کد خبر: ۲۳۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت اتریوم
اتریوم آخرین بار در تاریخ ۹ دسامبر به مقاومت ۲۴۰۰ دلار نزدیک شد، اما نتوانست از آن عبور کند و در نتیجه، بار دیگر حمایت ۲۱۲۰ دلار را آزمایش کرد.

این بار، معامله‌گران در حال آماده شدن برای غلبه بر این سطح مقاومتی و رساندن اتریوم به قیمت‌هایی هستند که از می ۲۰۲۲، یعنی قبل از فروپاشی اکوسیستم ترا، دیده نشده است.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد قیمت اتریوم می‌تواند قبل از تایید ETF در اواسط ژانویه به بالای ۲۵۰۰ دلار برسد.

حجم موجود در برنامه‌های غیر‌متمرکز و کارمزد شبکه اتریوم

تحلیل روندهای اخیر تأثیرگذار بر تقاضا برای اتریوم با استفاده از بررسی فعالیت‌‌ها در برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp)، رویکردی منطقی برای پیش‌بینی آینده است.

eth-possible-rally-above-2500

حجم تراکنش برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم طی هفت روز گذشته به ۲۷.۸ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۱۴.۲ درصدی نسبت به هفته قبل است. نکته قابل‌توجه این است که اتریوم تنها بلاکچین در بین شش بلاکچین برتر بود که طی هفت روز گذشته افزایش حجم را تجربه کرد.

برای مقایسه، در نظر بگیرید که حجم تراکنش سولانا باید ۱۲ برابر افزایش یابد تا به نیمی از حجم تراکنش فعلی برنامه‌های غیر‌متمرکز اتریوم برسد. به طور کلی، ۲۰ درصد از کاربران، ۸۰ از حجم تراکنش‌های برنامه‌های غیرمتمرکز را تشکیل می دهند. با توجه به مزیت اولین بودن اتریوم و خزانه قابل‌توجه آن برای پشتیبانی از توسعه اکوسیستم، احتمال تغییر این روند در کوتاه‌ تا میان‌مدت بعید به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، بلاکچین اتریوم با کسب ۹۵.۴ میلیون دلار کارمزد در هفت روز گذشته، تنها بیت کوین را نزدیک به خود می‌بیند که آن هم رقیب مستقیمی در اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز نیست.

تاثیر مثبت تاییدیه ETF اسپات اتریوم

تایید نهایی ETF اسپات اتریوم، این ارز دیجیتال را در زمینه رگولاتوری از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. از طرفی، سرمایه‌گذاران باید وضعیت معامله‌گران مشتقات اتریوم، به ویژه سرمایه‌گذاران بزرگ و بازارسازان را ارزیابی کنند. پریمیوم آتی اتریوم که تفاوت بین قراردادهای دو ماهه و قیمت اسپات را اندازه‌گیری می‌کند، به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده است.

eth-possible-rally-above-2500

پریمیوم سالانه ۱۳.۵ درصدی اتریوم نشان می‌دهد که معامله‌گران هنوز تأییدیه ETF اتریوم را قطعی نمی‌دانند. در زمان افزایش هیجانات، این اندیکاتور به دلیل افزایش تقاضا برای موقعیت‌های خرید اهرمی، از ۲۰ درصد فراتر می‌رود. این داده‌ها نشان می‌دهند که در صورت تایید ETF اسپات اتریوم، در ماه ژانویه یا مارس ۲۰۲۴، می‌توان انتظار افزایش قیمت این ارز دیجیتال را داشت.

از طرفی، اندیکاتور مشتقات اتریوم نشان می‌دهد که معامله‌گران حرفه‌ای علی‌رغم نزدیک شدن قیمت اتریوم به بالاترین سطح خود از می ۲۰۲۲، دیدگاه صعودی دارند. این یعنی سرمایه‌گذاران به توانایی اتریوم برای شکستن مقاومت ۲۵۰۰ دلار مطمئن هستند.

منبع: رمزارز نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار