کد خبر: ۲۳۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
بازار ارزهای دیجیتال | صنعت کریپتو | قیمت بیت کوین
افزایش محسوس قیمت بیت کوین به ۴۵۰۰۰ دلار در ابتدای ماه جاری، به دنبال آن با نزولی شدن قیمت‌ها روبرو شده است. برغم نوسان‌های متداول بازار، حمایت کنندگان پروپاقرص بیت کوین به تداوم خرید BTC پرداخته‌اند که به نظر می‌رسد باعث شده است قیمت در سطح بالای ۴۲۵۰۰ دلار نسبتاً استوار باقی بماند.

طبق اطلاعاتی که Intotheblock تهیه کرده، “هدهولدرها” یا دارندگان عمده بیت کوین، در تاریخ ۱۶ دسامبر حدود ۲۰ هزار واحد بیت کوین را خریداری کرده‌اند که این رقم، بیشترین میزان خریداری شده در طی یک ماه گذشته به شمار می‌رود.

کاهش قیمت بیت کوین همزمان با اطلاعیه‌ای بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست صرافی کوین بیس برای بازنگری در مقررات ارزهای دیجیتال را رد کرد.

علی‌رغم ناتوانی بیت کوین در بازپس‌گیری بالاترین سطح قیمتی سالانه خود، خرید بیشتر BTC توسط سرمایه‌گذاران می‌تواند امیدها را زنده نگه دارد.

به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاران یا نهادهایی که بیت کوین را برای بلندمدت نگه می‌دارند، نه BTC خود را به عنوان وثیقه ارائه می‌دهند و نه در معاملات این ارز دیجیتال شرکت می‌کنند.

از آنجایی که نهنگ‌ها دارای مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال هستند و با توجه به تأثیر قابل توجهی که فعالیت‌های معاملاتی آن‌ها می‌تواند بر بازارها داشته باشد، ناظران بازار به دقت رفتار این دسته از سرمایه‌گذاران را برای پیش‌بینی تغییرات احتمالی قیمت‌ها زیر نظر دارند.

درست است که دارندگان بلندمدت بیت کوین از مارس ۲۰۲۳ روند انباشت خوبی را به تصویر کشیده‌اند، اما نمی‌توان همین موضوع را به دارندگان کوتاه‌مدت نسبت داد. در واقع، هنگامی که قیمت‌ها افزایش یافت، دارندگان کوتاه‌مدت به برداشت سود روی آوردند و منجر به سومین فروش شدید در سال شدند.

علی‌رغم اینکه بیت‌ کوین به‌عنوان یک طبقه دارایی مهم در جهان به رسمیت شناخته شده و با گذشت زمان، مشروعیت و مقبولیت بیشتری پیدا می‌کند، معامله‌گران خرد فعالانه در بازار ارزهای دیجیتال شرکت نمی‌کنند.

ترندهای جستجوی گوگل نشان می‌دهند که میزان علاقه یا اشتیاق کمتری در بین سرمایه‌گذاران خرد در مورد ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین وجود دارد.

منبع: رمزارز نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار