سبد سوختی وزارت نفت در نیروگاه‎ها گاز بوده و بیش از ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها عرضه شده است. کیفی‌سازی سوخت پالایشگاه‌ها در این دولت آغاز شد و طی ۲ تا سه سال آینده تمام محصولات پالایشگاهی استانداردی در حد یورو ۵ خواهند داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار